اسرائیل‌در المپیک

المپیک پاریس در حالی از چند روز دیگر آغاز می‌شود که تاییدی دیگر بر بی تفاوتی بشر به رنج کودکان غزه است.

به گزارش مشرق، تا چند روز دیگر در ۲۶ جولای (۵ مرداد) بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس آغاز می‌شود که شادی، هیجان و شاید مهمتر از همه حس تجدید همبستگی انسانی را به ورزش در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.میلیون‌ها نفر از آفریقا گرفته تا آسیا، اروپا، قاره آمریکا به صفحه تلویزیون خود نگاه می‌کنند تا ورزشکارانی را تماشا کنند که با رنگ پرچم ملی خود رقابت می‌کنند تا بهترین باشند و موفقیت‌های خود را خود جشن بگیرند.

بچه‌ها به‌ویژه متوجه خواهند شد که با عزم راسخ و سخت‌کوشی چه چیزی می‌توان به دست آورد و چگونه ورزش می‌تواند مردم را دور هم جمع کند.این در حالیست که برای فلسطینیانی که تلاش می‌کنند از جنگ نسل کشی اسرائیل در غزه جان سالم به در ببرند، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ چیزی جز تایید دیگری بر بی تفاوتی آشکار جهان به رنج آنها نخواهد بود.میلیون‌ها کودک فلسطینی معلول، یتیم، آواره و آسیب دیده به خاطر تجاوز اسرائیل حتی از مسابقات ورزشی جهانی که در فرانسه برگزار می شود آگاه نخواهند بود.

آن‌ها آنقدر مشغول جستجوی آب، غذا، سرپناه و عزاداری برای عزیزان کشته شده، خانه‌های ویران شده و آینده‌ دزدیده شده‌ خود هستند که توجهی به اینکه چه کسی در پاریس سریع‌تر می‌دود یا بالاتر می‌پرد را ندارند.بر اساس برآوردهای محافظه کارانه، ارتش اسرائیل در مدت کمی بیش از ۹ ماه، بیش از ۳۸۰۰۰ نفر را کشته و نزدیک به ۹۰۰۰۰ نفر را زخمی کرده است.

این تعداد مرگ و میر شامل بیش از ۱۵۰۰۰ کودک است. تعداد زیادی از کودکان فلسطینی بدون والدین مانده‌اند.در این شرایط بی‌سابقه، بازی‌های المپیک نباید با حضور اسرائیل پیش برود اما گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

طبق منشور المپیک، این بازی‌ها به دنبال ایجاد سبک زندگی مبتنی بر «احترام به حقوق بشر شناخته‌شده بین‌المللی و اصول اخلاقی اساسی جهانی» است. ۷۶ سال است که اسراییل حکومت آپارتاید را بر فلسطینیان اجرا و ثابت کرده است که قادر به رعایت قوانین بشردوستانه بین المللی یا در واقع ارزش‌های اساسی المپیک نیست.رژیم صهیونیستی در طول ۹ ماه گذشته درگیر جنگ نسل کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه بوده است.شرکت اسرائیل در بازی‌های المپیک در حالی که به کشتار روزانه فلسطینیان ادامه می‌دهد، اشتباهی حماسی است.

این نه تنها ارزش‌های المپیک را به سخره می گیرد، بلکه به دولت اسرائیل برای ادامه کشتار مردان، زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی جرأت می‌بخشد.پیش از این گروهی متشکل از ۲۶ قانونگذار فرانسوی از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) درخواست کردند تا اسرائیل را از شرکت در بازی‌های المپیک پاریس حذف کند. آنها اصرار داشتند که ورزشکاران اسرائیلی باید تحت یک پرچم بی طرف شرکت کنند، مشابه آنجه برای ورزشکاران روسی به خاطر جنگ با اوکراین در نظر گرفته شده است.

باشگاه‌های ورزشی فلسطین، مراکز جوانان و سازمان‌های جامعه مدنی نیز از کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کرده‌اند تا اصول خود را حفظ کرده و به تعهدات خود عمل کند. آنها خواستار حذف اسراییل از بازی های المپیک شده‌اند. تماشاگران در پاریس می‌توانند با شعارها و اعتراضات درباره فلسطین صحبت کنند.

ورزشکاران نیز می‌توانند از نورافکنی که روی آنها قرار دارد برای جلب توجه به غزه استفاده کنند. آنها می‌توانند تظاهرات خود را برگزار کنند یا حداقل با بستن چفیه بر روی شانه‌های خود در مقابل دوربین‌ها، همبستگی خود را با فلسطینی‌ها نشان دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    خخخخخ
  • کارشناس رسانه IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    این یک فرصت است تا تماشگران با هو کردن ورزشکاران صهیونیست موجب بی آبرو شدن صهیونیست های جنایتکار شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس