کد خبر 1624358
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
استقرار ناپایداری‌های فصلی و رگبار در مناطق مستعد / تداوم گردوخاک در بعضی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از استقرار ناپایداری‌های فصلی و رگبار در مناطق مستعد و تداوم گردوخاک در بعضی استان‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بعضی نقاط شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران و مازندران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در بعضی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، ارتفاعات زنجان، شمال خراسان شمالی، دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های مازندران البرز تهران و سمنان ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه و یکشنبه در بعضی نقاط شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات مازندران و سمنان، در ساعات بعد از ظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: با توجه به ناپایداری‌های فصلی طی پنج روز آینده رگبار و رعد و برق در بعضی نقاط واقع در ارتفاعات کرمان و شمال و شرق هرمزگان دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور طی پنج روز آینده جوی پایدار حاکم خواهد بود.

وی گفت: طی پنج روز آینده پدیده غالب در نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان، مناطقی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب و جنوب غرب، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف، گاهی وزش باد و گاهی غبار محلی با بیشینه ۳۸و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس