کد خبر 1620440
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵

بعد از برگزاری کنکور سراسری مهم‌ترین دغدغه داوطلبان و خانواده آن‌ها انتخاب رشته دانشگاهی است. انتخاب رشته کنکور سراسری جز دقیق‌ترین کارهایی است که نوجوان به همراه خانواده خود باید انجام دهد. تعیین رشته دانشگاهی کاریست دشوار و نیازمند تخصص که مشاوران و مراکز تحصیلی معتبر می‌توانند آن را انجام دهند در این مقاله سعی شده تا چند از مراکز معتبر در زمینه انتخاب رشته تحصیلی را به شما مخاطبان معرفی کنیم.

لازم به ذکر است تعداد بی‌شماری از مراکز در سطح شهر و کشور وجود دارد ولی در اینجا فقط به چند تا از این مرکزها اشاره می‌شود.

مجموعه یاوران دانش

بهترین مرکز انتخاب رشته کدام است؟

این مرکز انتخاب رشته جز باسابقه‌ترین مراکز دایر در شهر تهران است و نزدیک به 30 سال تجربه انجام انتخاب رشته را برای داوطلبان کنکور را دارد. سرپرست این مجموعه استاد داود یاوری هستند که یکی از بنام‌ترین مشاوران تحصیلی هستند که مبدع طرح‌های آموزشی بسیاری در سطح کشور بودند. از جمله ‌اند.

از ویژگی‌های انتخاب رشته این مرکز حضوری بودن انتخاب رشته درکنار خانواده داوطلب است. به طوری که حتما خانواده داوطلب باید در کنار وی در انتخاب رشته حضور فعال داشته باشد.

استفاده از مشاوران و کارشناسان متبحر انتخاب رشته و داشتن تیم حرفه‌ای از ویژگی‌های دیگر این مرکز است.همچنین حضور رتبه‌های برتر سال‌های گذشته این مجموعه در انتخاب رشته می‌تواند دید بسیار واقعی از شرایط به روز رشته‌ها و دانشگاه‌ها را در اختیار داوطلبان بگذارد.

از دیگر ویژگی‌های بارز این مرکز انتخاب رشته، مشاوره مستقیم با دکتر یاوری است که می‌تواند بسیار مفید و تعیین کننده باشد.

مرکز انتخاب رشته پوردستمالچی

این مرکز انتخاب رشته به سرپرستی آقای پوردستمالچی است. ایشان از مشاوران و کارشناسان حوزه آموزش کشور هستند و یکی از پرکارترین افراد این حوزه محسوب می‌شوند.

این مرکز خدمات خود را به صورت آنلاین و حضوری ارائه می‌دهد.

مرکز انتخاب رشته بارسا

انتخاب رشته این مرکز به سرپرستی آقای علی میرصادقی صورت می‌گیرد. انتخاب رشته در این مرکز ترکیبی از کارگاه‌های غیر حضوری و آفلاین با خدمات آنلاین است که داوطلبان می‌توانند.

فرآیند انتخاب رشته با تست‌های روانشناسی فرآیند انتخاب رشته را آغاز می‌کند و با ترکیبی از مشاوره خصوصی و کامپیوتری پیش می‌رود. لازم به ذکر است که شما مشاوره مستقیم با آقای میرصادقی نخواهی داشت.

اینستاکنکوری

یکی از پیج‌های اینستاگرامی است که به صورت کاملا آنلاین خدمات انتخاب رشته کنکور را ارائه می‌دهد. این مجموعه به سرپرستی آقای جمالی اداره می‌شود که از کارشناسان کنکور در شبکه‌های اجتماعی هستند.

انتخاب رشته در این مرکز آنلاین به صورت پکیجی صورت می‌گیرد یعنی شما با توجه به رتبه خودتان یکی از پکیج‌های آماده شده را انتخاب می‌کنید و طبق آن پیش می‌روید.

این مرکز انتخاب رشته به صورت حضوری و غیرحضوری انتخاب رشته انجام می‌دهد و زیر نظر آقای مهدی نکویی است. البته انتخاب رشته تحت نظر ایشان انجام نمی‌شود و خود شخص ایشان به صورت مستقیم در انتخاب رشته داوطلب دخیل نیستند.

مرکز انتخاب رشته گزینه دو

مرکز انتخاب رشته گزینه دو با طراحی نرم‌افزار انتخاب رشته و در اختیار گذاشتن آن به داوطلبان به صورت رایگان خدماتی است که در سایت گزینه 2 امکان استفاده برای همه افراد فراهم کرده است.

این نرم‌افزار با در اختیار قرار دادن نمونه کارنامه‌های قبولی در سال‌های گذشته و همچنین آخرین قبولی‌ها در کدرشته‌ها مختلف می‌تواند به داوطلبان کنکور کمک کند.

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش کشور

بهترین مرکز انتخاب رشته کدام است؟

سازمان سنجش هرساله با توجه به اطلاعات سال‌های گذشته یک انتخاب رشته مجازی را برای داوطلبان فراهم می‌کند، که هر داوطلب با ورود به درگاه خود در سایت سنجش و با پرداخت هزینه می‌تواند به شکل محدود انتخاب رشته مجازی انجام دهد.

خود سازمان سنجش لیستی از کدرشته‌ها در اختیار داوطلب قرار می‌دهد که می‌تواند در انتخاب رشته نهایی به داوطلب کمک کند.

بهترین مرکز انتخاب رشته کدام است؟

انتخاب رشته در کانون توسط نرم‌افزار و در سایت کانون قلم‌چی انجام می‌شود و این خدمات به صورت آنلاین و رایگان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار قلم‌چی براساس رتبه و علاقه‌مندی داوطلب لیستی از کدرشته‌ها در شهرهای مورد نظر داوطلب ارائه می‌دهد.

نکته قابل ملاحضه در انتخاب رشته این است که داوطلب باید در یک تصمیم چند صد پارامتری شرکت کند و باید در این مسیر از یک کارشناس زبده و باتجربه استفاده کند، چرا که بدون مشاوره و مشورت نمی‌تواند صرفا براساس تجربه‌های خود این مسیر را به سلامت طی کند و نیازمند یک کار تخصصی و ویژه برای آینده تحصیلی و شغلی خود است.

متاسفانه در ایام اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری بسیاری از افراد و یا موسسات گوناگونی که هیچ رزومه و یا پیشینه‌ای در امر مشاوره تحصیلی ندارند یک شبه به وجود می‌آیند و به انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور می‌پردازند که می‌تواند صدمات بسیاری را برای داوطلبان داشته باشد.

حتما همراهی خانواده با داوطلب می‌تواند در پیدا کردن مسیر درست انتخاب رشته و در نهایت موفقیت تحصیلی و شغلی کمک کند.

پیشنهاد ما به داوطلبان استفاده از یک خدمات انتخاب رشته حضوری به همراه تیم متخصص و بهره گرفتن از یک کارشناس ارشد در این زمینه است تا فرآیند انتخاب رشته به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس