ظریف

رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم انتخاب وزیران را حق رئیس جمهوری منتخب دانست و از این شورا به عنوان بازوی مشورتی یاد کرد.

به گزارش مشرق، «محمدجواد ظریف» با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در تشریح فرایند انتخاب وزرا در دولت چهاردهم با اشاره به اینکه خوشحالم از اینکه جامعه مدنی و مردم در تشکیل هیأت دولت مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: معمولا بعد از انتخاب رئیس‌جمهوری روندی طی می‌شد که چندان شفاف نبود اما الان یک روندی آغاز شده که تجربه‌ای جدید است و آزمون و خطا هم دارد.

وی افزود: سعی کردیم از روش‌های مدیریتی استفاده کنیم و ما هم یک بازوی مشورتی برای رئیس جمهور منتخب هستیم و چند گزینه را پیشنهاد می‌کنیم اما انتخاب وزرا در نهایت با نظر ایشان است.

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم، اظهار کرد: هنوز این شورای راهبری تمام نشده و یک روند است. ما پنج کارگروه درست کردیم که البته سلیقه‌ای بوده و می‌توان آن را به شکل دیگری هم پیش برد. یک کارگروه امنیتی و سیاسی است که شامل وزارت کشور، دفاع، اطلاعات، دادگستری و امور خارجه و سازمان انرژی اتمی است و مسئولیت آن به عهده من است.

ظریف یادآور شد: در حال حاضر در زمینه معاونت‌های رئیس‌جمهوری هم به جز معاونت زنان هنوز بحثی مطرح نشده است و در واقع معاونت‌های سازمانی در حال بررسی است نه معاونت‌های ستادی. تمرکز ما هم بر وزراست که قرار است به مجلس معرفی شوند.

ترکیبی از اقوام، اقشار و گروه‌های اجتماعی در کارگروه‌ها حاضر هستند

وی با اشاره به دیگر کارگروه‌های شورای راهبری یادآور شد: ترکیبی از اقوام و اقشار و گروه‌های اجتماعی در این کارگروه‌ها حاضر هستند. همچنین پایبندی به گفتمان رئیس جمهور منتخب که عدالت است، پاکدستی، صداقت و پایبندی به قوانین بالادستی، داشتن نگرش ملی و دوری از گرایش قومی و منطقه‌ای از جمله مواردی است که در این شورای راهبری مدنظر است و اگر کسی این ویژگی‌ها را نداشته باشد وتو خواهد شد. این کارگروه حدود ۴۵۰ نفر است.

ظریف ادامه داد: اگر کسی که مثلاً استاد دانشگاه بوده است و در این کارگروه‌ها حضور داشته و نامزد یکی از مسئولیت‌ها شده است از این کارگروه‌ها کنار می‌رود و استاد دانشگاه دیگری جای وی را می‌گیرد. هم‌چنین آنچه که تحت عنوان اسامی کمیته‌ها مطرح شده هم فاقد اعتبار است.

وی افزود: در این روند از شخصیت‌های ملی مثل آقایان خاتمی، روحانی، حدادعادل، قالیباف، جلیلی و از جریان اصلاحات و از انجمن‌های علمی فعال درخواست کردیم که نامزدهای خود را برای وزارت معرفی کنند تا در کارگروه‌ها بررسی شوند و تا فردا هم این فرصت ادامه خواهد یافت.

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم تاکید کرد: ما هیچ لابی‌گری پشت صحنه نداریم و هر نامزدی که با اعضای کمیته‌ها بیرون از جلسات کمیته‌ها لابی‌گری کند، هر دوی آن‌ها از این کمیته خارج می‌شوند و ما هم به این روند امیدوار هستیم. همچنین امیدواریم که در اولین فرصت حضور رئیس جمهور منتخب در مجلس لیست وزرا را آماده کنیم.

ظریف ادامه داد: ما در واقع یک بازوی مشورتی هستیم و شأن آقای پزشکیان هم اجل از این است که تحت فشار دیگران تصمیمی بگیرد. ما هم حد خود را می‌دانیم و سازوکار را هم به شکلی فراهم کردیم که امکان فشار آوردن کسی یا جریانی در این روند وجود نداشته باشد و آقای پزشکیان هم تصمیم نهایی را در زمینه وزرا اتخاذ می‌کند.

کابینه ائتلافی نیست، وحدت ملی است

وی تاکید کرد: از جبهه اصلاحات، موتلفه، ایثارگران و دیگر احزاب اسم گرفته شده است. از افراد فعال اصولگرا مثل آقایان ناطق نوری، دکتر جلیلی، دکتر حدادعادل، دکتر قالیباف هم خواسته شده که اسامی خود را اعلام کنند. ضمن اینکه قرار نیست هیچ پیشنهادی قبل از اینکه وارد روند شود از دستور خارج شود.

ظریف تصریح کرد: کابینه ائتلافی نیست. کابینه وحدت ملی است و قرار نیست افرادی که با گفتمان رئیس جمهور همراهی ندارند در کابینه حاضر باشند. مردم به یک نفر رأی دادند و آن یک نفر هم افرادی که حاضر باشند با آن گفتمان همراهی کنند را جمع خواهند کرد.

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم گفت: تلاش می‌کنیم از اقوام و گروه‌هایی که کمتر حضور داشتند، از جوانان و زنان استفاده کنیم و نیز اینکه ۶۰ درصد افرادی که سابقه عضویت در دولت نداشته باشند را در اولویت داریم. از وزرای سابق هم در مشاورت وزارتخانه‌ها قرار است استفاده کنیم. ما به تجربه هم توجه می‌کنیم اما در روند انتخاب وزرا سابقه حضور یک امتیاز منفی است تا یک خون و نگرش جدید وارد دولت شود. سعی می‌کنیم ۶۰ درصد وزرا زیر ۵۰ سال داشته باشند و نیز ۶۰ درصد وزرا سابقه وزارت نداشته باشند.

ظریف یادآور شد: واقعیت این است که آقای پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات بوده است و البته مستقلان، اعتدالگرایان و حتی برخی اصولگرایان و نیز کاندیداهایی که در دوره اول کنار رفتند هم در دور دوم به ما کمک کردند. پس اینکه جبهه اصلاحات سهمی در دولت داشته باشند سهم‌خواهی نیست.

وی تصریح کرد: واقعاً جناب آقای خاتمی هیچ فشاری در این زمینه نداشت و شهادت می‌دهم اصلأ ورودی هم نداشت بلکه در مواردی راهنمایی‌هایی داشت. همچنین هر نامزدی که فرم او پر می‌شود به صورت مخفی به او رأی داده می‌شود تا در نهایت بررسی شود و ملاک‌های مورد نظر هم برای او مورد مطالعه قرار گیرد و نتیجه نهایی اعلام شود.

از هر کارگروه سه نفر به رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم همچنین گفت: هرکارگروه قرار است حداقل سه نفر و حداکثر پنج نفر را به شورای راهبری معرفی کنند تا یک بار هم این شورا با حضور متخصصان این افراد را بررسی کنند و در نهایت از هر کارگروه سه نفر به رئیس جمهور معرفی شوند. این نکته را هم تاکید کنم که اگر مثلاً یک کارگروه پنج نامزد معرفی کنند که یکی از آنان اصلی باشد و مابقی پوششی باشند هر پنج نفر این افراد رد خواهند شد.

ظریف افزود: فکر می‌کنم تا سوم مرداد اسامی نهایی به رئیس جمهوری معرفی می‌شوند تا چند روزی هم خود او بررسی را انجام دهد و در نهایت وزرا به مجلس معرفی شوند.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به اثرگذاری این روند در انتخاب وزرای پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی از صداوسیما برای در اختیار گذاشتن فرصت توضیح این روند، قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    9 6
    بیچاره پزشکیان هرچی سهم خواه و افراطی بعنوان دولت بهش میدن بعد هم با یک جاخالی همه مشکلات کشور و مردم را آوار می کنند روی سرش
    • علی ایراندوست IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      2 2
      متاسفانه همینطوره، والا منم بعد از شنیدن مواضع دکتر پزشکیان در مورد آمریکا و فلسطین کلی خوشحال شدم که الحمدلله اونی که فکر میکردم نیست، اما با این شورای مسئله‌داری که عمدتا جزو فتنه‌گران بوده‌ و هستند! پاک امیدم‌رو از دست دادم! خدا بخیـر بگذرونه هم برای ملت و هم برای دکتر پزشکیان
    • ناشناس IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      7 6
      اقای ظریف چطور به خودش اجازه میدهد که در خصوص تعیین وزرا اظهار نظر کند او یک نقطه سفیددر پرونده خود ندارد.
    • رضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      4 1
      ظریف: سنی باشی زن هم باشی 20 امتیاز برای وزارت میگیری. شیعه باشی مرد هم با متخصص هم باشی 0 امتیاز میگیری.
    • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 1
      والا شماها چقدر بخیل هستید همسایه ما موتور داشت هر از گاهی موتورش را میداد به دوستش یه دور باهاش بزنه حال کنه حالا پزشکی دولت را داده دست ظریف یه دور بزنه حال کنه بابا باک بنرینش که تموم شد تک چرخ زد پیاده موتور را هل میده میاره میزاره پشت در پاستور میره استراحت. والا به جان جان کریه که قولش از قول خدا هم معتبر تره . بزار دور بزنه گناه داره بخدا.
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 1
      الان پزشکیان کجاست؟مردم به ظریف رای ندادن به پزشکیان رای دادن،.چه وضعشه. بدتر از اون یه تعداد از اعضای ستاد راهبردی، سوابق قضایی دارن،مثلا از بازداشت شده های فتنه ۸۸ هستن.حالا اینا میخوان برا ما وزیر تعیین کنن؟ پزشکیان اگه واقعا میبینه بلد نیست بدونه که خیانت بزرگی داره مرتکب میشه.تا الان یه نشست خبری تو این ۱۴ روز نذاشته. یعنی انقدر تعطیله؟بابا اینا دارن غنائم تقسیم میکنن.همین ها پزشکیان رو زمین میزنن،دودش میره تو چشم مردم.
    • IT ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      0 0
      وحدت ملی آقازاده ها و الا سیاست های شما مشارکت رو کشونده به زیر ۵۰ درصد.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    24 14
    ظریف در تصواتش در حال قدم زدن با کری است دلقک دربار
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      5 9
      با قدم زدنش به خدا کار نداریم ،اون در حال تقدیم ایران به اون هاست
    • GB ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      0 0
      اصلاح طلب ها عملا به پزشکیان گورباچوف ایران لقب دادند این اقا رو یک شخصی مثل گورباچوف یا زلنسکی میدونن وای به حال اینده مبهم ایران که ممالک ها چه خنجرها که از پشت بر تن رنجور این مملکت بزنند .
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      6 1
      درود بر دوستی ایران و آمریکا و سوزش اصولگرایان و پایداری ها
    • US ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      4 0
      پزشکیان اجازه داد تا ظریف براش شاخ بگذاره - شاید اجازه داده تا سیاست گورباچف توسط ظریف با انتخاب وزرای ناکارامد توسط کارگروههای با افراد سالخورده و ازکارافتاده برای کشورمان پیاده بشه
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    10 3
    غیرمحترمانه‌اش افسار می‌شه. افسار در سایه.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    11 3
    چرا خود آقای پزشکیان نیومده؟؟!!!
  • سیف IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    16 6
    هرکاری میکنم اون فریادها و اون لباس‌های خیــــــــــــــــس عرق‌ یادم نمیـره!
    • US ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      4 1
      آقای پ (پوزیده) اجازه داد تا ظریف براش شاخ بگذاره - شاید اجازه داده تا سیاست گورباچف توسط ظریف با انتخاب وزرای ناکارامد توسط کارگروههای با افراد سالخورده و ازکارافتاده برای کشورمان پیاده بشه
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    23 5
    بلا از این بالاتر نبود که به سرمون اومد و باید 4 سال ریخت نحس اینا رو تحمل کنیم
    • علی US ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      1 0
      خوبه باورتون شد جلیلی دیگه میاد توآفتاب 🤣🤣🤣
    • علی US ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      2 0
      خوبه باورتون شد جلیلی دیگه میاد توآفتاب 🤣🤣🤣
  • AS 7 IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    13 4
    8 سال قدرت دستتون بود به علاوه 32 سال اصلاحات اون گند ها رو زدین الان مشورت میخوای بدین به این لمپن ! خدا به داد ملت ایران برسه !
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    5 2
    جالبه طریف یک کابینه دل و روده در امده خواهیم داشت ...
  • هوشنگ IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    4 23
    ظریف سلطان قلبها ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      16 1
      سلطان قلبها و مغزهای کوچک و کپک زده غربگدایان و کدخدا پرستان
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      6 0
      سلطان قلب جان کری
    • سعید IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      3 1
      سلطان زیر بغلها
    • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      15 0
      ظریف سلطان گندها
    • US ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      0 0
      ظریف عامل وارد نکردن واکسن کرونا و رساندن تلفات کرونا به بیش از 146 هزار نفر و ابتلای بیش از 7 میلیون ایرانی به کرونا - عامل رساندن تلفات کرونا به بیش از 700 نفر در روز
  • حمیـد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    10 3
    شورایی که حداقل یک یا دو نفر از مدیران موفق دولت شهید رئیسی‌ رو که مردم با همه وجودشون بودن و تلاشش‌رو حس کردند انتخاب نکنه! بزارید در کوزه آبشو بخورید
  • DE ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    4 4
    آفرین بر سبک آمریکایی!
  • صادق IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    8 4
    عل برکت الله برجام 6
    • US ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      0 0
      انتخاب آقای عباس عبدی توسط ظریف در شورای راهبردی یک گره پیچیده مربوط به تلفات بالای کرونا را باز کرد - ظریف صلاحیت دخالت در انتخاب وزرا را ندارد - واردات واکسن کرونا توسط شهید رئیسی بدون قبول برجام و قبول FATF اثبات کرد که در دولت روحانی هم امکان وارد کردن واکسن کرونا وجود داشته - همچنین اثبات کرد وارد نکردن واکسن کرونا با بهانه عدم قبول برجام و عدم قبول FATF توسط دولت روحانی و ظریف (طبق اعلان عباس عبدی در فروردین 1399 بالا بردن تلفات مردم بیگناه از کرونا عمدی بوده و برای تحت فشار گذاشتن نظام برای احیاء برجام بوده) برای زنده کردن برجام با ایجاد تلفات بالا در اثر کرونا بوده است. آقای ظریف بر طبق افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 تو بخاطر جلوگیری عمدی از وارد کردن واکسن کرونا باید پاسخگوی فوت بیش از 130 هزار مردم بیگناه در اثر کرونا باشی. چرا مردم و مسئولان با استناد به افشاگری عباس عبدی در مورد عمدی بودن بالا بردن تلفات کرونا برای زنده کردن برجام توسط ظریف و روحانی این دو فرد را محاکمه و مجازات نمی کنند؟ عباس عبدی از کجا اطلاع داشت که بالا بردن تلفات برای احیاء برجام توسط ظریف در حال اجرا است؟ از ظریف شنیده بوده یا از اجانب؟ - ضمناً آقای ظریف چرا مانع انتقال دانشجویان ایرانی بازگشته از ایتالیا به قرنطینه وزارت بهداشت شدی و با دخالتت آنها را به هتلی در مرکز تهران فرستادی که فاقد امکانات بهداشتی و درمانی و کادر پزشکی بوده و با فرار تعدادی از آنها احتمالاً باعث ابتلای مردم بیگناه به کرونای کشنده ایتالیا و اسپانیا و رسیدن تلفات کرونا به رکورد روزی 709 نفر در روز شدی؟
  • IT ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    6 0
    ایول، خوب آب یخ ریختی رو سر اونهایی که این مدت با دلقک بازی هیت گردی پزشکیان الکی خوشحال بودن.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    11 3
    چه شورای باحال و دست اولی! علی شکوری محکوم فتنه ۸۸محسن رنانی، استاد دانشگاه همراه با اغتشاشات ۹۸ و ۱۴٠۱، حسین مرعشی برادر خانم هاشمی رفسنجانی محکوم فتنه ۸۸، علی تاجرنیا محکوم فتنه ۸۸، فیاض زاهد محکوم فتنه ۸۸، محمدرضا جلایی پور محکوم فتنه ۸۸ و ۹۸ و ۱۴٠۱ کلا از جرگه افساد طلبان!!!!! چه شـود👌👌👌👌👌👌
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    5 1
    اول مشورت و بعد تصمیم گیری در آخر اون کسی باید نظر بدهد که تصمیم می گیرد پس سوال اینجاست چرا صداوسییما بدون کارشناسان دعوت کرده یعنی هر کسی می تواند برای خودش تریبون داشته باشد و صحبت کند..
  • Uu IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    16 3
    ظریف نیویورکی. برده اروپا و امریکا. نوکر امریکا. خاک بر سر ظریف
  • یاسین IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    8 2
    قطعا و یقینا و حتما حتما دو تن از وزرای دولت چهاردهم از معاونین یا مسئولین حوزه ذیربط ظریف و آذری جهرمی در دوران وزارتشان خواهند بود که....! (آره)
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    9 2
    شورای راهبردی مقدمه شورایی کردن رهبری است امیدواریم قوه عاقله نظام رذالت این جماعت خائن و کثیف را فهمیده باشد
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    13 13
    دولت سایه
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      5 6
      پماد سوختگی یادت نره
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      8 5
      وحدت ملی عجب جوکی هیچ وحدتی بین ما و شما جماعت اصلاحطلب نیست این ۴ سال هر غلطی میخوایید بکنید لیاقت همین مردمید
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      10 4
      دولت اشباح لیبرال کهن سال و خسارت بار
    • DE ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      8 3
      پس آنها با "دولت سایه" مشکلی ندارند، اگر متعلق به آنها باشد!
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      4 2
      دولت بی پایه.
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      19 8
      لطفا به دولت سایه توهین نکنید! کدومیک از دولت سایه‌ی آقای جلیلی مفسد و دارای پرونده‌ بود؟؟؟
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      8 0
      از نظر خاتمی که دولتا تدارکاتچی هستن
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      7 3
      این بانیان برجامچای و بی ارزش کردن 1000 درصدی پول ملی در دولت بی عرضه و خائن روحانی کشور را به ورطه سقوط می کشانند
    • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      10 9
      در کارگروه های اعلام شده که افراطیون هم هستند خدا به ملت ایران رحم کند
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      8 4
      ظریف گفته اگر یک دختر ۲۰ ساله یهودی برای پست وزارتی وجود داشته باشه امتیاز بیشتری میگیره تا یک مرد متعهد متخصص مسلمان. تازه بعد از عاشورا فهمیدیم فکر معاویه و یزید در مغز بعضی ها لانه کرده
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      10 4
      ظریف هیچی جز یک کثیف آمریکایی درجه سه نیست
  • بادگاری IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    10 3
    فرمایشاتشون کامل منتشر شد جالب بود، شیعه بودن در کشور جمهوری اسلامی امتیازی محسوب نمیشه، غیر شیعه باشی بهت امتیاز میدن و...،خلاصه کلام: جناح ما که همه فاسدانو و رای اعتماد نخواهند گرفت _ دیگی که واسه ما نجوشه میخوایم سر سگ توش بجوشه
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      3 0
      قانون اینجا چی میگه ؟ چرا کسی به ظریف کار نداره؟
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    10 2
    اقای پزشکیان خودش کجاست این روزها و چه می کند؟
  • DE ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    11 1
    وقتی جناب ظریف برای جمهوری اسلامی هویت سیاسی تعریف و برای کل قوه مجریه و شورای عالی امنیت ملی تعیین تکلیف می فرمایند. خود آقای رئیس جمهور منتخب کجا تشریف دارند؟ چرا خود رئیس جمهور ریاست این شورای «راهبری» (بخوانید مدیریت) کشور را بر عهده نگرفته اند؟ مردم به پزشکیان رای دادند که ظریف بجای ایشان مملکت را اداره کند؟
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      0 1
      نوه اش هی ایراد میگیره رفته سوپر بغلی پفک بگیره .
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    8 3
    یا آقای ظریف دروغ می گوید که پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات است یا پزشکیان دروغ گفت که من به هیچ حزب و گروهی تعلق ندارم. اما میبینیم که ظریف و جبهه اصلاحات دارند به جای پزشکیان کابینه تعیین می کنند و پزشکیان هیچ نقشی جز امضاء کردن کابینه برای معرفی به مجلس ندارد همه این نامزدها را طبق گفته ظریف خاتمی و روحانی معرفی می کنند و کمیته راهبردی نیز همه از جبهه اصلاحات هستند که در روزنامه کیهان معرفی شده اند. خداوند به داد این ملت برسد که خود را در چاه انداختند. اگر همینطور پیش برود بزودی مردم از کرده خود پشیمان خواهند شد و از کل جبهه اصلاحات نه بلکه از حکومت نا امید خواهند شد چون هم شورای نگهبان را زیر سوال می برند که چرا ایشان را تائید کردید و منتقدین را متهم می کنند که شما نگذاشتید کار کنند چرا این وضع پیش می اید چون جبهه اصلاحات جز تزویر و دروغ و توهین و تهمت زدن به دیگران هنر دیگری ندارند وقتی خاتمی فتنه گر و روحانی ناکارآمد کابینه تعیین کنند باید تا آخر خط را بخوانید.
  • خودتی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    8 2
    صرفا بازوی مشورتی، حتما هم مفت و مجانی و بی‌جیره مواجب و بدون چشمداشت...، مشرق! چند لحظه اجازه بده برم خودمو توی آئینه‌ نگاه کنم بببنم گوشام درازه؟ خودم خبر ندارم!
  • ارسلان IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    10 3
    به قیافه ات نمی خورد که دنبال منافع کشور باشی برو با جان کری بدو. دولت مستاجل.
  • ناجی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    24 5
    دوره این فیلم بازی ها گذشته خاتمی و روحانی کابینه را چیدن ظریف هم بازیگر این فیلم است ساده لوح ها هم سر کارند.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    21 6
    رييس جمهور كجاست ؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      12 2
      رفته آب‌نبات از سوپری برای نوه اش بخره فعلا کارهای مهمتر از ریاست جمهوری باقی مونده
  • Karim IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    8 3
    خدا بخیر کنه .اعضای شورا افراد ضد انقلاب بازداشت شدگان فتنه ۸۸ و لیبرال‌های ناکارآمد دولت روحانی.یک حلقه بسته و نتایح فاجعه بار آن از اکنون آشکار است.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    15 6
    ۲۴ سال در قبال عملکرد اصلاح طلبان غربگدای دروغگو سکوت کردیم و به خاطر مصالح کشور دم نزدیم اما اونا ۳ سال خدمات شهید رئیسی را نادیده گرفته و با آمار و ارقام جعلی و کذب زحمات دولت سیزدهم را بر باد دادن ، دیگر ساکت نمی نشینیم
    • ali IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      4 11
      آب رو بریز اونجا که میسوزه !!
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      ۰۷:۳۸ پزشکیان
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 1
    اون شورای راهبردی که یک‌سوم‌شون پرونده امنیتی دارن‌رو باید آجر چید توش
  • FR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    10 2
    مرگ بر جاسوس و عمله کد خدا
  • محمدامین IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    23 4
    آقای ظریف روباهی که نقش شیر رو بازی میکنه از همین الان ملت آروم آروم می‌فهمن فرق شهید رئیسی مرد با صلابت انقلاب با آقای پزشکیان که شده عروسک خیمه شب بازی چی بود .
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    8 2
    اف تو دولتی که تو خائن همه کارش هستی
  • طاهری IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    8 2
    «نامزد پوششی» یعنی همین !!! دیگری مثلا منتخب شده و دیگری مجریه !! اینها از کرامات جان کری است !! دیدید امضای کری تضمین است ؟؟!! امضای کری است چه ها میکند ...
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    15 4
    خدا لعنتت کنه
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    18 4
    بیچاره مردم
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 1
    دولت سایه2 ، به قول بعضی ها هزینه هاش از کجا تأمین میشه ؟ ! مگه بدون هزینه ..... ولش کن ، گیرم قبلنا بعضی یه حرفی زدن .
  • طاهری IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    13 4
    ... ما هم که گاگول !!
    • US ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      3 1
      صدرصد
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    17 4
    مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان.
  • DE ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    9 2
    باز سرو کله این هوچی پیدا شد !
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    8 3
    این بی ناموس از رئیس فتنه حرف میزنه نجاست
    • AU ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      2 3
      فشار بخور! ۸ سال باید فشار بخوری ساندیسی
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    18 4
    ما نفهمیدیم کی رئیس جمهور شده است
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    2 1
    سوزشی
  • CA ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    18 2
    هروقت قدرت در انحصار اصلاحطلبهاست اسمش وحدت ملی‌ست!! اما وحدت ملی واقعی یعنی اتحاد همه ملت با عزت و احترام و رعایت اصول انقلاب که امام خمینی و رهبری بارها درباره آن توصیه کردن، که هیچ سنخیتی با غربگدایی و خسارت محض برجام و خودتحقیری نداره. ظریف میخواد دولت سوم روحانی رو به نام وحدت ملی به مردم تحمیل کنه. آقای ظریف چیزی به نام وحدت ملی اصلا در تفکرات جنابعالی وجود نداره.اصلاحطلب =انحصارطلب.
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    2 1
    پوششی رو خوب اومد...
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    4 1
    طبق قانون ظریف حق داره همچین کاری بکنه بزرگترین و نهم ترین مسئولیت اجرایی کشور جای ازم ن و خطاست ؟؟؟ کی به ظریف این اجازه رو داده
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 2
    کجای دنیا جاسوس ها و کسانی که خانواده شان جاسوس هستند ،وزرای اطلاعات و وزارت دفاع و دادگستری و هسته ای ...تعیین می‌کنند؟؟؟؟؟!!! مثل اینکه قاتلی خودش وکیل و قاضی دادگاه خودش بشه
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    6 1
    خوب اون سه قوه تعطیل کنن برن دیگه،عملا ظریف ریاست سه تاشونو قبول کرد،خودش قانون نوشته،خودش تصویب کرده و خودش اجرا کرده ،کی همچین اجازه ای بهش داده،آزمون خطا اونم تو جایگاه ریاست جمهوری برای ۴ سال چندین میلیون نفر و یه کشور شدن بازیچه دست این
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    21 6
    اون شل مغزهایی که به پزشکیان رای دادن تا آدم فشل و خائن مثل ظریف همه کاره بشه،امیدوارم روز خوش نبینن
    • الف IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      3 8
      شل مغز شمای خوارج مصلک هستی
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      ۱۰:۳۵ مسلک🤓 بیشتر مطالعه کن مخصوصأ راجع به خوارج
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    8 1
    روح الله زم فرقش چی بود با این
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    21 5
    پزشکیان تا زمانی که اختیارش دست ظریف باشه رئیس جمهور من نیست ،رئیس جمهور ایران نیست،تو بهترین شرایط رئیس جمهور نصف بیشتر ایران نیست،اختلاف رای اش فقط ۳ ملیون و تو بیشتر شهر ها منتخب نیست،
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    6 1
    خوش بحال من که گوسفند نیستم اما اگر قرار است کارگروه امنبتی سیاسی دست این مردک باشد با پهن درش تخته کنید
  • حقیقت IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    16 4
    تو غلط کردی ، تو شدی زبان پزشکیان تو و حسن فریدون مدتی به مملکت خیانت کردی باید قانون شما ها رو محاکمه کنه از همین الان دارین پزشکیان رو مدیریت میکنید
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      2 0
      وقتی قوهٔ قضائیه به موقع اقدام نمی کنه مجرمین میشن طلبکار از مردم و مملکت
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    11 3
    خوب شد این حرف ها در صدا و سیما زده شد تا ضبط شود و چند روز دیگر مشخص می شود که چقدر صادقید!
  • هموطن IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    8 5
    خاک بر سرتون با کابینه که مثل گوشت قربونی تقسیم کردید ....نه ....غنیمت جنگی ....یک مشت محکوم سیاسی ....ته مانده و در گل مانده
  • سیاوش IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 1
    مردم رای ندادند، منتصب بود
  • GB ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 5
    خیال ملت راحته که امور در دست دکتر ظریف کبیره
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      3 0
      یک لحظه احساس کردم بهائی ها مملکت را اشغال کردن و شیعه بودن جرمِ، امیرکبیر لازم شدیم
  • ایران مقتدر IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 2
    هشدار ........بوی خیانت بهاییت می آید امیرکبیر باید مهیا باشد
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    9 4
    رییس محترم صدا وسیما واقعا یک مجری بیطرف نداشتید چقدر شما هم !!!
  • بهزاد IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    4 3
    ایران داره به بلوغ دموکراسی میرسه. اتفاقات خوبی با انتخاب شدن پزشکیان قراره بیفته
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    5 2
    ج و اژه خدا به حق خون پاک شهدا از جفتتون نگذره
  • هادی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    5 2
    پاکدست مثل اعضای اتاق بازرگانی، استاد نعمت زاده و دختر عزیزش، مثل جناب نوبخت و آقازاده قاچاقچی اسلحش!!! والله از شیطان نظر مشورتی میخواستی شاید دوتا آدم حسابی واستون معرفی می‌کرد ولی این ترکیب از توش هیچ امام زاده ای در نمیاد. در ضمن به جناب پزشکیان بگید دهه محرم تموم شد بره به فکر انتخاب وزراش باشه. منتظر یه برجام بدتر از قبلی و با همکاری دولت مرحوم رئیسی باشید. فایل صوتی نبویان و گوش بدین تا بفهمید مملکت دست کیاست.
  • NZ ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 2
    خدا تو را لعنت کند.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    5 1
    از این پس بنویسید دولت ترکیبی اصلاحات و تدبیر و سازندگی به ریاست ظریف واقعا پزشکیان هیچ کاره است
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    4 2
    بابا چجوری میخواین جواب خدارو بدیننن.
  • مهدی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 2
    خیلی راحت و واضح هشت سال دروغ های بزرگ و وعده های الکی لغو تمامی تحریمها رو داد بالمره! محاکمه نشد که هیچ ۳۰ تا سکه گرفت و شد قهرمان دیپلماسی!!!!پزشکیان هم که نه برنامه داره و نه کارنامه معلومه که یکی دیگه واسش دیکته میکنه
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 1
    با این فرمول شایستگان رو کنلر خواهند گذاشت
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    5 1
    از افراد شورای راهبردی که همگی سابقه اطلاعاتی و امنیتی دارند معلوم است چه خواب هایی برای نظام دیده اند ولی انشالله دیده بان های نظام بیدارند
  • آرش IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    6 2
    . 🔹ظریف امشب در تلویزیون درباره نامزدهای تصدی وزارت گفت: 🔻«از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی گیرید (!) 🔻اگر ۵۰ سال داشته باشید هیچ امتیازی نمی‌گیرید؛ از زیر ۵۰ هر چه جوان‌تر باشید امتیاز بالاتر است.  اگر مرد باشید هیچ امتیاز نمی‌گیرید، زن باشید ۱۰ امتیاز می‌گیرید. اگر سابقه وزارت داشته باشید، امتیاز منفی می‌گیرید». 🔹ظریفی در واکنش به این سخنان ظریف نوشت: یک دختر جوان ۲۰ ساله یهودی و بدون سابقه وزارت، می تواند بالاترین امتیازات را کسب کند! 🔹اما از این طنز تلخ که بگذریم، ظریف چگونه فردای عاشورای حسینی به خود اجازه می دهد در مملکت اهل بیت علیهم السلام، شیعه بودن را عامل امتیاز منفی برای وزارت معرفی می کند و داشتن دین و مذهبی دیگر را عامل رجحان بداند؟ و اصلا چرا اصرار دارد به اختلافات مذهبی دامن بزند و در این میان، اکثریت را کنار بگذارد؟!. محمد ایمانی
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 1
    شما از تمامی گروهها درخواست پیشنهاد وزرا کردید و از طرفی میگویید قصد تشکیل دولت ائتلافی ندارید پس چرا از انها درخواست پیشنهاد وزرا میکنید؟
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    15 3
    چرا اینا نمی‌میرند چرا هیچ وقت تموم نمیشن
  • ایرانی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 1
    دوباره ریشش بزی شد! پالس به اربابان؟! یعنی من هنوز به شما پای بندم؟
  • امید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    4 0
    اولا این چرا این اومده گزارش بده مگه پزشکیان خودش چپ ضرب المثلی کوری عصا کش کور دیگر شود دوماه این باید به خسارت های که از طریق برجام به کشور زده باید تو زندان آب خنک بخوره ثالثا وحدت ملی ،؟؟؟؟؟خاتمی حسن روحانی برای پست و مقام به جون هم افتادن والله اگه رفسنجانی هم زنده بود یه ناخنکی هم اون هم میزد جناب ظریف این روضه ها برو برای گوری بخون که مرده توش نباشه حالا اگه گوشها ی خود درازه والله گوشها ی ملت دراز نیست
    • حسن IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      اتفاقأ گوش های مردم درازه که بعد از تجربه ۸ ساله روحانی ، دوباره گول خوردند و به دولت سوم روحانی رای دادند .
  • حسن IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    چرا پزشکیان از کنفرانس مطبوعاتی فرار میکنه!!؟ پزشکیان بیشتر به دنبال هیت رفتن و سوپر مارکت تا ۰۰۰ آیا پزشکیان توان اداره هیت دولت را داره یادش به خیر در مجلس خبرگان تصویب قانون اساسی هر زمان که ایت اا منتظری رئیس جلسه می شد به فاصله دو دقیقه مجلس تبدیل به ///۰۰ ولیکن بلا فاصله با آمدن شهید مظلوم بهشتی نظم مثال زدنی بر مجلس حاکم می شد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 2
    خوشحالم دکتر ظریف به صدا و سیما برگشت
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 3
    خوشحالم دکتر ظریف به صدا و سیما برگشت
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    بدبخت مردم
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    2 0
    هنر ظریف فقط موگیرنی است .
  • ملت ایران IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    2 0
    صدا و سیما باید پاسخگو باشد که چرا این مرتیکه را راه داده تا بیاید و در تلویزیون بگوید : اقلیتها بر شیعیان امتیاز و اولویت بیشتری دارد !!!!!!!!!!!!؟ خدا لعنت بکند که اینها را که از یزید خبیث تر و کثیف تر هستند .
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    این چاپلوس بی عرضه ( ) قطعا پزشکیان را به ته چاه خواهد برد.
  • حمید US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 0
    چطور می شود به این آدم اعتماد کرد؟
  • حامد US ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    باز هم این صدای منحوس.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    سَرجون بن منصور رومی
  • DE ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    وحدت ملی فقط و فقط آنوقت ممکن است که خائنین و جانیان و وطنفروشان و کاسبان تحریم محاکمه شوند بعد خود مردم با هم همدل میشوند و وحدت میکنند . ملت نمیتواند با یک مشت دزد رانتخوار زیاده خواه پول پرست مقام پرست خود تحقیر وحدت کند. اگر شما سیا30یون مشکلات خودتان را به مردم پمپاژ و تزریق و تحمیل نکنید و برای به قدرت رسیدن مردم را به جان هم نیندازید مردم با هم مشکلی ندارند.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    جمع جمع است
  • سید حمید IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    طبق ملاک‌های ظریف، خود پزشکیان که شیعه دوازده امامی مسلط به نهج البلاغه‌ست امتیاز منفی داره
  • نام اشنا IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    سئوال بسیار ساده و پیش پا افتاده از کاپیتان ظریف زبان بلد و وراج: فرض کنید با این فرمول من دراوردی شما اعضای کابینه انتخاب شدند ایا فکر میکنید در مجلس با وجود افرادی مانند "آقا حمید رسائی" یکنفر از اینها جان سالم از رای گیری به در خواهند برد؟
  • صادق IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    دری که کوبه ندارد کسی نمی‌کوبد».
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    1 0
    خوبه یک اصطلاح به ادبیات سیاسی اضافه شد رئیس جمهور پوششی .از ترس اینکه نکنه سوتی بده اجازه حرف زدن و مصاحبه مطبوعاتی بهش نمیدن !!!! ( شاید گفتن تو فعلا بشین یه گوشه با نوه ها بازی کن بهتره ) .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس