کد خبر 1620385
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات راهبردی آمریکا مطلبی با عنوان بایدن، ناخدای پیر دموکراسی آمریکایی منتشر کرد:

این روزها حال و روز کارزار بایدن خیلی خوب نیست. بایدن که به جهانی بودن ارزش های آمریکایی معتقد است، در مناظره نخست با ترامپ از فتوری خودش شکست خورد. بایدن در این مناظره چندین دفعه بی رمق و سردرگم ظاهر شد و برخلاف سخنرانی «وضعیت اتحاد» شیوایی و بلاغت نداشت و حتی جملاتی مبهم نیز به زبان آورد. حریف رند و فرصت شناس هم که با تلویزیون و ذائقه هوادارانش آشنا است چیزی در ناراستی و دست انداختن بایدن کم نگذاشت.

بایدن به عنوان رئیس‌جمهور در زمینه اقتصاد عملکرد قابل قبولی دارد و تورم مهار شده و آمار اشتغال بالاست و حال وال استریت هم خوب است. اما حال و روز خود بایدن خوب نیست و صدای گرفته و مبهم بایدن، صدای دموکرات ها و ترقیخواهان امریکایی را درآورد. نیویورک تایمز که برادر بزرگ روزنامه های امریکاست محترمانه خواهان کناره گیری بایدن از نامزدی و انتخاب دموکراتی تواناتر شد. دیگر رسانه ها هم در انتقاد از عملکرد بایدن در مناظره کم نگذاشتند.

علاوه براین، دو ماه است که کارزار بایدن کمک های مالی کمتری جمع می کند و از کارزار ترامپ عقب افتاده است. بزرگان حزب دموکرات هنوز علنا از بایدن انتقاد نکرده اند اما حامیان مالی حزب پس از اجرای ضعیف بایدن در مناظره نخست، دلسرد شده اند. شاید بایدن دین خود را به حاکمیت آمریکا در سال ۲۰۲۰ پرداخت و نخبگان واشنگتن برای پاسداری از دولت فدرال، تفکیک قوا و بوروکراسی باتجربه آمریکایی نیاز به خون تازه ای در رگ های حزب دموکرات دارند. حالا دیگر نگاه های بیشتری به گوین نیوسام، کامالا هریس و گرچن ویتمر و دیگر ستارگان جوانتر دموکرات هاست. بایدن بارها در زندگی زمین خورده و برخاسته، باید دید اینبار چه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    0 0
    بالای هشتاد دیگه باید با طبیعت ونوه ها مشغول شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس