کد خبر 1624396
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
واکنش وزیر خارجه مجارستان به سوءقصد نافرجام به ترامپ

وزیر خارجه مجارستان در واکنش به ترور نافرجام ترامپ گفت این اولین بار نیست که شاهد تلاش برای ترور یک سیاستمدار «وطن پرست و حامی صلح» هستیم.

به گزارش مشرق، «پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان با اشاره به ترور نافرجام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در پنسیلوانیا به این مساله اشاره کرد که تا به حال چندین سیاستمدار حامی صلح و میهن پرست هدف ترور قرار گرفته‌اند.

به نقل از خبرگزاری تاس، روز شنبه یک مرد ۲۰ ساله در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا تلاش کرد ترامپ را ترور کند، اما گلوله تفنگ او به گوش راست ترامپ برخورد کرد. ماموران سرویس مخفی آمریکا لحظاتی پس از اینکه مرد مسلح توانست چندین گلوله به سمت محل سخنرانی ترامپ شلیک کند، او را به ضرب گلوله از پای در آوردند.

پلیس فدرال آمریکا به تحقیقات درباره تیراندازی ادامه می‌دهد، اما به گفته ماموران، انگیزه مظنون هنوز مشخص نیست.

وزیر خارجه مجارستان همچنین ادامه داد: «این دنیای دیوانه کننده‌ای است که در آن چنین اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. می‌دانید، در ماه‌های اخیر این اولین بار نیست که تلاش می‌شود تا یک سیاستمدار حامی صلح و میهن را از پای در بیاورند.»

این مقام مجارستانی حمله ۱۵ ماه مه به رابرت فیتسو، نخست وزیر اسلواکی را یادآور شد که بارها با تحویل تسلیحات به اوکراین و پیوستن این کشور به ناتو مخالفت کرده است.

این دیپلمات ارشد مجارستان ادامه داد: «در اسلواکی، رویداد مشابهی علیه فیتسو رخ داد که حامی صلح و بیانگر رویکرد میهن پرستانه است.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 2
    این اقدامات علیه ملی گراها انجام میشود ملی گراها ها از اغلب مذهبی هم هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس