اولین کنگره بین المللی توسعه و توانمندسازی اقتصاد گردشگری با رویکرد نقش زنجیره ارزش در صنعت گردشگری و توسعه پایدار و با حضور منطقه آزاد اروند؛ در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در این کنگره اساتید و فعالان حوزه گردشگری از بخش های دولتی و خصوصی کشور حضور داشتند و پیرامون توسعه گردشگری، اقتصاد گردشگری و گردشگری سلامت بحث و تبادل نظر نمودند.

علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این سمینار طی سخنانی جایگاه گردشگری ایران در جهان را تشریح کرد و گفت: در حال حاضرصنعت گردشگری ایران رتبه ۷۷ در جهان را کسب کرده و این در حالی است که به واسطه پیشینه تاریخی، فرهنگی، طبیعی و جغرافیایی رتبه ۵ جهان را دارا هستیم.

وی هدفمند کردن صنعت گردشگری در رسیدن به توسعه پایدار را مهم ارزیابی کرد و افزود: با همراهی وتعامل بخش خصوصی و دولتی می‌توانیم از این ره آورد وصنعت مهم درآمد بیشتری را کسب نماییم.

برگزاری اولین کنگره بین المللی توسعه و توانمندسازی اقتصاد گردشگری

وی در ادامه به تلاش های انجام شده در توسعه زیرساخت های گردشگری در منطقه آزاد اروند اشاره نمود و اظهار داشت: بی تردید با تأسیس دفتر وزارت خارجه در اروند، ایجاد و راه‌اندازی هتل های جدید و مراکز درمانی با استاندارد جهانی برای گردشگری سلامت، گام های موثری به سوی جذب بیشتر گردشگران خارجی و داخلی برخواهیم داشت .

بر اساس این گزارش؛ توسعه زیرساخت های گردشگری و مناطق آزاد، فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، گردشگری سلامت، استاندارد سازی و ارتقاء خدمات گردشگری، گردشگری دریایی، گردشگری و سرمایه گذاری سبز، ارزش افزوده در صنایع دستی، و اثر مشارکت بانوان در توسعه گردشگری پایدار؛ محورهای مهم و مورد نظر در اولین کنگره بین المللی توسعه و توانمندسازی اقتصاد گردشگری بود که به آنها پرداخته شد.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس