کد خبر 1626427
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکست

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته در دوم مرداد باز هم جابجا شد و عدد ٧٨ هزار و ۱۰۶ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به ثبت آخرین رکورد تقاضای مصرف برق کشور که در بیستم تیرماه به میزان ٧٧ هزارو ٥١٤ مگاوات ثبت شده بود، گفت: مصرف برق در کشور به طرز خیره کننده‌ای در حال افزایش است که میتواند به دلیل استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی رویه و غیراصولی وسایل سرمایشی در کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه میزان تقاضای مصرف برق کشور در ٢٩ خرداد برای نخستین بار درسال جاری نصاب سال گذشته را جابه جا کرد گفت: تقاضای مصرف برق در نیمه تابستان سال گذشته در ١٥ مرداد ۱۴۰۲ با تقاضای ٧٣ هزارو ٤٦٧ مگاوات شکسته شد که بعد از ثبت این نصاب جدید ٥ بار دیگر رکوردهای مصرف به فاصله کوتاه یکی پس از دیگری سبقت گرفت و صنعت برق را متعجب کرد.

وی افزود: تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته در دوم مرداد باز هم جابجا شد و عدد ٧٨ هزار و ١۱۰۶ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: با تلاش همه نیروهای متخصص و عملیاتی صنعت برق خوشبختانه شبکه برق کشور پایدار است اما برای تامین برق پایدار برای کلیه مشترکین لازم به همکاری و مشارکت مردم در مصرف برق است.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال به هموطنان توصیه کرد به راهکارهای ساده مدیریت مصرف و استفاده صحیح از وسایل سرمایشی که عامل اصلی افزایش غیر اصولی مصرف برق است توجه بیشتری کرده و برای تداوم برق رسانی به مواردی چون تنظیم وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی که منجر به کاهش ٢۲۰ درصدی مصرف برق می شود، توجه داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    2 0
    البته بااحتساب برق هایی که به کشورهای همسایه میفروشند!!!!!!!!!!!!
    • سحر IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      0 1
      شما هنوز نمیدونی مصرف با تولید فرق میکنه نظر نده فعلا مصرف داخل این مقداره
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      0 1
      چه ربطی داره
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      1 0
      وصد البته برق مصرفی سانتریفیوژهایی که هیچ کمکی به تولید برق نکردند و لوازم خانگی بی کیفیت داخلی که به چند برابر کالای با کیفیت خارجی به مردم فروخته شد و بازدهی پایین نیروگاههایی که به روز نشدند و زیرساختهایی که ایجاد نشد!
  • حماقت پوشیدن کت IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    2 0
    حماقت پوشیدن کت در تابستان را ترک کنید !!
  • GB ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    1 0
    مردم راهی ندارند چو توسعه غلط کشور توسط مسولین بیسواد باعث این ناهنجاری مصرف شده و از شهرداریها شروع کنیم که بدون در نظر گرفتن بافت اقلیمی و منبع اب وگاز وبرق هر نقشه وطرح را برای سود بیشتر میپذیرد و یک شورای تجمع از متخصصان عمرانی در تمام زمینها باید قبل از توسعه غلط شهرها مسیر رشد ومیزان مصرف و عبورومور خودروها ودست رسی تمام نقاط شهر به خدمات بهداشتی تفریحی وکاری و خدمات شهری باید در نظر گرفته میشد چون توسعه غلط مثل شهر تهران درواقع میزان هدر رفت آن مثل این میماند که تهران را دو برابر بکنید ما هدر رفت منابع داریم وفرو نشست زمین و در واقع باعث بیماریهای فراوانی که مردم کشور را درگیر کرده است ؟
  • پنکه عالیه !! IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    0 1
    دیروز یه پنکه خریدم و در اکثر ساعات به جای کولر گازی استفاده میکنیم .... خیلی هم عالیه و کم مصرف تر از کولر !!
  • کمی احساس مسنولیت ... IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    1 1
    یه مشکل بزرگ جامعه این هست که بسیاری از مردم همیشه طلبکار هستند !! .... هیچوقت نمیخوان مسنولیت و نقش خودشون رو باور کنند ... هر چی مسنولین میگن یه چیزی جواب میدن .... بابا جان مصرف ما زیاده .... باید مصرف رو کم کنیم .... کار سختی نیست !! ... گاهی باید یه کم بیشتر از امکانات استفاده کنیم ... به ویژه عقل و فکر و .... کمی تلاش ....
  • KR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    2 0
    کشوری که رکورد 79هزار مگاوات مصرف برق رو ثبت کرده باید از لحاظ مهندسی ظرفیت تولیدش حداقل به 200 هزار مگاوات برق برسه تا بتونه شبکه پایدار برق رو تامین کنه
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    بازم از تولید لوازم خانگی تولید داخل آشغال که مصرف برقش فوق العاده بالاست حمایت کنید و سودشون رو به جیب فک و فامیلتون بریزید و گیر به ملت بدید. راستی از برق اتمی چه خبر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس