کد خبر 1625039
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
نشان خوش رنگ طلا بر گردن امیرحسین زارع

طلایی: نماینده سنگین وزن کشتی کشورمان در المپیک یکی از مهره‌های مطمئن کشورمان است که جوانی و تجربه او می‌تواند ما را از این آوردگاه سربلند خارج کند.

به گزارش مشرق، محمد طلایی در خصوص وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک، اظهار داشت: امیرحسین زارع یکی از مهره‌های مطمئن تیم ملی در پاریس است که با توجه به عملکرد چند سال اخیرش و شکست همه مدعیان‌، امید زیادی به او داریم.

وی افزود: زارع تجربه حضور در المپیک توکیو را دارد و در چند سال اخیر نیز بسیاری از حریفان نامدار خود را نیز شکست داده است و اگر بتواند در المپیک تمرکز خودش را حفظ کند به طور حتم موفق خواهد شد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد خاطر نشان کرد: زارع با توجه به سن و سال کم نسبت به بسیاری از رقبا، می‌تواند از نیروی جوانی به خوبی بهره ببرد. او در چند سال اخیر نشان داده که به راحتی کشتی را واگذار نمی‌کند و در مبارزات نیز از همه حریفان بهتر و سرتر است.

وی بیان کرد: تیمی یک دست شامل نفراتی از جمله رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع راهی پاریس خواهند شد که میادین زیادی را تجربه کرده‌اند که فاکتور جوانی و تجربه می‌تواند ما را از این میدان سربلند خارج کند.

دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز کشتی آزاد جهان همچنین غیبت روس‌ها را برگ برنده‌ برای قهرمانی کشتی ایران دانست و گفت: کشتی در ادوار المپیک از لحاظ مدالی بار روانی کاروان کشورمان را به دوش کشیده و امیدوارم در این دوره نیز شاهد موفقیت کاروان ورزش کشورمان باشیم چرا که کشتی‌گیران برای کسب مدال از جان خود مایه می‌گذارند.

طلایی همچنین گفت: با توجه به در پیش بودن المپیک باید ضمن افزایش انگیزه، شرایط روحی و روانی لازم را برای ملی‌پوشان فراهم کرد. بالا بردن توقعات از کشتی‌گیران درست نیست اما روز مسابقه و مبارزه نخست برای هر کشتی‌گیری بسیار اهمیت دارد که امیدواریم همه شرایط در المپیک پاریس به سود نمایندگان کشورمان تمام شود.

وی همچنین در خصوص حضور اباذر اسلامی در کادر فنی تیم ملی برای آماده سازی اوزان سنگین وزن، گفت: اسلامی حدود ۴ سال است با زارع تمرین می‌کند و از لحاظ روحی و روانی ارتباط خوبی با کشتی‌گیران دارد. او نشان داده که فردی با اخلاق و به لحاظ کاری نیز سلامت لازم را دارد. در مجموع در المپیک تجربه کادر فنی برای ما این ورزش کارساز باشد.

امیرحسین زارع را یک نشان برنز المپیک و ۲ نشان طلا و یک برنز جهان را دارد. او توانست با قهرمانی در جهانی اسلو ۲۰۲۱ پس از ۳۲ سال مدال طلا را در دسته فوق سنگین برای ایران کسب کند. زارع سهمیه المپیک پاریس را با طلای جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بدست آورد؛ اکنون او پا را از تورنمنت جهانی فراتر گذاشته و با غلبه بر رقیبان داخلی و حریفان خارجی به دنبال فتح پاریس در وزن ۱۲۵ کیلوگرم است.

مسابقات کشتی المپیک از ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در شهر پاریس برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس