از تکنولوژی ضد پهپادی انگلیس تا سگ‌های موادیاب در المپیک پاریس

فناوری ضد پهپاد نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و سگ‌های موادیاب توسط مقامات فرانسوی برای پشتیبانی از عملیات امنیتی در بازی‌های المپیک پاریس انتخاب شده‌اند.

به گزارش مشرق و به نقل از تلگراف اسپرت، بیش از ۴۰ کشور به پلیس فرانسه کمک‌هایی ارائه کرده‌اند که پلیس بریتانیا بخش قابل توجهی از ۱۷۰۰ افسر خارجی را تشکیل می‌دهد که برای حمایت از مجموع ۴۵ هزار افسر فرانسوی دعوت شده‌اند.

یک کمپ نظامی بزرگ برای اسکان نیروهای امنیتی و سربازان در طول بازی‌ها ساخته شده است. منابع امنیتی المپیک به تلگراف اسپورت گفتند که فرانسوی‌ها علاوه بر این از متخصصان ضد هواپیماهای بدون سرنشین «پیشرو جهان» و همچنین سگ‌های موادیاب بریتانیایی درخواست حمایت کردند. این منبع افزود: همکاری بریتانیا و فرانسه در میان برنامه‌ریزی دقیق برای خنثی کردن توطئه‌های تروریستی احتمالی در بازی‌ها نمونه بوده است.

نیروهای امنیتی فرانسه از پنجشنبه گذشته شروع به قفل کردن مرکز پاریس کردند و محدودیت‌های ترافیکی شدیدی را برای آماده شدن در مسیر مراسم افتتاحیه هفته آینده در رودخانه سن اعمال کردند. مقامات فرانسوی همچنین برای مبارزه با سطح بی‌سابقه‌ای از تهدیدات سایبری، از جمله سازمان‌های جنایتکار، بازیگران دولتی مانند برخی کشورهای متخاصم که قصد برهم زدن بازی‌ها را دارند، فعالان ایده ایدئولوژیک یا قماربازان فرصت‌طلب، آماده شده‌اند.

قبل از بازی‌ها، هزاران بررسی اداری روی ورزشکاران، مربیان، روزنامه‌نگاران، داوطلبان، نگهبانان خصوصی و حتی ساکنان انجام شد تا افرادی را که می‌توانند تهدیدی برای امنیت رویداد باشند، بررسی کنند.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۵ تا ۲۱ مرداد برگزار می‌شود و کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار در قالب ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس