همه موظف به تلاش برای موفقیت منتخب ریاست‌جمهوری هستند

امام جمعه موقت یزد با اشاره به این که شورای نگهبان شاقول نظام اسلامی در ابعاد وسیع است، همگان را موظف به تلاش خالصانه برای موفقیت منتخب ریاست‌جمهوری و مسئولان کشور دانست.

به گزارش مشرق، آیت الله «سید محمد رضا مدرسی» امروز ۲۲ تیرماه در خطبه‌های مراسم نماز عبادی و سیاسی جمعه یزد که در مسجد ملااسماعیل این شهر برگزار شد، ضمن سفارش بندگان خدا به تقوای الهی، به ایام سوگواری سید الشهدا(ع) و دهه اول محرم، اظهار کرد: امام رضا(ع) به ریان فرمودند؛ «وقتی‌که محرم وارد می‌شد و هلال محرم دیده می شد، پدرم دیگر خندان دیده نمی‌شد و آثار حزن و اندوه در پدرم آشکار بود تا روز عاشورا روز گریه و ناله و اشک ریختن پدرم بود.»

وی با بیان این که اسلام به برکت خون سیدالشهدا(ع) و فداکاری‌های حضرت و اصحاب و یاران و اهل‌بیتش باقیست، گفت: اگر نعمتی داشته باشیم که با سایر نعمت‌ها قابل قیاس نباشد، آن نعمت ایمان صحیح است و اگر نعمت اسلام را داریم همه مرهون امام حسین(ع) است.

مدرسی با تاکید بر این که همه‌ی عالم مرهون امام حسین(ع) است، افزود: هیچ راه نجاتی برای بشر جز گریستن بر امام حسین(ع) وجود ندارد و گریه بر امام حسین(ع) اکسیری است که نجات‌بخش همه است ولی این گریه باید با شناخت امام حسین(ع)، با محبت و اخلاص باشد.

وی با بیان این که بنا به روایات حتی اگر به‌اندازه‌ی بال مگسی برای سیدالشهدا(ع) گریه کنیم در زمره دل دادگان اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیریم، گفت: باید قدر این گریه‌ها را بدانیم و آن را به چیزهای دیگر آلوده نکنیم.

امام جمعه موقت یزد بر پرهیز از بدعت گذاری در عزاداری‌های اباعبدالله(ع)‌ تاکید کرد و گفت: متاسفانه در روایت بزرگترین محنت ائمه و امتداد آنها یعنی علما و بزرگان، مردم نقل می‎‌کنند به طوری که اگر هدایتشان کنند، پاسخ نمی‌دهند و اگر رهایشان کنند، از راه هدایت دور خواهند شد.

وی ضمن اشاره به این که اباعبدالله(ع)‌ تشنه به شهادت رسیدند تا مردم ما هدایت شوند، به ذکر مصائب آن حضرت و فرزند شش ماهه ایشان پرداخت.

مدرسی در بخش دیگری از خطبه‌های جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه، تصریح کرد: یکی از مترقی‌ترین، عالی‌ترین و پیشروترین اصولی که در قانون اساسی کشورمان هست، اصول مربوط به شورای نگهبان است.

‌وی شورای نگهبان را شاقول نظام اسلامی خواند و گفت: همه امور کشور باید با این شاقول تنظیم شود چرا که وسیله برای تصحیح نظام در ابعاد بسیار وسیع محسوب می‌شود.

این عضو شورای نگهبان با اشاره به ترکیب شورای نگهبان، اظهار کرد: این که با وجود فقهای برجسته و پشتوانه‌های حقوقی بگوییم خطائی یا اشتباهی روی داده است، ممکن و قابل اعتنا نیست و قطعاً کاری که انجام می‌دهند طبق موازین و براساس معیارهای قانونی است.

مدرسی در پایان نیز با بیان این که در کشورمان هر رای مردم امانتی است که شورای نگهبان بر صیانت از آن تاکید دارد، افزود: همه ما وظیفه داریم به صورت خالص برای موفقیت منتخب ریاست‌جمهوری و مسئولان تلاش کنیم و البته آنها نیز وظیفه دارند نسبت به دلسوران آگاه و باتجربه گوش فرا دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    آفرین به این کلمات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس