افشای درخواست آمریکا از تل‌آویو در مذاکرات با رژیم صهیونیستی درباره حزب‌الله

تحلیلگران، کارشناسان و بخشی قابل توجهی از مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی هشدار میدهند که حزب الله آماده هرگونه اقدام نظامی گسترده علیه سرزمین های اشغالی است.

سرویس جهان مشرق - ژنرال گرشون هاکوهن، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای به بررسی وضعیت جبهه شمال پرداخت و به این واقعیت اشاره کرد که حزب الله برای عملیاتی کردن قدرت نظامی خود علیه اسرائیل در آمادگی کامل قرار دارد و نباید واقعیت را درباره نبرد با شمال انکار کرد.

وب سایت عبری زبان معاریو نوشت:

ژنرال گرشون هاکوهن در یک پیش بینی نگران کننده گفت: «زیرساخت های حزب الله سراسر لبنان را احاطه کرده است و برای جلوگیری از شک و تردید، باید بگویم این سازمان هنوز از نظر توانایی برای عملیاتی کردن سیستم نظامی خود علیه اسرائیل، آمادگی کامل دارد.

هاکوهن گفت: «دستاورد اصلی حزب‌الله این واقعیت است که ده‌ها هزار نفر از ساکنان اسرائیل به خانه‌های خود باز نمی‌گردند و آواره شده اند و این مستلزم اتخاذ تصمیم‌هایی است که سازمان حزب الله را از ادامه نگه‌داشتن کارت آوارگان به‌عنوان باج‌خواهی باز می‌دارد».

حزب الله در حال قوی شدن است و اسرائیل در آستانه آزمون وجودی است
حزب الله در حال قوی شدن است، اسرائیل در آستانه آزمون وجودی است

اگرچه از سوی دیگر، از روستاهای جنوب لبنان، ده‌ها هزار نفر از ساکنان آن تخلیه شدند، اما هاکوهن می‌گوید که تخلیه ساکنان دو طرف اصلاً متقارن نیست. «اگر فردا بین حزب‌الله و ارتش اسرائیل صلح برقرار شود، ساکنان روستای مارون الرأس در جنوب لبنان به خانه خود بازخواهند گشت زیرا آتش تمام شده است. از سوی دیگر، برای مثال اسرائیلی‌های شهرک آویویم برنمی‌گردند - بلکه از ارتش و دولت ضمانت‌های امنیتی می‌خواهند. شهروندان اسرائیلی می‌دانند که آرامش وجود نخواهد داشت، و این آرامش، آرامش قبل از طوفان است - و شما نمی‌توانید با اطمینان بگویید که آنچه در شهرک های اطراف غزه رخ داد - در شمال اتفاق نخواهد افتاد.»

کوهن همچنین به مذاکرات احتمالی با حزب الله اشاره کرد و گفت: «کسانی که جنگ را به تاخیر می اندازند، در عین حال باعث تقویت و مسلح شدن حزب الله تا نبرد بعدی می شوند. هیچ توافقی وجود ندارد که مانع از تقویت حزب الله شود.»

وی در رابطه با اینکه چرا مذاکرات نتیجه ندارد گفت: «مشکل اصلی این است که هوخشتاین، میانجی مذاکرات لبنان و اسرائیل، با نمایندگان دولت لبنان درباره حل و فصل مذاکره می‌کند - اما حتی اگر توافقی حاصل شود، با حزب‌الله امضا نمی‌شود، بلکه با دولت لبنان امضا می‌شود. آنچه بسیار مشکل ساز است این است که دولت لبنان حتی نمی تواند سید حسن نصرالله و حزب الله را کنترل کند - بنابراین نمی تواند از اقدامات آنها جلوگیری کند. من فکر می کنم وقتی دشمنان ما به صراحت می گویند که می خواهند اسرائیل را نابود کنند، باید حرف آنها را جدی گرفت.»

وی در پایان گفت: «امروز حزب الله در سراسر لبنان، شمال اسرائیل، شهر بقاع و خارج از آن و در سوریه مستقر است. در سوریه ده ها هزار رزمنده آموزش دیده و مجهز وجود دارد. من فکر می کنم که در اسرائیل کمتر باید واقعیت را انکار کنیم، داستان درست را برای مردم بازگو کنیم و روشن کنیم که این کارزار به این زودی پایان نخواهد یافت. این نبرد ممکن است طولانی باشد - و آزمون وجودی اسرائیل باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس