به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

تشدید در مقابل تشدید

شرایط رژیم و جبهه مقاومت به نقطه جوش بسیار نزدیک شده. رژیم که دو هفته قبل یک کمپین رسانه‌ای مفصل برای حمله به جنوب لبنان را راه انداخته بود، نشان داد که فعلا جز بلوف کار زیادی از پیش نمی‌برد. توان نظامی رژیم پس از ده ماه جنگ، آنقدر در مضیقه است که برای اولین بار در هشتاد سال گذشته سراغ ارتدوکس‌های افراطی رفته؛ گروهی که همیشه از سربازی رفتن معاف بوده‌اند. شرایط تسلیحاتی رژیم هم وضع خوبی ندارد و زیرساخت نظامی به شدت تضعیف شده.

با این همه، جبهه مقاومت، تهدید رژیم را معتبر می‌دانست و به همین علت، پاسخی یکپارچه به رژیم داد. تهران با قوت و بدون رودربایستی سخن از ورود جنگ درصورت حمله به لبنان زد و دیگر اضلاع مقاومت نیز آمادگی خود برای تشدید را اعلام کردند. سیدحسن نصرالله هم مانند همیشه، ماشین جنگی خود در افکار عمومی را روشن کرد تا صهیونیست‌ها را له کند. تهدید گالانت و گانتز را با تهدیدی بالاتر پاسخ داد تا دشمن بفهمد، بعد از طوفان الاقصی، خبری از عقب‌نشینی وجود ندارد.

اما آنچه جمعه صبح در تل‌آویو رخ داد، یک قدمِ روبه‌جلو بود. رسیدن یک پهباد یمنی به قلب رژیم و انفجار همراه با هلاکت یک صهیونیست، صفحه جدیدی را برای این جنگ منطقه‌ای باز نمود. این اولین بار بود که حملات یمن به سرزمین‌های اشغالی با موفقیت همراه می‌شود. در تمامی موارد قبلی، رژیم توانسته بود با کمک پدافند چندلایه عربی و آمریکایی، موشک و پهبادهای یمنی را قبل از برخورد به زمین، منهدم سازد. رژیم سعی کرد در پاسخ خود یک نمایش آتشین راه بیاندازد و به اضلاع مقاومت پیام قدرت بفرستد. اما مشکل اساسی در این پاسخ، نوع شخصیت یمنی‌هاست. آنها با چنین پاسخی و بسیار بیشتر از این، عقب نمی‌نشینند که هیچ، بلکه تازه به غیرت می‌آیند و انرژی می‌گیرند.

مهم است درک کنیم که شرایط منطقه به سمت نقطه جوش حرکت می‌کند حتی اگر تمام اضلاع درگیر تلاش کنند این نقطه اتفاق نیافتد. ایران سعی دارد تا از هرگونه جنگ گسترده‌ای جلوگیری کند و تنها رژیم را درگیر چند جبهه داخلی و خارجی نگه دارد. واضح است که زمان به ضرر رژیم است چراکه اهداف اصلی آن شامل آزادی تمام اسرا و نابودی کامل حماس رخ نداده و بعید است رخ بدهد. قورباغه‌ی صهیونیستی در آب جوش افتاده و مهم است خودش پخته شود و نه اینکه آتش زیرش را به دیگر بخش‌های منطقه سرایت دهد. لذا اضلاع مقاومت، تشدید را با تشدید پاسخ می‌دهند اما نه به شکلی که به جنگ منطقه‌ای منتهی شود. همین که زمان با این شکل بگذرد، رژیم را تضعیف می‌کند. به ویژه آنکه احتمالا نتانیاهو در دیدار بایدن، حاضر به دادن امتیاز خروج از غزه درمقابل آزادی اسرا خواهد شد و عملا شکست رژیم را تایید خواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    1 0
    چه قورباغه پزونیم بشه!حالافعلاقورباغه هانفس میکشن وخوش ان!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس