قیمت ثابت برای پروازهای اربعین تعیین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قیمت ثابت برای پروازهای اربعین تعیین می‌شود، گفت: فعلاً قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص نشده و سازمان هواپیمایی کشوری این نرخ را اعلام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (شنبه، ۳۰ تیرماه) در نشست خبری خود با تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی با موضوع حمل و نقل، گفت: ترانزیت خارجی کشور نشان دهنده پیشرفت کشور است، زیرا در سال گذشته رکورد ترانزیت خارجی کشور شکسته شد و ۱۷.۷ میلیون تن ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ثبت رسید.

رکورد ترانزیت شکسته شد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در ۴ ماه سال جاری ترانزیت جاده‌ای رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته و ترانزیت جاده‌ای کشور امسال در مرز رشد ۷۰ درصدی قرار می‌گیرد و بر اساس برآوردها امسال حدود ۲۲ میلیون تن ترانزیت را پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: رشد ۴۹ درصدی ترانزیت دریایی، افزایش ظرفیت بنادر و افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر در دولت سیزدهم محقق شد.

بذرپاش در خصوص سفرهای اربعین گفت: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پارکینگ‌ها در پایانه‌های مرزی، استفاده از ظرفیت خودروهای اینترنتی برای جابه‌جایی مسافران، افزایش کنی و کیفی تسهیلات سرمایشی در پایانه‌های مرزی، رفع ۳ نقطه حادثه خیز پر خطر در محورهای تردد مسافران اربعین، ایجاد امکان تردد دریایی و افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافران از طریق ناوگان ریلی از جمله اقدامات و برنامه‌های امسال برای سفرهای اربعین است.

تعیین نرخ ثابت برای پروازهای اربعین

وی با اشاره به قیمت بلیت هواپیما، افزود: طی یک‌سال و نیم گذشته در وزارت راه و شهرسازی تلاش کردیم تا قیمت بلیت پرواز ساماندهی شود، البته عرضه و تقاضا در این بخش تناسب ندارد و بر اساس برآورد اولیه انجام شده در وزارت راه و شهرسازی سه برابر عرضه موجود، تقاضا در بازار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای پروازهای اربعین نرخ ثابت تعیین خواهد شد، گفت: برای آسایش مردم در ایام اربعین علاوه بر افزایش پروازها به مقصد مرزهای کشور و عراق به ویژه نجف، نرخ ثابت تعیین خواهد شد.

وی افزود: فعلاً قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص نشده و سازمان هواپیمایی کشوری این نرخ را اعلام خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    اگر می شود قیمت مقطوع پرواز برای یک مسیر تعیین کرد خب لابد می شود برای بقیه مسیرها هم قیمت مقطوع تعیین کرد!! چرا می گذارید شرکت های هواپیمایی در بقیه مسیرها بی کش و پیمان قیمت ها تعیین کنند!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس