سازمان ملل: از هر ۱۰ نفر در غزه ۹ نفر بارها آواره شده‌اند

سازمان ملل با اشاره به حجم جنایات بی سابقه در نوار غزه طی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها اعلام کرد که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ از هر ۱۰ نفر در غزه ۹ نفر بارها آواره شده‌اند.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی درباره تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کرد که از هر ۱۰ نفر در غزه ۹ نفر حداقل یک بار آواره شده‌اند.

«آندریا دی دومینیکو» مدیر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: از جمعیت ۲.۱ میلیون نفری در نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۳۷ هزار نفر کشته (شهید) شده و ۱۱۰ هزار نفر این باریکه را ترک کرده‌اند.

وی افزود: برآوردها نشان می‌دهد که بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر هنوز در شمال غزه هستند و نمی‌توانند به سمت جنوب حرکت کنند. از هر ۱۰ نفر در غزه ۹ نفر حداقل یک بار و در برخی موارد ده‌ها بار آواره شده‌اند.

این مسئول سازمان ملل تصریح کرد: افرادی که طی چند روز گذشته به دنبال دستور اسرائیل برای تخلیه خان یونس در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند، لزوماً در آمار این آوارگانی که اعلام کردیم وجود ندارند؛ زیرا بسیاری از آنها از قبل آواره شده بودند. مردم غزه هر بار که آواره می‌شوند مجبورند بارها و بارها زندگی خود را از صفر شروع کنند.

همچنین درحالی که مردم غزه بعد از ۹ ماه از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، بارها از جایی به جای دیگر آواره شده‌اند، «سیگرید کاگ» هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در غزه، طی سخنانی مقابل شورای امنیت اعلام کرد: امروز ۱.۹ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند و ما عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به دستورات جدید اسرائیل برای تخلیه خان یونس در جنوب نوار غزه هستیم.

وی افزود: بیش از یک میلیون نفر در غزه دوباره آواره شده‌اند و همچنان در جستجوی سرپناهی امن هستند. امروز غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، در میان درد و رنج به معنای واقعی قرار دارند و زندگی آنها کاملاً نابود شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس