کد خبر 1627916
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵

چگونه از بیت کوین درآمد داشته باشیم؟

خرید بیت کوین و کسب درآمد از بیت کوین دو ایده‌ای است که ذهن همه را مشغول کرده است. از زمانی که بیت کوین، به عنوان اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیای مالی را متحول کرد، روش‌های درآمدزایی هم شکل جدیدی پیدا کردند. حالا روش‌های متعددی برای کسب درآمد از بیت کوین وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به‌طور مثال برخی موارد مستلزم برخورداری از دانش، مهارت فنی و در اختیار داشتن تجهیزات لازم است؛ اما برخی روش‌ها هم آسان‌تر هستند و با کمی‌ صبر حوصله می‌توان سود خوبی به‌دست آورد. اما نکته مهم این است که هر جا پای پول در میان باشد، کلاهبرداران هم در کمین نشسته‌اند؛ بنابراین هیچ‌گاه نباید بی‌گدار به آب بزنید و همیشه ابتدا باید همه جوانب را بسنجید. در این مطلب با برخی روش‌های کسب درآمد از بیت کوین آشنا می‌شویم.

کسب درآمد از بیت کوین با هولد

خرید بیت کوین و نگهداری بلندمدت آن که با نام استراتژی هودلینگ (HODLing) شناخته می‌شود، یکی از آسان‌ترین راه‌های کسب درآمد از بیت کوین است. اگرچه بیت کوین در ابتدا به عنوان یک ارز دیجیتال برای تراکنش‌های روزانه معرفی شد؛ اما رشد چشمگیر قیمت پادشاه رمزارزها از زمان تولد تاکنون، پتانسیل درآمدزایی بیت کوین در بلندمدت را نشان می‌دهد.

چگونه از بیت کوین درآمد داشته باشیم؟

به‌خاطر داشته باشید که در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، قیمت بیت کوین دچار نشیب‌وفرازهای متعددی می‌شود؛ لازم است که در این مسیر صبور باشید و فکر خرید و فروش شما را وسوسه نکند. نکته دیگر این است که در بازارهای مالی همیشه مقدار پولی را در سبد سرمایه‌تان قرار دهید که توان از دست دادن آن را داشته باشید. همه احتمالات را در نظر بگیرید و بیش از ۱۰٪ از سرمایه‌تان روی دارایی‌های پرریسک سرمایه‌گذاری نکنید.

کسب درآمد از بیت کوین با خرید ETF

ای‌تی‌اف‌های بیت کوین (Bitcoin ETF) یا صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از بیت کوین هستند. کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بعد از کشمکش‌های فراوان تعدادی از ETFهای اسپات بیت کوین را تایید کرد. این صندوق‌ها قیمت بیت کوین را در یک بازار ثانویه مانند بورس انعکاس می‌دهند. در واقع یک صندوق سرمایه‌گذاری اقدام به خرید بیت کوین از یک صرافی ارز دیجیتال می‌کند و بعد سهام دارایی‌های موجود خود را در اختیار سرمایه‌گذاران صندوق قرار می‌دهد. خرید بیت کوین از ETF اسپات شبیه به خرید سهام یا سایر اوراق بهادار است.

کسب درآمد از بیت کوین از طریق پروتکل‌های وام‌دهی

اگر دارای مقداری بیت کوین هستید، می‌توانید از پلتفرم‌های وام‌دهی (Lending) ارزهای دیجیتال استفاده کنید. این پلتفرم‌ها شبیه به بانک‌های سنتی عمل می‌کنند. سرمایه‌گذار می‌تواند دارایی‌های خودش را در پلتفرم سپرده‌گذاری کند و در عوض سود بگیرد. این سود با نرخ بهره سالانه (APY) شناخته می‌شود. در بخش امور مالی غیرمتمرکز صنعت کریپتو، پلتفرم‌های وام‌دهی متعددی مانند آوه (Aave) و بالانسر (Balancer) وجود دارند. می‌توانید با مقایسه ویژگی‌هایی مانند اعتبار پلتفرم، درصد APY، کارمزدها و دوره قفل سرمایه پلتفرم مورد نظرتان را انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که امکان عضویت در پلتفرم‌های وام‌دهی متمرکز خارجی برای کاربران ایرانی داخل کشور وجود ندارد؛ اما می‌توانید از سرویس‌های وام ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبر ایرانی استفاده کنید.

کسب درآمد از بیت کوین با معاملات روزانه

یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی با بیت کوین، انجام معاملات روزانه یا دی‌تریدینگ (Day Trading) است. این روش بر خلاف هولد کردن با ریسک‌های بیشتری مواجه است و نیازمند آگاهی کافی نسبت به بازار و آشنایی با انواع روش‌های تحلیل‌ بیت کوین از جمله تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است. دی‌تریدرها باید تمام داده‌های خرد و کلان موثر بر روند بازار را در نظر بگیرند و از تمام ابزارها برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه استفاده کنند. اگرچه ممکن است در ترید روزانه بیت کوین، سودهای خوبی نصیب سرمایه‌گذار شود؛ اما ریسک‌ و احتمال ضرر نیز بیشتر است.

کسب درآمد از آربیتراژ قیمت بیت کوین

چگونه از بیت کوین درآمد داشته باشیم؟

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد بیت کوین، استفاده از آربیتراژ (Arbitrage) یا تفاوت قیمت در صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف است. در این روش شما بیت کوین را از یک صرافی با قیمت پایین‌تر می‌خرید و در صرافی دیگری با قیمت بالاتر می‌فروشید. کسب درآمد از آربیتراژ به نسبت قیمت بیت کوین مستلزم داشتن مهارت کافی است. با توجه به پیچیدگی‌های آربیتراژگیری به روش دستی می‌توانید از ربات‌های آربیتراژ استفاده کنید.

کسب درآمد از بیت کوین با ماینینگ

کسب درآمد از استخراج بیت کوین یک راه پرسود است. اما باید این را بدانید که چالش‌هایی مانند قدرت محاسباتی بالا، در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی، تامین انرژی مصرفی، هزینه‌های مربوطه، افزایش سختی شبکه و کاهش درآمد ماینرها بعد از رویداد چهارم هاوینگ (Halving) بر سر راه شما هستند. به‌هر حال اگر این سختی‌ها را به جان می‌خرید و می‌خواهید کسب درآمد از ماینینگ بیت کوین را تجربه کنید، باید این را هم در نظر بگیرید که استخراج بیت کوین در ایران، بدون دریافت مجوزهای رسمی، غیرقانونی محسوب می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از ویژگی‌های روش‌های معرفی شده برای کسب درآمد از طریق بیت کوین را مشاهده کنید:

روش‌های کسب درآمد از بیت کوین

میزان سختی

تجهیزات لازم

بازده تقریبی

مناسب برای ایرانی‌های داخل کشور

هولد کردن

آسان

کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری بیت کوین

متغیر، نسبت به سرمایه و شرایط بازار

خرید ETFهای اسپات

آسان

ایجاد حساب در صندوق‌های ETF

متغیر نسبت به شرایط بازار

-

وام‌دهی

متوسط

ایجاد حساب در پلتفرم وام‌دهی

متغیر

معاملات روزانه

سخت

تلفن همراه یا رایانه

متغیر

استخراج بیت کوین

سخت

دستگاه‌های پیشرفته ماینینگ

۳.۱۲۵ بیت کوین به ازای استخراج هر بلاک

نیازمند دریافت مجوز

بیت کوین، سرمایه‌گذاری برای آینده

به‌نظر می‌رسد درآمدزایی با بیت کوین با توجه به پتانسیل رشد بلندمدت آن، سرمایه‌گذاری ایده‌آلی برای آینده باشد. مواردی که در بالا اشاره شد، تنها چند نمونه از روش‌های کسب درآمد با بیت کوین هستند. خوشبختانه همه افراد نسبت به میزان سرمایه، دانش، مهارت و زمان خود می‌توانند یکی از راه‌های کسب درآمد از بیت کوین را انتخاب کنند. اما لازم است دوباره تاکید کنیم که اگرچه سوددهی برخی روش‌ها بیشتر است ؛ متعاقبا ریسک‌های بالاتری هم دارند. به‌علاوه نوسان‌ها، ماهیت اصلی بازار ارزهای دیجیتال هستند و همواره باید با آگاهی و دقت گام بردارید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس