لیبرمن: حوثی‌ها خسارت اقتصادی عظیمی به اسرائیل وارد کرده‌اند

آویگدور لیبرمن با انتقاد شدید از دولت نتانیاهو، به موفقیت ایران در ایجاد یک جبهه متحد منطقه ای علیه رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

سرویس جهان مشرق - نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه خود با حمله شدید به ارتش و دولت این رژیم نوشت:

مشکل اصلی ما نه ارتش اسرائیل است و نه تسلیحات. مشکل این است که ما رهبری نداریم. هم رهبری سیاسی و هم رهبری نظامی، هر دو به طور کامل شکست خوردند. ما به یک برنامه جامع نیاز داریم. ایرانی‌ها موفق شدند همه جبهه‌ها را متحد کنند،‌ آنها یمنی‌ها، حزب‌الله و سازمان‌های مقاومت در عراق و سوریه فعال کردند و در عین حال به پیشرفت خود در مسئله هسته ای ادامه دهند.

بنابراین راه حل نیز نیازمند یک برنامه ریزی جامع است که از مسئله اسرا شروع می شود و به ایران ختم می شود. همه چیز با یکدیگر مرتبط است.

غیرممکن است که به طور جداگانه برای یک جنگ در جبهه شمال برنامه ریزی کرد و آنچه در جنوب اتفاق می افتد را نادیده گرفت. اینکه ده ماه است برنامه سازماندهی شده ای برای درگیری در شمال و جنوب و هیچ طرح اضطراری برای پاسخگویی به به یک رویداد با تلفات زیاد وجود ندارد، بعید و غیرقابل قبول است.

در حال حاضر در غیاب یک برنامه جامع برای رویارویی با چالش چند وجهی، ما خود را وارد بازی کرده ایم که ایرانیان طراحی کرده اند. ما خودمان را در جنگ علیه سازمان‌های مقاومت- علیه حماس و علیه حزب الله - خسته می کنیم. این در تضاد با کل مفهوم امنیتی ترسیم شده برای ارتش اسرائیل است. ما باید فوراً جنگ را به قلمرو دشمن منتقل کنیم و نبرد را در خاک خود متوقف کنیم.

کسی که پس از ده ماه نتواند یک سازمان مانند حماس را شکست دهد، باید مسئولیت ناکامی خود را بپذیرد. پس از 7 اکتبر، که هزاران نفر کشته، زخمی و اسیر شدند. در هر دولت عادی در هر کجای جهان و در دوره هر رهبری که ذره ای وجدان و مسئولیت درون خود داشته باشد، اگر چنین اتفاقی رخ داد بود، آن دولت و مسئولان آن در سریع ترین زمان ممکن، از مسئولیت خود استعفا داده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمدحسن IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    49 1
    امام راحل ما بسیار حکیمانه و زیبا چندین سال قبل مرگ اسرائیل را پیش بینی کردند و فرمودند اسرائیل باید از بین برود دولتمردان اسرائیل هرچه زیاد دست و پا بزنند زودتر غرق خواهند شد
  • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    32 1
    هیچ راه حلی برای مسئله فلسطین جز رفتن شما به آنجایی که از آنجا آمده اید وجود ندارد.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    5 0
    با سلام این در تضاد با کل مفهوم امنیتی ترسیم شده برای ارتش اسرائیل است. ما باید فوراً جنگ را به قلمرو دشمن منتقل کنیم و نبرد را در خاک خود متوقف کنیم. لیبرمن با این اظهارات شکست غزه را پذیرفته است و ادامه این جنگ را یک تهدید حیاتی بر رژیم صهیونیستی می داند. بنابراین توصیه می کند سطح و دامنه جنگ را تغییر و گسترده تر کرده و جنگ را از غزه به ایران منتقل کنند. این یک هشدار است و تالی راهبردی دارد. پرسش اصلی این است که آنها چگونه می توانند دایره نبرد را تغییر دهند؟ بحث جدی است که امیدوارم خبرگزاری مشرق در باره آن مطالب لازم را تحریر کند.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      سلام، این که می گوید جنگ باید به خاک دشمن انتقال یابد، استراتژی سالیان دراز آنهاست، در هر نقطه از جهان ، هر حرکتی که علیه اینها شروع شود، با ترور و ارعاب و ترور شخصیت و حذف رهبران و ... به هدف خود میرسند، اما وضع امروز اشتباه نتانیاهو و ارتش نیست بلکه تحت تاثیر وقایع ۷ اکتبر به بعد و از دست دادن ابتکار عمل و بازدارندگی اسراییل است.
  • محمود IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    12 1
    یک کمی دمنوش زرشک میل بفرمایید.شتر بیند در خواب پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گهی دانه دانه
  • ZA ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    12 3
    بزرگ‌ترین خدمت به اسرائیل تولید و آزمایش نکردن سلاح هسته‌ای توسط ایران است. و بزرگ‌ترین ظلم به فلسطین نیز هست.
    • ایرانی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      6 2
      دوست عزیز سلاح هسته ی امنیت نمیاره،وگرنه الان روسیه و اوکراین با این اوضاع فجیع نمیجنگیدن، در ضمن شیعه جماعت نیاز به سلاح هسته ی نداره،هلال شیعی که ما راه انداختیم کل غرب رو به زانو دراورده، دقت کنید امریکا و انگلیس خاک یمن رو شخم زدن ولی بازم نمیتونن جلوی یمن رو بگیرن،امریکا و انگلیس هم سلاح هسته ی دارن چرا در اینجا جرات استفاده از اونو ندارن؟ با توکل بر خدا و استفاده از قدرت اتحاد مسلمانان هر قدرتی در دنیا نابودشدنی هستش، ایران به سه قدرت هسته ی دنیا حمله مستقیم موشکی و پهبادی انجام داد ولی دیدید که اونا نتونستن از سلاح هسته ی استفاده کنن،
    • حمید IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      سلاح هسته ای یکی از مهمترین ارکان دفاعی و در صورت لزوم، تهاجمی روسیه هست و چیزی که باعث عدم مداخله مستقیم غرب در جنگ روسیه و اوکراین شده سلاح هسته ای است. امروز، و بخصوص بعد از عملیات وعده صادق، ایران با اختلاف زیاد از نیاز به سلاحهای جنگ متعارف عبور کرده و نیازمند سلاح هسته ای است.
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      ۱۶:۴۷ ادبیاتت فارسی هست ولی نظرت اسقاطیلی حرامزاده پس فکر کنم یابونتان هستی یا مناخیم و...
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    8 1
    آقای "هزار خنجر" حالت چطوره؟ کثافت سال 1401 یادته؟ چیزی که عوض داره گله نداره.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    به نظرم این باند تبهکار و جلاد را تعطیل کنید
  • رضا US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    مرگت فرا رسیده گاوت دو بار زاییده ، منتظر یمن باش دنبال یک وطن باش ، اوگاندا یاکانادا ، فوری برو از اینجا , اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    جنگ جز غصه چیزی نداره، چرا آمریکا از جنگ راه انداختن خسته نمیشه؟ چرا باید یک گروه و به زور بیارن بچپونن تو فلسطین که هر چند سال یک بار جنگ و کشتار به پا بشه؟!، چرا اون که پول داره فکر میکنه دنیا باید مال اون باشه و حق داره بقیه رو بکشه؟!
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    مسئله اینجاست تمام پایگاه های ایران در سوریه و عراق در فضای باز هستن و بدون پدافند هوایی و هیچ دفاعی ندارن ... با چند جنگنده کل تاسیسات نابود میشه . در صورت جنگ تمام عیار این پایگاه ها هیچ استفاده ای ندارن برای جنگ
  • ناشناس IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    در ایران اگر سیاست غرب دوستی توسط یک جریان به نام اصلاح طلب نبود مردم دنیا زودتر نابودی اسراییل را شاهد بود
  • هامون IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    اسراییل از 1948 کشتار میکند و نتیجه نگرفته و با این فاجعه غزه ، کینه مردم فلسطین بر خود را چند برابر نمود و یواش یواش غربیها نیز دولت فلسطین رسمی اعلام خواهند نمود ، آنوفت بصورت آزاد میتوان در فرودگاه فلسطین موشکهای فلق و شهاب را همانند صنعا نصب و هوا کرد ، آنوقت مشکل اسراییل چند برابر و نابود خواهد شد . ایران کاراش درسته و هر که با ایران درافتد برافتد .
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    1 0
    لعنت بر اسراییل غاصب
  • امیر روشن IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام و خسته نباشید استراتژیک مثل بازی شطرنج هستش بد بازی کنی بد میخوری نمیشه بری جایی مغازه بزنی و سود خوبی هم ببری ولی دعوایی باشی و به همسایه ها هم بی احترامی و فقرفروشی و بی ادبی کنی و بخوای دنیا بر وقف مراد دلت بچرخد نمیشه تفکر و سیاست و راه غلط هستش من به آقای لیبرمن میگم نمیشه با زور به جایگاهی که میخوای برسی کلأ تفکر غلط هستش اگر اروپایی ها به این نقطه رسیدن بخاطر طرز فکرشان هستش یعنی سیاست درست را تا حدودی میرن چرا حالا تا حدودی برای اینکه کسی فرش زیر پایش را خالی نمی کنه برای ضربه زدن به طرف مقابل جنگ اوکراین و روسیه هستش در صورتیکه شما دارید از این دو کشور غلات و انرژی وارد اروپا می کنید آیا جایگزین مناسبی از لحاظ اقتصادی دارید بس باید جلوگیری میکردن از این جنگه این دو کشور میانجیگری که نکرد هیچی بلکه هیزمش را هم شعله ورتر کردن بس اروپا هم تا حدودی سیاست غلط دارند ولی کمتر هستش ولی آقای لیبرمن بجای زورگویی همه این موردها که در بالا تایپ شده را برای اسرائیل گفتیم بلعکس بریم به موفقیت خوب امنیتی اقتصادی و استفاده کردن از نیروهای قیمت مناسب همسایه ها و احترام گذاشتن کامل به همسایه ها و کم کردن هزینه های بسیار سنگین جنگ هم کشور و هم مردم و هم همسایه ها به سود خوبی رسید که همه از آن سود میبرن چه سرمایه گذار و چه نیروی مردمی بعدش میتونیم خودمان را تا حدودی به اروپایی ها رساندیم این کل رمز پیروزی منطقه هستش حالا اگر بخواهیم بر این راه اشتباهی که می‌روید ادامه دهید خودتان را آماده به جنگ فرسایشی و بعدش نابودی خودمان آماده کنیم بس صلح و تغییر در رفتار شما را به موفقیت می رساند انتخاب با شماست
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    2 0
    وعده خدا بر دربدری قوم تو هست
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    1 0
    لشکرهای محور مقاومتِ مسلمانانِ جبهه های اردن ، مصر ، بلندی های جولانِ سوریه و کرانه باختری نیز در دفاع و تهاجم ترکیبی باید به کمک کشور فلسطین ( غزه قهرمان ) بشتابند گشوده شدن این جبهه ها به سلطه ی اشغالگران صهیونیستی خاتمه خواهد داد و کشور مسلمانِ مستقل فلسطین برپا خواهد گشت و برای عدم مداخله و عدم ورود ناو های هواپیمابَر استعمارگران می باید مسلمانان مراکش و کشورهای ساحلی دریا... کنترل ورود و خروج دریای مدیترانه را داشته باشند و پیروزی از آنِ این اتحاد مسلمانان و محور مقاومت خواهد بود انشاا...
  • یوسف IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    خون کودکان مظلوم غزه گریبانگیر شما خواهد شد و روزی یا مثل صدام جنایتکار اعدام خواهید شد یا مثل هیتلر خود کشی خواهید کرد شک نکنید دنیا بی صاحب نیست و در آخرت داخل جهنم خواهید شد
  • یزدان IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    به معنای واقعی کلمه خطاب به مشرق زززززززارت
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    به وطن خود آمریکا و کشورهای غربی برگردید اینها از ترسی که به شما دارند چون قومی پلید هستید شما را در فلسطین اسکان دادند و حمایتتون میکنند تا همونجا بمونید
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    اتحاد مسلمانان و دنیا در حال شکل گیریست. حال که مسئله شناسایی شده راه حل هم در راه است. اردوغان متوجه چشم طمع اسرائیل ب آناتولی شده، اروپا متوجه آسیب های اسرائیل، مسلمانان وحشت زده در مقابل سکوت ب کشتار بی وقفه، آمریکای لاتین، آفریقا، خاور دور همگی در ‌شگفتند، چرا و برای چه حمایت آمریکا از اسراییل ادامه دارد. چرا اسرائیل هر مجوزی دارد بدون آنکه پاسخگو باشد؟ این نقیصه نباید بر طرف شود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس