آب و هوا

فرودگاه فرانکفورت آلمان صبح امروز (پنجشنبه) به دنبال اعتراضات فعالان آب و هوایی، پروازهای خود را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: شلوغ ترین فرودگاه آلمان به دنبال تظاهرات فعالان آب و هوای در نزدیکی باند فرودگاه، پروازهای خود را برای مدتی متوقف کرد.

مسئولان این فرودگاه در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند: برای مدتی از مسافران درخواست شد به فرودگاه عزیمت نکنند و از آنها خواسته شد وضعیت پروازهای خود را بررسی کنند و تاخیر در سفر را در نظر بگیرند.

فعالان آب و هوایی «نسل آخر» در بیانیه ای اعلام کردند که ۶ نفر از معترضان با عبور از موانع، خود را به نقاط مختلفی از باند فرودگاه فرانکفورت رساندند و پوسترهایی با مضمون «نفت می کُشد» در دست داشتند.

این گروه از فعالان اقلیمی از دولت آلمان می خواهند از توافقات جهانی برای توقف استفاده از نفت، گاز و زغال سنگ تا سال ۲۰۳۰ پیروی کنند.

این گروه همچنین فهرستی از کشورهایی را در سراسر اروپا و آمریکای شمالی تهیه کرده است که انتظار می رود در آنها نیز به عنوان بخشی از کارزار اعتراضی که از روز چهارشنبه (دیروز) کلید خورده است، اختلالاتی ایجاد شود.

فرودگاه کلن آلمان به عنوان ششمین فرودگاه بزرگ این کشور اروپایی، روز چهارشنبه پس از این که فعالان محیط زیستی خود را با چسب به باند فرودگاه چسباندند، برای ساعاتی پروازهایش را به تعلیق در آورد. مقام های مسئول در برخی دیگر از فرودگاه های کشورهای اروپایی از اقدام های مشابه فعالان محیط زیستی جلوگیری کردند.

تارنمای اروپایی یورونیوز نیز گزارش داد: در فنلاند، فعالانی در حال مسدود کردن دروازه‌های امنیتی فرودگاه هلسینکی مشاهده شده اند.

در نروژ، سه فعال محیط زیستی حصار فرودگاه گاردرموئن اسلو را شکستند. رسانه‌های نروژی گزارش دادند که این افراد ظرف ۳۰ دقیقه پس از دسترسی توسط مقام های مسئول خارج شدند.

بر اساس این گزارش، فعالان محیط زیست با اعتراض در فرودگاه بارسلون اسپانیا نیز پایان دادن به سوخت‌های فسیلی و تغییر سیستم های کشاورزی-غذایی مبتنی بر گیاه را خوستار شدند. در این ارتباط یک نفر دستگیر و به دادگاه منتقل شد و سایر معترضان نیز به دلیل تلاش برای ایجاد اختلال در ترافیک فرودگاه جریمه شدند.

حامیان گروه موسوم به «سوئیس آزاد» نیز آزاد راه‌های منتهی به فرودگاه‌های زوریخ و ژنو را مسدود کرده و پایان دادن به یارانه‌های فسیلی را خواستار شدند.

در بریتانیا نیز هفت نفر از حامیان گروه «فقط نفت را متوقف کنید» صبح روز چهارشنبه در جاده پیرامونی خارج از فرودگاه هیترو دستگیر شدند.

به نوشته یورونیوز، هفته گذشته، کابینه آلمان قانونی را تصویب کرد که مجازات‌های سختگیرانه تری را برای افرادی که از محدوده فرودگاه عبور می کنند، اعمال می کند.

این لایحه که هنوز توسط قانونگذاران در دست بررسی است، مجازات‌هایی را تا ۲ سال زندان برای افرادی که به شکل عمدی به محوطه‌های هوایی فرودگاه ها ورود کنند، پیش بینی خواهد کرد. چنین اقداماتی تاکنون فقط شامل جریمه نقدی بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس