کد خبر 1625836
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
تایوان رزمایشی را با شبیه‌سازی نبرد واقعی آغاز کرد

تایوان رزمایش سالانه خود را که قصد دارد تا حد امکان به نبرد واقعی و شبیه‌سازی دفع حمله چین نزدیک باشد، آغاز کرد.

به گزارش مشرق، تایوان امروز دوشنبه این رزمایش را تحت عنوان «هان کوانگ» (Han Kuang) آغاز کرد و طبق اعلام قبلی این تمرین نظامی را به مدت پنج روز تا تاریخ ۲۶ ژوئیه (پنجم مرداد) ادامه خواهد داد.

این درحالی است که چین به مدت چهار سال تمرینات منظمی را در اطراف تایوان برگزار کرده است تا بر تایپه فشار بیاورد و حاکمیت پکن را بپذیرد.

در تمرین‌های امسال تایوان، عناصری که حالت نمایشی داشتند، حذف شده و تمرین‌های شبانه شدت یافته است.

با شروع تمرین‌های نظامی در شهر تاوویوان (Taoyuan) در شمال تایوان (خارج از تایپه و محل فرودگاه اصلی بین‌المللی تایوان) نیروهای ذخیره گرد هم آمدند تا اینکه همانند یک جنگ دستورات خود را دریافت کنند و ون‌های غیرنظامی نیز برای حمل تدارکات وارد عمل شدند.

امروز همچنین ارتش، دفاع از یک بندر اصلی تایپه را تمرین خواهد کرد. صبح پنجشنبه هفته جاری نیز فرودگاه تاوویوان به مدت یک ساعت برای تمرینات بسته می‌شود. انتظار می‌رود یک طوفان در آن روز تایوان را تحت تاثیر قرار دهد، به این معنی که رزمایش ممکن است به تعویق بیافتد.

بر اساس این گزارش، مانورهای آتش زنده فقط در جزایر دور افتاده تایوان، از جمله کینمن و ماتسو که در کنار سواحل چین قرار دارند و در اوج جنگ سرد صحنه درگیری‌های خاموش بودند، برگزار می‌شود.

این تمرین‌های نظامی پنج روزه همزمان با رزمایش دفاع غیرنظامی «وان‌آن» (Wan'an) برگزار می‌شود. خیابان‌های شهرهای بزرگ در جریان یک حمله موشکی شبیه‌سازی‌شده چین به مدت نیم ساعت تخلیه می‌شوند و هشدارهای آزمایشی روی تلفن‌های همراه به صدا در می‌آیند.

وزارت دفاع تایوان در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) اعلام کرد که تمرین نیروهای نظامی باید سناریویی را شبیه‌سازی کنند که در آن چین به طور ناگهانی یکی از رزمایش‌های معمول خود را در اطراف جزیره به حمله تبدیل می‌کند.

چین مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن ویلیام لای چینگ-ته در ماه گذشته، ۲ روز رزمایش در اطراف جزیره تایوان برگزار و اعلام کرد که این موضوع در واکنش به سخنرانی مراسم تحلیف رئیس جدید جزیره است که پکن آن را مملو از محتوای جدایی طلبانه دانست.

اما چین همچنین از جنگ منطقه خاکستری علیه تایوان استفاده می‌کند و تاکتیک‌های نامنظمی را به کار می‌گیرد تا دشمن را از طریق آماده‌باش نگه‌داشتن مستمر آن بدون توسل به جنگ، خسته کند. این اقدام‌ها شامل ارسال بالون بر فراز جزیره و ماموریت‌های تقریبا روزانه نیروی هوایی در آسمان نزدیک تایوان است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس