زنان نیمی از قصه کربلا را برعهده داشتند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه زنان در کربلا نقش تعیین کننده‌ای داشتند گفت: زنان کارهای مهمی در این میدان انجام دادند که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مهدی دیرباز روز جمعه در مراسم شیرخوارگان حسینی در زنجان با بیان اینکه مادران حسینی یکسال در انتظار هستند تا فرزندان خود را در مدرسه اباعبدالله الحسین(ع) ثبت نام کنند افزود: این در حالی است که والدین وقتی می خواهند فرزند خود را در مدرسه دنیوی ثبت نام کنند تمامی جوانب آن را مد نظر قرار می دهند.

وی با بیان اینکه کسانی که در مدرسه اباعبدالله حضور دارند یا فاطمه بن الحسن یا علی اکبر امام حسین (ع)شده اند، اضافه کرد: آخر و عاقبت فرزندانی که در مدرسه اباعبدالله ثبت نام می کنند، باید قدردان آن باشند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه طبق آیه قرآن خداوند فرستادگان خود را یاری می کند ادامه داد: شاید بگویند سیدالشهداء در ظاهر مغلوب و شهید شد، اما موفقیت هر کس در گرو موفقیت فکر و هدف اوست.

وی گفت: امروز می بینید که پیروزی یک انسان به فکر و هدف او بستگی دارد.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به اینکه مادرانی که امروز به این مکتب آمده اند تا آخر این تربیت را برای فرزندان خود اعمال کنند، گفت: در تمامی کلاس ها باید بوی علی اصغر و امام حسین (ع) جاری باشد و نباید از این مهم غافل بود.

وی، با اشاره به دغدغه رهبری در زمینه فرزندآوری اظهار داشت: اگر یک مادر تربیت صحیحی را برای فرزندش انجام دهد، همانند این است که هشت میلیارد انسان را به جامعه تحویل داده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اگر امروز فرزندانمان را با مهر و محبت به قرآن و اهل بیت پرورش دادیم همچنان نتایج حسنه آن باقی خواهد ماند، گفت: برای تربیت، چند امر تکوینی و تشریحی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مادران باید این روش را همچنان ادامه دهند، اظهار داشت: استقلال مالی مادر نباید جایگاه عظیم مادری را از او بگیرد چرا که مادری جایگاه بسیار والاتری دارد.

حجت الاسلام دیرباز خاطرنشان کرد: بیشترین نقش تربیتی فرزندان را مادران دارند و نباید از نقش مادری خود غفلت کنند.

امسال همایش شیرخوارگان حسینی در هشت هزار نقطه کشور و ۴۵ کشور برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    از بانوان پاک و باحیا مردان آسمانی بدنیا می آیند
  • DE ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    وای بر شما که کربلا رو هم دارید جنسیتی می کنید. تمام کربلا برعهده انسان ها بود چه زن و چه مرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس