کد خبر 1626093
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
فوتبال و المپیک: 28 کشور در غیاب ایران

مسابقات فوتبال مردان و زنان المپیک از روز چهارشنبه و در فاصله دو روز مانده به تاریخ رسمی آغاز بازی‌ها شروع خواهد شد.

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در شرایطی روز جمعه برگزار خواهد شد که مسئولان برگزاری المپیک پاریس تصمیم گرفته‌اند با انتقال مراسم افتتاحیه بازی‌ها از داخل استادیوم المپیک به مرکز پایتخت، سنت دوره‌های قبلی را بشکند.

مراسم افتتاحیه در امتداد رودخانه سن و با حضور ده‌ها قایق، هزاران ورزشکار و هنرمند و در مسیری به طول ۶ کیلومتر برگزار خواهد شد اما جزئیات مراسم تا تاریخ برگزاری محرمانه باقی خواهد ماند.

انتظار می‌رود بیش از ۳۰۰ هزار تماشاگر مراسم افتتاحیه را از حاشیه رودخانه تماشا کنند و صدها میلیون نفر از تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی بیننده این مراسم باشند.

طبق معمول گذشته و مانند تمام دوره‌های قبلی، مسابقات فوتبال مردان و زنان از روز چهارشنبه و در فاصله دو روز مانده به تاریخ رسمی المپیک آغاز می‌شود. در مسابقات مردان، ۱۶ تیم به چهار گروه تقسیم می‌شوند که اولین گروه شامل فرانسه (میزبان)، آمریکا، گینه و نیوزلند است.

گروه دوم شامل آرژانتین، مراکش، عراق و اوکراین است و در گروه سوم نیز تیم‌های ازبکستان، اسپانیا، مصر و جمهوری دومینیکن رقابت خواهند کرد. همچنین ژاپن، پاراگوئه، مالی و اسرائیل هم در گروه چهارم حضور خواهند داشت.

تیم‌هایی که دو مقام اول گروه‌های خود را به خود اختصاص بدهند، به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند و در تاریخ ۲ آگوست به رقابت می‌پردازند. همچنین مرحله نیمه نهایی در تاریخ ۵ آگوست، مسابقه رده‌بندی در ۸ آگوست و فینال نیز روز بعد برگزار می‌شود.

مسابقات فوتبال زنان نیز متشکل از ۱۲ تیم است که در سه گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند و دو تیم برتر هر گروه، علاوه بر دو تیم برتر رتبه‌های سوم، جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب می‌کنند.

گروه اول شامل فرانسه (میزبان)، کلمبیا، کانادا و نیوزلند، گروه دوم شامل ایالات متحده، زامبیا، آلمان و استرالیا و گروه سوم شامل اسپانیا، ژاپن، نیجریه و برزیل است و بازی فینال در تاریخ ۱۰ آگوست خواهد بود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس