فرافکنی مقامات آمریکایی درباره تظاهرات ضد صهیونیستی

دولت آمریکا برای لاپوشانی حمایت بی‌دریغش از جنایات اسرائیل در غزه و فرافکنی درباره اعتراضات دانشجویی ایران را به تلاش برای سوء‌استفاده از اعتراضات مربوط به جنگ غزه در آمریکا و تحریک معترضان متهم کرد.

به گزارش مشرق، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید با غیرقبول خواندن این اقدام افزود: «ما همچنان به شناسایی و خنثی‌سازی تلاشها برای تضعیف دموکراسی در جامعه خود، ادامه خواهیم داد. آزادی بیان از ارکان حیاتی دموکراسی آمریکایی است و در عین حال دولت وظیفه دارد شهروندانش را در قبال عملیات نفوذ خارجی هوشیار کند.

این موضع کاخ سفید پس از آن اتخاذ شد که مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، نسبت به فعالیت‌های سایبری ایران هشدار داد و گفت جمهوری اسلامی در تلاش است تا مخفیانه به آتش اعتراضات به جنگ غزه در آمریکا دامن بزند.

آوریل هینز، در بیانیه‌ای افزود: «عوامل مرتبط با حکومت ایران طی هفته‌های اخیر تلاش کرده‌اند در اقدامی فرصت‌طلبانه و طی یک روند تکراری، از اعتراضات در مورد جنگ غزه در ایالات متحده سوءاستفاده کنند.»

او عوامل مرتبط با حکومت ایران را به «تشویق اعتراض‌ها» متهم کرد و افزود: آمریکایی‌هایی که از سوی ایران هدف قرار می‌گیرند ممکن است ندانند که با یک دولت خارجی تعامل دارند یا از آن حمایت می‌کنند. مقامات اطلاعاتی ایران به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا کمک مالی می‌کنند.

هینز افزود: تهران با استفاده از خط مشیی که در طول سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم، به دنبال بهره‌برداری از اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان آمریکایی است. ایران با این اقدامات به دنبال ایجاد بی‌اعتمادی در آمریکا به نهادهای دموکراتیک است.

هینز با ادعای این که گروه‌های مرتبط با ایران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در آمریکا معترضان را تشویق کرده‌اند و به برخی از گروه‌های معترض کمک مالی کرده‌اند، افزود: رویکرد حکومت ایران به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر شده است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا، به اقدامات تهران در انتخابات پیشین ایالات متحده اشاره کرد و گفت: «نیروهای سایبری ایران با استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و تهدید، به فعالیت‌های سایبری و نفوذ خود ادامه می‌دهند و این احتمال وجود دارد که آن‌ها با استفاده از سرویس‌های اطلاعاتی خود و همچنین اینفلوئنسرهای آنلاین مستقر در ایران به اعمال نفوذ ادامه می‌دهند». جمهوری اسلامی ایران با استفاده از «دفترچه راهنمایی» که سال‌ها دیگران نیز از آن استفاده کرده‌اند، به‌دنبال «فرصت‌طلبی» در اعتراضات جاری در مورد جنگ غزه بوده است.

هینز پیشتر در سنای آمریکا هشدار داده بود که نوآوری‌ها در هوش مصنوعی به بازیگران خارجی این امکان را می‌دهد که پیام‌های سیاسی به ظاهر معتبرتر را کارآمدتر، در مقیاس بزرگ‌تر و با محتوایی متناسب با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف تولید کنند.

رهبر انقلاب ۱۰ خرداد امسال در نامه‌ای به دانشجویان آمریکایی مخالف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه، آنها را بخشی از «جبهه مقاومت» توصیف کرده بود، ده‌ها دانشگاه آمریکا طی چند ماه گذشته، شاهد اعتراض اساتید و دانشجویان در ایالت‌های مختلف نسبت به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بوده‌اند. مشابه این اعتراضات در پایتخت‌ها و دانشگاه‌های اروپایی انجام شده و دولت انگلیس ادعا کرده بود که ایران و سپاه پاسداران پشت اعتراضات هستند.

سال گذشته، برگزاری چند راهپیمایی ضدصهیونیستی با جمعیت‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفری در لندن، موجب شد روزنامه تایمز و برخی مقامات انگلیسی ادعا کنند: «گروه‌های مرتبط با ایران و حامیانش در تظاهرات خود در انگلیس، اعلامیه‌هایی را پخش کردند که به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل استناد کرده بود. این تظاهرات را ایران ترتیب می‌دهد».

رهبر انقلاب، در واکنش به این اظهارات مالیخولیایی فرمودند: «مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. ببینید در دنیا چه خبر است؟ در کشورهای غربی، در انگلیس، فرانسه، ایتالیا، در خود آمریکا، جمعیت‌های انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند. آبروی اینها رفت؛ واقعا هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند. لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس، کار ایران است! لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند!».

با فرافکنی مقامات آمریکایی لابد باید گفت که اکنون بسیج نیویورک هم پس از بسیج لندن فعال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    3 0
    از قدیم گفته بودند: چیزی که عوض دارد، گله ندارد! یا این که: یک سوزن به خودت بزن، یک جوال دوز به دیگران !!!
  • DE ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 1
    بیکارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس