دیوان عدالت اداری مصوبه دولت درمورد نرخ خوراک گاز پتروشیمی و صنایع را ابطال نکرده است

معاون امور حقوقی دولت گفت: دیوان عدالت اداری مصوبه دولت در خصوص نرخ خوراک گاز پتروشیمی و صنایع را ابطال نکرده است.

به گزارش مشرق از معاونت حقوقی رئیس جمهور، در پی انتشار خبرهایی مبنی بر ابطال مصوبه هیأت وزیران درباره تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی و صنایع توسط دیوان عدالت اداری، ابوالفضل درویشوند در توضیحاتی با بیان اینکه هیأت وزیران به موجب مصوبه شماره ۱۶۸۵۰/م/ت۶۱۱۶۹ هـ مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۹ نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها و صنایع را برای سال ۱۴۰۲ تعیین کرده است، گفت: بر اساس این مصوبه، قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۲ برای هر متر مکعب مبلغ ۷۰ هزار ریال تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی به موجب نامه شماره ۳۷۸۵۹/هـ ب مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۷ این مصوبه را مغایر قانون تشخیص داد، گفت‌: پس از آن هیأت وزیران به موجب تصویب‌نامه شماره ۱۰۲۱۵۶/ت /۶۱۶۲۷ هـ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۱ مصوبه مذکور را اصلاح کرد که بر اساس آن قیمت پایه خوراک پتروشیمی برای هر متر مکعب مبلغ ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

درویشوند با بیان اینکه معاونت حقوقی رئیس جمهور به موجب نامه‌های شماره ۴۰۹۹۶/م ۵۱۱۰۳ مورخ ۱۴۰۲/۷/۲۲ و ۴۵۶۱۵/م ۵۱۱۰۳ مورخ ۱۴۰۲/۸/۱۰ بر اساس موازین حقوقی، تاریخ اجرای مصوبه اصلاحی را از زمان ابلاغ آن اعلام کرده و این نظر به موجب نامه شماره م ب/۴۳۵۴۱۰ مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۰ معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت به شرکت‌های مربوطه ابلاغ شده است، توضیح داد: پس از این ابلاغ انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از این نامه‌ها به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.

معاون امور حقوقی دولت با تاکید بر اینکه دیوان عدالت اداری به موجب رای شماره ۱۴۰۳۳۹۰۰۰۰۸۴۶۸۰۰ مورخ ۱۴۰۳/۴/۱۲ هیأت عمومی، اقدام به ابطال نامه‌های مذکور کرده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، خبر منتشر شده در خصوص ابطال مصوبه دولت در تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها و صنایع از اساس نادرست و عاری از حقیقت است.

وی افزود: ابطال نامه های مذکور توسط دیوان به معنای ابطال مصوبه دولت نیست و قیمت خوراک پتروشیمی ها در سال ۱۴۰۲ مطابق مصوبه اصلاحی هیات وزیران باید با قیمت پایه هر متر مکعب پنج هزار تومان محاسبه شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    2 0
    عجب بلبشویی عجب شیر تو شیری یکی تایید می کنه یکی تکذیب می کنه
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    دیوان، را قبول داریم، ولی عدالت ، هیهات هیهات 🤫🤫 هر وقت ماه به خورشید رسد خورشید در شب......
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    وقتی مردم ترکیه انتخابات را تحریم کردند فورا اردوغان گفت . صدای مخالفان را شنیدیم و سعی در تجدیدنظر در شیوه ی اداره ی کشور خواهیم کرد تا دل مخالفان را به دست بیاوریم. در ایران نود درصد مردم انتخابات را تحریم کردند عین خیال کسی نیست. تازه آرای باطله آن ده درصد شرکت کننده هم همیشه از آرای نفر اول بیشتر است. آیا چنین خوار و خفیف بر ملتی حکومت کردن ضرورتی دارد. کاش برای مردم رفاه و آسایش و آزادی فراهم کنید و با این همه ثروتی که به دست آورده آید با افتخار بر ملت حکومت کنید
  • خوراک مجانی پتروشیمی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    خوراک و انرژی مجانی پتروشیمی = تخریب اقتصاد {{{{{{{ خوراک و انرژی مجانی پتروشیمی = کسری بودجه {{{{{{{ خوراک و انرژی مجانی پتروشیمی = تورم {{{{{{ خوراک و انرژی مجانی پتروشیمی =خیانت {{{{{ خوراک و انرژی مجانی پتروشیمی = طلبکاری پتروشیمیهای زیاده خواه از دولت(مردم) {{{{{ خوراک و انرژی مجانی پتروشیمی = توهم بهره وری مدیران پتروشیمی
  • بازگشت پتروشیمیها به دولت IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    بازگشت پتروشیمیها به دولت راه نجات اقتصاد است ..... چرا همزمان با رشد صادرات ، رشد تورم داریم ؟! در حالی که باید تورم کاهش یابد . میدانید علت چیست ؟ جواب : " از دست رفتن درامدهای کلان دولت " چون شرکت ملی نفت ؛ دیگر ملی نیست ! چون شرکت ملی مس ؛ ملی نیست ! چون شرکت ملی صنایع پتروشیمی ؛ ملی نیست ! چون شرکت ملی فولاد ؛ ملی نیست ! همه اینها اموال مردم بوده و به نام خصوصی سازی از زمان دولت سازندگی !! ، تاراج شده اند . درامدهای آنها دیگر به جیب دولت (کل مردم) نمیرود . به عبارتی جیب دولت (جیب مردم) به نسبت هزینه ها ، خالی شده است . یعنی کسری بودجه شدید ! بخش زیادی از درامد آنها به جیب خواص رفته و در کنار کسری بودجه دولت ، باعث تورم میگردد . راه نجات : این شرکتهای ثروتساز باید فساد زدایی شده و مجددا ملی شوند . .... پتروشیمی ها باید به دولت (مردم) برگردد !! ....
  • ریاکاری پتروشیمیها !! IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    سود پتروشیمیها نجومی است !! ریاکاری متوقف شود !! ریخت و پاش و سوء استفاده و وامهای کلان را کم کنید تا ...
  • خوراک مجانی پتروشیمیها IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    به واسطه خوراک مجانی پتروشیمیها ، حاشیه سود بعضی پتروشیمیها بالای ۴۰ و حتی ۵۰ درصد است . ــــــــ------ این حاشیه سود نجومی در هیچ جای دنیا وجود ندارد !!! ـ------- و حالا طلبکار هم هستند !! ----- حق مردم را از این مفسدین بگیرید !!!
  • حق مردم گرفته شود IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    خوراک و انرژی مجانی پتروشیمی ، باعث زیاده خواهی و طلبکاری پتروشیمیها از دولت(مردم) شده است !!
  • علی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 0
    اسم اونجا رو باید گذاشت دیوان جنایات اداری.بعد از طرح شکایت زنگ میزنن به رییس اداره میگن کارمند شما اومده شکایت.بعدم کلی مسخرت میکنن بهت میخندن.بعدم میگن شکایتت رد شده.اونوقت تو میمونی و دندانهای تیز و خونخوار مسعولان عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس