رقابت حسن تفتیان دونده ۱۰۰ متر المپیک

در حالی‌که برخی ورزشکاران مدت‌هاست از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند و دیگر نشانی از قهرمانی‌های گذشته ندارند، اما همچنان به دنبال سهم‌خواهی از ورزش هستند.

به گزارش مشرق، حسن تفتیان، در حالی موفق شد از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی دوومیدانی سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را در دوی ۱۰۰ متر به دست بیاورد تا سومین المپیک خود را تجربه کند که مدت‌هاست از دوران اوجش فاصله گرفته و دیگر خبری از آن نمایش درخشان نیست.

تفتیان که سال‌هاست دوران اوج را در صندوقچه خاطرات گذاشته و دیگری خبری از آن عنوان پرطمطراقِ سریع‌ترین مرد ایران نیست، همچنان با آن عنوان نمادین در حال سهم‌خواهی‌ از ورزش و فدراسیون متبوعش است تا بلکه همچنان از این نمد برای خود کلاهی بسازد و روزگار بگذارند مثل اینکه وی نیز با تغییرات در فدراسیون بوی کباب با مشامش رسیده و به دنبال امتیازات بیشتری از این سفره است.

تفتیان در جدیدترین اظهار نظرش خواستار حضور مربی شخصی‌اش در المپیک پاریس شده تا بلکه نتایج بهتری کسب کند، هرچند نتایج اخیر این دونده نشان از روند نزولی وی دارد.

وی گفته است: شرایط آمادگی خوبی دارم و در ۹۰ درصد آمادگی هستم. امیدوارم در مدت باقی مانده تا مسابقه‌ام به ۱۰۰ درصد آمادگی برسم. همراه با مربی‌ام روی نقاط تکنیکی بیشتر کار می‌کنیم تا صدم‌های ثانیه بیشتری را کم کنیم و با زمان بهتری در المپیک حاضر شویم. بسیار امیدوارم که به راحتی به مرحله نیمه‌نهایی برسم و تمام تلاشم را کنم که به فینال صعود کنم تا رقابت خوبی با بهترین‌های دنیا داشته باشم.

تفتیان مهمترین دغدغه خود را حضور مربی‌اش در المپیک عنوان کرد و افزود: در این مورد با حدادی تلفنی صحبت کرده‌ام و قول داده تمام کارهای لازم را انجام دهد. با توجه به اینکه اسم مربی من در دوران قبلی در لانگ لیست بازی‌ها قرار نگرفته است، امیدوارم در این مدت با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، در المپیک کنارم باشد تا از نظر عملکرد فنی و ذهنی کمکم کند.

این در حالی است که تفتیان مدت‌هاست از آن دوران طلایی فاصله گرفته و دیگر خبری از سریع‌ترین نیست و سال‌هاست کسی از خروجی اینهمه اعزام و مسابقه چیزی ندیده و تنها به مصاحبه و انتشار اخبار موفقیت در مسابقات درجه چندم روزگار می‌گذراند.

این ورزشکاران که سالانه هزینه‌های هنگفتی صرفشان می‌شود در بیشتر رویدادها و مسابقات رسمی دستاوردی ندارند و قهرمان رقابت‌های اینچنینی هستند، به طوری که نه تنها موفق به رفتن روی سکو و مدال‌آوری نمی‌شوند بلکه حتی در بهبود رکورد شخصی و ملی خود هم ناکام هستند.

آخرین مدال مهم تفتیان طلای قهرمانی آسیا در دوی ۱۰۰ متر در سال ۲۰۱۷ بود. او البته در سال ۲۰۱۸ هم موفق به کسب مدال طلای دوی ۶۰ متر بازی‌های داخل سالن آسیا شد، اما پس از آن فقط ناکامی بود و ناکامی.

تفتیان در فینال دوی ۱۰۰ متر مردان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در هانگژو در حالی که با رکورد ۱۰.۱۳ ثانیه به فینال رسیده بود، در این مرحله با رکورد ۱۰.۱۴ ثانیه به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید. ملی‌پوش دوومیدانی کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هم با ثبت رکورد ۱۰.۱۹ در جایگاه ششم قرار گرفته بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس