الله کرم مشتاقی

الله‌کرم مشتاقی به خطای راهبردی رژیم اسرائیل درباره افکار عمومی اشاره و بیان کرد: در تصور آنها نمی‌گنجید مسئله فلسطین تا این حد کشش داشته باشد که ماه‌ها بعد از جنگ، مردم دنیا را به خیابان بیاورد.

به گزارش مشرق، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت وگو با موضوع باتلاق رژیم صهیونیستی در غزه با دکتر الله‌کرم مشتاقی کارشناس مسائل منطقه به روی آنتن رفت.

الله کرم مشتاقی رژیم صهیونیستی را گرفتار در باتلاق غزه دانست و گفت: این رژیم هر چه بیشتر دست و پا می‌زند بیشتر فرو می‌رود و بیش از پیش به فرمایش رهبر معظم انقلاب یعنی ترمیم ناپذیر بودن ضربه طوفان الاقصی به صهیونیست‌ها پی می‌بریم.

وی از خطای آشکار صهیونیست‌ها در تمام محاسبات خود گفت و تصریح کرد: این رژیم هرگز گمان نمی‌کرد مردم فلسطین تا این حد از خودشان مقاومت نشان دهند؛ نگاهی که صهیونیست‌ها به مردم فلسطین دارند بر اساس مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی است؛ آنها تصور می‌کردند بمباران سنگینی انجام می‌دهیم و مردم غزه از سرزمین خود خارج خواهند شد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: همچنین نتانیاهو گمان نمی‌کرد محور مقاومت با این قوت، قدرت و جدیت از غزه دفاع و حمایت کند. نخست وزیر اسرائیل تصور می‌کرد مانند جنگ ۲۲ یا ۳۳ روزه علیه فلسطین و لبنان جنایت‌هایی را مرتکب خواهد شد و پس از این مدت جنگ به پایان خواهد رسید اما این اتفاق نخواهد افتاد زیرا فلسطینی‌ها از تجربه مقاومت ۷۵ ساله خود استفاده کردند و در طوفان الاقصی به اجرا گذاشتند.

وی به خطای راهبردی رژیم اسرائیل و سران آن درباره افکار عمومی اشاره و بیان کرد: در تصور آنها نمی‌گنجید که مردم دنیا تا این حد از فلسطین حمایت کنند. آنها فکر نمی‌کردند مسئله فلسطین کشش این موضوع را داشته باشد که ماه‌ها بعد از جنگ، مردم دنیا را به خیابان بیاورد و علیه جنگ افروزی اسرائیل اعتراض کنند. خطای محاسباتی نتانیاهو موجب شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی این رژیم را وارد باتلاق غزه کند و امروز گرفتار از هر زمان دیگری است.

مشتاقی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به حضور خود در لبنان، چند روز پس از عملیات طوفان الاقصی گفت: تعدادی از اندیشمندان مشهور فلسطینی در دیداری که داشتم بیان کردند رزمندگان فلسطین تا آخرین قطره خون خود خواهند جنگید اما بیش از آنکه جبهه مقاومت را تقویت کنیم باید مردم را آگاه کنیم زیرا نگران بودند توسط رسانه‌های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فریب داده شوند. اما شدت جنایات رژیم صهیونیستی آنقدر زیاد بود که حتی نتوانستند خود را بزک کنند و حقیقت برای همه مردم دنیا آشکار شد.

وی با تصریح بر اینکه اساسا طبع و فطرت مردم دنیا از هر دین و نژادی عدالت خواهانه و ضد ظلم است، اشاره کرد: مردم جهان، شنیع ترین ظلم‌ها را در غزه دیدند و هر آنچه در تاریخ درباره جنایات ضد بشری شنیده بودند را با چشمان خود در غزه مشاهده کردند و همه انسان‌ها را تکان داد.

این کارشناس مسائل منطقه موج شکل گرفته علیه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی را بی سابقه دانست و اظهار کرد: صهیونیست‌ها با کمک غرب و بازوهای رسانه‌ای آن تلاش کرده بودند تصویری دروغین از خود به نمایش بگذارند تا خود را در راس حقوق بشر معرفی کنند اما همه این تصویر خودساخته در جنگ غزه فرو ریخت و مردم جهان بیش از همیشه با این حقیقت آشنا شدند.

وی افزود: امروز در شهرهای کشورهای اروپایی تجمعات چند ده هزار نفری برگزار می‌شود؛ چیزی که تا یک سال قبل در تخیل کسی هم نبود که همین مسئله موجب شوک به رژیم صهیونیستی شده است زیرا در طول تاریخ اشغالگری صهیونیست‌ها بی سابقه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    حماس هم در مورد حمایت دولتها از خودش دچار خطای مرگبار شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس