هلند سه‌شنبه تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را آغاز می‌کند

دولت هلند اعلام کرد که از روز سه‌شنبه تحویل اولین محموله از جنگنده‌های اف-۱۶ را به اوکراین آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «کایسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند دوشنبه شب در نامه‌ای به پارلمان این کشور گفت که مجوزهای لازم برای انتقال این جنگنده‌ها صادر شده است.

هلند یکی از کشورهایی است که تلاش زیادی برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی به منظور ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین انجام داد.

قرار است آمستردادم ۲۴ جنگنده اف-۱۶ به اوکراین ارسال کند اما اولونگرن درباره این در اولین گام چند فروند به کی‌یف فرستاده خواهد شد، جزئیاتی ارائه نکرد.

هلند پیشتر جنگنده‌های اف-۱۶ خود را برای آموزش خلبان‌های اوکراینی به رومانی فرستاده بود.

اولونگرن در ماه آوریل گفته بود که انتظار می‌رود دانمارک و آمریکا نیز همچون هلند این نوع جنگنده‌ها را به اوکراین ارسال کنند.

سران کی‌یف مدت‌هاست که تاکید می کنند برای دستیابی به پیشرفت‌های نظامی قابل توجه در برابر روسیه، به جت‌های جنگنده نیاز دارند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اخیرا در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: ما سخت تلاش می‌کنیم تا تابستان امسال جنگنده‌های اف-۱۶ را به اوکراین برسانیم و من خوشبین هستم که این اتفاق خواهد افتاد.

خلبانان اوکراینی در حال حاضر در آمریکا برای استفاده از این جنگنده‌ها آموزش می‌بینند.

آستین همچنین از تصمیم امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر ارسال جت‌های جنگنده میراژ به اوکراین استقبال کرد و گفت: هر اقدامی کارآمد است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    1 1
    پس امشب دعاکنیم که تیم فوتبال هلند از رومانی شکست بخوره!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    0 0
    روسیه سه هزار جنگنده داره اوکراین حتی صد عدد هم جنگنده دریافت کنه باز نمیتونه برتری هوایی ایجاد کنه یا دفاع هوایی فقط می‌تونه حملات هوایی رو افزایش بده باعث خسارات زیادی به روسیه میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس