بمب‌های کرانه باختری، دردسر جدید ارتش اسرائیل

یک رسانه عبری زبان با اشاره به مسلح شدن کرانه باختری اعتراف کرد بمب‌هایی که فلسطینیان در کرانه باختری استفاده می‌کنند باعث شده است تا فرماندهان اسرائیلی دیوانه وار سر خود را به دیوار بکوبند.

به گزارش مشرق، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان در گزارشی اعلام کرد، امروز خطر انفجار بمب در کرانه باختری به یک تهدید جدی برای ارتش اسرائیل تبدیل شده است و روز به روز به شمار نظامیانی که بر اثر انفجار بمب‌های دست ساز این منطقه کشته یا زخمی می‌شوند افزوده می‌شود.

این رسانه عبری زبان افزود: هر بار که ارتش اسرائیل وارد اردوگاه طولکرم یا جنین می‌شود، باید منتظر انفجار چند بمب در کنار و اطراف نظامیانش باشد.

به اعتراف کان، با وجود آن که بلدوزرهای زرهی اسرائیلی به هر شکل راه را باز می‌کنند اما نباید از پیشرفت مستمر فلسطینیان هم در زمین ساخت بمب به آسانی گذشت.

کان در ادامه اعتراف کرد، ارتش اسرائیل از بیم بمب‌های کنار جاده‌ای مبارزان فلسطینی از بلدوزرهای زره پوش شده k9D استفاده می‌کند و آنها پیشاپیش خودروهای زرهی ارتش خیابان را پاکسازی می‌کنند و اجازه می‌دهند تا بمب‌ها در کنار این بلدوزرها منفجر شوند، اما افراد مسلح فلسطینی ابتکارهای جدیدی را در کارگذاشتن بمب از خود نشان می‌دهند و روز به روز کشف این بمب‌ها برای ارتش اسرائیل دشوارتر می‌شود.

در این بین روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، فرماندهان منطقه مرکزی و لشکر کرانه باختری ارتش اسرائیل به دلیل استیصال در برابر این بمب‌ها سر خود را به دیوار می‌کوبند، زیرا هنوز راه‌حل واقعی برای مقابله با بمب‌هایی که در اردوگاه‌های فلسطینیان در کرانه باختری ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیافته‌اند در حالی که طی دو روز دو نظامی اسرائیلی در اردوگاه‌های جنین و نور شمس به همین روش کشته شدند.

در همین راستا پایگاه خبری معاریو هم در گزارشی در این رابطه اعلام کرد اقدامات فلسطینیان در کرانه باختری فرماندهان ارتش اسرائیل را تا مرز جنون پیش برده است

این رسانه به نقل از یوسی آمروسی یکی از فرماندهان سابق شاباک، نوشت، امروز ما با یک پدیده بسیار نگران کننده در یهودا و سامره (کرانه باختری) مواجه هستیم و آن این مسئله است که افراد مسلح فلسطینی اقدامات خود را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه تیک تاک مستند سازی کرده و به این شکل به الگویی برای دیگر فلسطینیان به ویژه کودکان و نوجوانان فلسطینی تبدیل می‌شوند.

در ادامه این گزارش آمده است، از میان صحنه‌هایی که اسرائیل با آن دست به گریبان است، شاید بخش یهودا و سامره بیش از بقیه مناطق آماده انفجار باشد، هر لحظه امکان شعله ور شدن این منطقه وجود دارد، صرف نظر از حضور امنیتی و نظامی، ارتش اسرائیل اخیرا خود را مجبور به مقابله در بعد دیگری هم یافته و مجبور است راه حلی برای "تروریسم تیک تاکی" هم در این منطقه بیابد.

این فلسطینیان اقدام به مستند سازی اقدامات (ضد صهیونیستی) خود و بارگذاری آن در شبکه‌های اجتماعی کرده و از این طریق به الگوهایی برای فعالیت‌های بعد کودکان و نوجوانان تبدیل می‌شوند.

این مسئول سابق شاباک در ادامه گفت: ما شاهد گسترش پدیده (مقاومت) علیه ارتش اسرائیل هستیم، این پدیده ابتدا در جنین شکل گرفت و به طولکرم و نابلس هم سرایت کرده است، سرایت آن هم از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده است، نیازی به تامین مالی خاصی ندارد، وابستگی خاصی به سازمان‌ها و گروه‌های فلسطینی هم در کار نیست، آنچه مشخص است پدیده (مقاومت علیه رژیم صهیونیستی) امروز از طریق شبکه‌های اجتماعی شدت و گستردگی زیادی پیدا کرده است و از سوی گروه‌های مختلف فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در خبر دیگری به نقل از محافل امنیتی فعال در کرانه باختری از احتمال قاچاق سلاح به کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

به زعم این رسانه عبری زبان، این نگرانی وجود دارد که نظامیان اسرائیلی برای کسب درآمد برخی از سلاح‌های به دست آمده در نوار غزه را با خود خارج کرده و در کرانه با ختری به فروش برسانند.

احرانوت به نقل از یک مسئول امنیتی خبر داد، حجم زیادی از سلاح از نوار غزه خارج می‌شود، نظامیان اسرائیلی تقریبا هر آنچه که می‌خواهند را بر می‌دارند و با خود می‌آورند امری که می‌تواند انتقال این سلاح‌ها را به کرانه باختری سهل تر کند.

در ادامه این خبر آمده است، فرماندهی منطقه مرکزی ارتش اسرائیل به دنبال یافتن راه حلی برای این مسئله است و این مسئله در سایه معضل بمب‌های کنار جاده‌ای فلسطینیان مزید بر علت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس