تکواندو ایران در المپیک پاریس؛ کار سخت اما امیدوار

تکواندو ایران در حالی با چهار نماینده در مهمترین رویداد ورزشی جهان شرکت می کند که با وجود داشتن کاری سخت، به کسب موفقیت امیدوار است.

به گزارش مشرق، بازی‌های المپیک پاریس مردادماه برگزار می‌شود تا بهترین‌های ورزش جهان برای کسب مدال در این آوردگاه بزرگ، به رقابت بپردازند.

کاروان ایران هرچند نسبت به ادوار اخیر از نظر کمیت، تعداد کمتری سهمیه دارد اما به مدال‌آوری در برخی رشته‌ها چون کشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری و البته تکواندو امید زیادی دارد.

تکواندو ایران با چهار نماینده راهی پاریس خواهد شد، ۲ نفر در بخش مردان و۲ هوگوپوش در بخش زنان و این برای نخستین بار است، که تکواندوی کشورمان در قسمت زنان ۲ نماینده دارد.

جداول اوزان مختلف تکواندو بر اساس رنکینگ چیده می‌شود و بر این اساس، حریفان چهار نماینده کشورمان مشخص هستند.

ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده نمایندگان بخش بانوان هستند که امید زیادی به مدال‌آوری کیانی می‌رود. او قهرمان جهان است در مسابقات معتبر بین‌المللی مدال‌های زیادی کسب کرده، اما فراز و نشیب زیادی دارد.

ناهید نفر دوم وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان است و طبق جدول در دور اول با نماینده گابن مصاف می‌دهد و در صورت برد به مصاف برنده آمریکا و تونس می‌رود. در این جدول هوگوپوشان انگلیس، بلغارستان (کیمیا علیزاده) چین تایپه و لبنان هم حضور دارند. با نگاهی به این جدول می‌توان به کسب مدال کیانی امید بسیار زیادی داشت. او دومین المپیک متوالی‌اش را تجربه می‌کند.

تکواندو ایران در المپیک پاریس؛ کار سخت اما امیدوار

مبینا نعمت‌زاده دیگر نماینده بانوان ایرات است که در وزن ۴۹- کیلوگرم ابتدا استرالیا قرار میگیرد و سپس با برنده اسپانیا و ایتالیا مبارزه می‌کند. وی در صورت صعود به نیمه نهایی با یکی از بازیکنان ترکیه، کانادا و چین مبارزه خواهد کرد. مبینا با توجه به سن پایین و جدول دشواری که دارد، شاید از شانس چندانی برای رسیدن به مراحل پایانی برخوردار نباشد.

تکواندو ایران در المپیک پاریس؛ کار سخت اما امیدوار

در بخش مردان و در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری که از طریق رنکینگ سیستم به سهمیه رسید. او در آغاز با ملی‌پوش برزیلی مصاف می‌دهد که برتری‌اش محتمل است. مهران در دور دوم با برنده امریکا و تیم پناهندگان مبارزه خواهد کرد. در همین سمت جدول تونس، ازبکستان، مصر و روسیه هم حضور دارند که یکی از آنها رقیب مهران در صورت رسیدن به نیمه نهایی خواهد بود. این جدول نشان می‌دهد او برای رسیدن به فینال احتمالی و مدال، باید در ماقل فبنال یکی از نمایندگان قدرتمند اربکستان با روسیه را شکست دهد.

تکواندو ایران در المپیک پاریس؛ کار سخت اما امیدوار

آرین سلیمی در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم، چهارمین و آخرین هوگوپوش ایران است که در مبارزه اول حریفی از نروژ را پیش رو دارد و بعد از آن با برنده مکزیک و گینه نو دیدار خواهد کرد. در صورت صعود سلیمی به نیمه نهایی، او باید با یکی از هوگوپوشان روسیه، اسلوونی و یا کرواسی مبارزه کند تا به فینال برسد. آرین که از قدوقامت و تکنیک بسیار خوبی سود می‌برد، یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران است.

تکواندو ایران در المپیک پاریس؛ کار سخت اما امیدوار

تکواندو ایران در دوره گذشته موفق به کسب مدال نشد، اما اکنون تیم سرحال و آماده‌ای دارد که با وجود داشتن مسیر سخت، اما به مدال آوری آنان در آوردگاه پاریس امید زیادی می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ZA ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    شرکت در المپیک نهایت حقارت هست. المپیک حامی اسرائیل هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس