درخواست اردوغان از اوربان برای حمایت از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست ناتو با نخست‌وزیر مجارستان دیدار کرده و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند که موضوع پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا از جمله آن‌ها بود.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: اردوغان در نشستی محرمانه در حاشیه نشست رهبران ناتو در آمریکا، به اوربان گفت که ترکیه در حال ادامه دادن به تلاش‌های صلح‌آمیز برای پایان دادن به جنگ روسیه-اوکراین و حملات اسراییل به نوار غزه است.

اردوغان همچنین تاکید کرد که جامعه جهانی باید تلاش‌های خود برای تامین صلح در این مناطق را تامین کند.

رئیس‌جمهور ترکیه به اوربان گفت که آنکارا انتظار حمایت از احیای روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا و توسعه روابط با این منطقه را در دوران ریاست مجارستان دارد.

روابط میان ترکیه و مجارستان در سال ۲۰۱۳ و پس از ایجاد شورای همکاری راهبردی بلندپایه به سطح شراکت راهبردی ارتقا پیدا کرد. روابط دوستانه دو کشور در سالهای اخیر در تمامی حوزه‌ها سرعت یافته است.

در دسامبر گذشته، دو کشور صدمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک را جشن گرفتند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رزیتا قبادی بیگوند IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    2 2
    چه کسی از صلح حرف می زنه و اظهارات آدمانه می کند!!!!!!!!!دیگ به دیگ می گه روت سیاه!!!!!!!ترکیه اول خودش رو آدم کنه و دست از جنایاتش نسبت به کردها برداره بعد این ادعاها رو بکنه.وقیح تر و پروتر از اردوغان نیست روی همه رو سفید کرده.
  • مجتبی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    3 0
    از کسی اردوغان درخواست کرده که اولین رهبر اروپایی بود برای بستن مرزهایش به مسلمانان به آلمان و اروپا اتحادیه اروپا تحت فشار گذاشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس