تردید مقامات غربی و اوکراینی نسبت به تاثیر اف-۱۶ها بر میدان نبرد

همزمان با نزدیک شدن به زمان تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به کی‌یف، مقامات اوکراینی و غربی نسبت به تأثیر احتمالی این هواپیماها بر وضعیت میدان جنگ ابراز تردید کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: جنگنده‌های F-۱۶ که مدت‌ها کی‌یف در انتظار آن بوده است تا چند هفته دیگر وارد اوکراین می‌شوند، اما مقام‌های اوکراینی و غربی هشدار می‌دهند این جت‌ها که زمانی کی‌یف دستیابی به آن را نقطه عطف می‌نامید، به دلیل عرضه محدود و تعداد قابل توجهی از پدافند هوایی روسیه بعید است که تاثیر فوری در میدان نبرد داشته باشند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اواسط ژوئیه به ایالات متحده و متحدانش در ناتو درباره عواقب فاجعه‌بار درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه هشدار داد و افزود که مسکو حضور F-۱۶های با قابلیت هسته‌ای در اوکراین را یک تهدید هسته‌ای می‌داند.

به نوشته واشنگتن پست، این مقام‌ها گفتند که انتظار می‌رود اولین F-۱۶ها در درجه اول برای تقویت دفاع هوایی اوکراین مورد استفاده قرار گیرند و بعید است که خیلی نزدیک به خط مقدم پرواز کنند.

این مقام‌ها از مشخص کردن تعداد جنگنده‌هایی که اوکراین در سال جاری دریافت خواهد کرد، خودداری کرده‌اند اما این تعداد بیش از یک اسکادران، یعنی حدود ۲۰ جت‌ نخواهد بود.

کشورهای غربی از زمان آغاز جنگ روسیه اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، کمک‌های نظامی و مالی خود به کی‌یف را افزایش داده‌اند. کرملین بارها نسبت به ادامه تحویل تسلیحات به اوکراین هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس