اصل ماجرای ادعای "اقامت‌فروشی به اتباع خارجی" چیست؟

طی روزهای اخیر، اخبار و ادعاهایی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر "اقامت‌فروشی به اتباع خارجی"؛ اما اصل این ماجرا چیست؟!

به گزارش مشرق، با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می‌توان دریافت که بیش از یک سال از اجرای "طرح جذب سپرده‌های خرد اتباع خارجی" می‌گذرد؛ طرحی که در جهت جلوگیری از پولشویی، انتقال سرمایه به خارج از کشور و ایجاد شفافیت مالی فعالیت‌های اقتصادی اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور در حال اجراست.

در این طرح ضمن اینکه اتباع قانونی اجازه داشتن حساب بانکی، بیمه دارند به جای اینکه باری بر اقتصاد کشور باشند، باری از دوش اقتصاد کشور برمی‌دارند.

سئوال اینجاست با اجرای اینگونه طرح‌ها، منافع چه کسانی به خطر می‌افتد که با دروغ‌سازی و روایت‌های ساختگی حقیقت را جعل می‌کنند؟!

دولت در سال‌های اخیر، به منظور ساماندهی و نیز تکریم مهاجرین قانونی در ایران، طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را به اجرایی کرده است که از جمله آن می‌توان به کارت هوشمند اتباع، طرح سرمایه‌گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در زنجیره تولید و ... اشاره کرد.

درباره اینکه چه افرادی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند، باید گفت که تمام اتباع خارجی که دارای مدارک شناسایی معتبر هستند و مقیم استان محل سکونت خود بوده، می‌توانند در طرح جذب مدیریت منابع مالی و سپرده‌گذاری ویژه شرکت کرده و در زنجیره تولید کشور سهیم شوند.

طرح مذکور، در راستای مقابله با پولشویی تهیه و تدوین شده و مبالغ سرمایه‌گذاری شده در هر استان با توجه به اصول و قوانین و مقررات بانکی و سرمایه‌گذاری، به سیستم تولید همان استان وارد می‌شود.

در انتها مجدد تاکید می‌شود این طرح برای مهاجرین مجاز مقیم ساکن ایران بوده و کسانی که به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند یا در آینده به‌صورت قانونی (ویزای گردشگری، زیارتی و درمانی) و غیرقانونی وارد ایران می‌شوند، مشمولین این طرح نیستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    7 31
    تو سه سال اخیر بحدی جمعیت افاغنه غیرمجاز سیل آسا زیاد شده که وجب به وجب کشور رو برداشتن . مردم میگن این یک تهدیده از هر نظر . مسئولین حامی این امر میگن برعکس فرصته و بهترین بافت جمعیتی آینده ایران !!! تموم امید مردم به دولت چهاردهمه برای اخراج بی قید و شرط افاغنه غیرمجاز . البته نه اینکه تا سپرده گذاشتن سازمان ملی مهاجرت مجاز قلمدادشون بکنه . سرطان رو درمان می کنن نه اینکه اینقدر باهاش مدارا کنن تا مریض رو از پا دربیاره
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    7 1
    چه چیزی پنهان میکنید ایران پیش از سیصد هزار نفر نمی‌تواند مهاجر بپذیر و الان ده میلیون !
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    6 1
    حواسمون باشه صهیون ها هم با همین روش(مهاجرت گسترده) و بی عملی و بی تدبیری مسئولین ان زمان فلسطین خاک کشور فلسطین رو اشغال کردند.این حجم عظیم از اتباع بیگانه غیر مجاز و مجاز باعث ناامنی و در نهایت از دست رفتن ایران خواهد شد.برای منافع عده ای سرمایه دار جهت سرکوب دستمزد ها امنیت این مملکت را به باد ندهید.این بادی که دارید میکارید درنهایت طوفان درو خواهید کرد.
  • US ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    5 2
    یه جوری میگه اتباع خارجی انگار از ژاپن ادم وارد کرده... یه مشت جانی و بی سواد و بیمارن دیگه.مطمین باشین اینا اگه خوب بودن اروپا امریکا ورشون میداشتن به شماها نمیدادن...
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 3
    تو انتخابات یکی از طلبه ها سر صندوق بودن گفتن افغانی ها اومدن رای دادن و شناسنامه ایرانی داشتن و خود این بندگان خدا ناظرین هم تعجب کرده بودن . و میگفت دقتم کردیم دیدیم اسم پزشکیانو نوشتن
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      3 0
      مهمان هایی که دیگه صاحبخونه شدن....
  • پویا نوری IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    4 1
    یه سری به جنوب کابل بزنید (شهر ری) دیگه ایرانی نمی بینید
  • DE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    5 1
    اين تصوير كجاست؟ اگر به تصوير دقت كنيد همه افاغنه هستن! اعتماد به اينها ضربه بزرگي به خود نظام ميزنه، چون نظام كه ايران واسش مهم نيست!
  • کمال IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    لامصب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس