1

رادیکال‌ها دولت جدید را اسب تروایی برای شکل دهی به دیدگاه‌های مبتنی بر آشوب سازی اجتماعی تعریف کرده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۹ مرداد در حالی چاپ و منتشر شد که تقاطع پاستور و بهارستان، FATF اولویت اصلی سیاست خارجی، مقصر خاموشی کیست؟ و فضای مجازی آفت کاروان ایران در صفحات نخست تعدادی از روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

بررسی ها نشان می‌دهد که چهره ها و رسانه های جریان اصلاح طلب در مطالب مختلفی می کوشند تا مساله پوشش زنان، آزادی های اجتماعی مورد نظر خود و مساله فیلترینگ را به بهانه های گوناگون در صدر اولویت های دولت چهاردهم قرار بدهند.

در این رابطه روزنامه دنیای اقتصاد با طرح این پرسش که آیا با توجه به محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی موجود، راهی برای اجرای موفقیت‌آمیز و بدون تنش اصلاحات اقتصادی وجود داردتلاش کرد تا مساله لغود تحریم ها را تا اطلاع ثانوی منتفی اعلام کرده و بنویسد:

بسیاری از کارشناسان بر این باورند تا زمانی که پای تحریم‌ها از گلوی اقتصاد ایران برداشته نشود، مسیر امنی برای اصلاحات اقتصادی موجود نیست. این نظر که می‌تواند تا حدی مقرون به صحت باشد، اما از سوی دیگر دیدگاه خطرناکی است. انتخابات آمریکا در تاریخ ۱۵آبان‌ماه برگزار می‌شود و رئیس‌جمهور پیروز در این انتخابات تا اواخر دی در کاخ سفید مستقر خواهد شد. بنابراین لغو تحریم‌های اصلی که بر دوش اقتصاد ایران قرار گرفته است تا آخر سال بعید به نظر می‌رسد.

این روزنامه اما در ادامه با بیان اینکه اگر دولت بتواند در ماه‌های آتی از فشارهای اجتماعی در زمینه فیلترینگ بکاهد و تا حدی آزادی‌های اجتماعی بیشتری را میسر کند، شاید این سیاست تا حد زیادی بتواند از التهاب‌های موجود بکاهد و ظرفیت پذیرش هزینه کوتاه‌مدت اصلاحات اقتصادی را فراهم سازد، می‌نویسد:

در غیر این صورت و با مفروض دانستن محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی موجود، هیچ سیاستگذاری حاضر نیست ریسک اصلاحات عمیق اقتصادی را بپذیرد. حتی اگر به فرض چنین اصلاحاتی به انجام برسد و با واکنش‌های شدید اجتماعی روبه‌رو شود، هیچ‌کس آماده دفاع از یک سیاست شکست‌خورده نیست.

ماجرای خواب شومی که رئیس جبهه اصلاحات برای پزشکیان دیده است! / توصیه‌های اقتصادی یا تولید هراس و فشار به دولت؟

گفتنی است فحوای کلی پیشنهاد این روزنامه اصلاح طلب بیانگر آن است که آنان دولت را در وضعیتی قرار می دهند که از سویی بر ضرورت لغوها تحریم ها تاکید کرده و بدون اشاره به توجه به ظرفیت های داخلی، حل تحریم ها را تا اطلاع ثانوی غیرممکن و از جانب دیگر تصریح می کنند ضمن تلاش برای تولید هراس بابت اصلاحات اقتصادی آن را مستلزم پیگیری برخی مطالبات در حوزه های اجتماعی و فرهنگی تعریف و تفسیر می کنند.

پزشیکان اگر برای ۱۴۰۷ رای می خواهد باید مساله پوشش زنان را به رسمیت بشناسد!

ئیس جبهه اصلاحات ضمن ادعای تحریم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از سوی بخش عمده ای از جامعه زنان از آنان خواست مطالبات خود را از مسیری دیگر و با مقاومت مدنی پیگیری نمایند.

آذر منصوری طی گفتگویی با روزنامه شرق مدعی وجود عدم دسترسی زنان به فرصت های برابر در جامعه و ساختار حقوقی کشور شد و تصریح کرد، انتخابات نمی‌تواند مسیری باشد که آنها مثلا در ساختار دولت با یک معاونت زنان، ‌ بتوانند مسئله‌شان را حل کنند. این نشان می‌دهد ‌به هر حال این تلقی وجود دارد که این ساختار نمی‌خواهد زنان ایران به عدالت جنسیتی دسترسی پیدا کنند.


دبیرکل حزب اتحاد ملت اما در ادامه با بیان اینکه اگر دولت چهاردهم بنا دارد طی ۴ سال آینده رای جامعه زنان را داشته باشد، می بایست اقداماتی را انجام دهد، تاکید می کند، باید گام‌هایی جدی برداشته شود؛ چه در زمینه پوشش زنان ایران و برخوردهای پلیسی و قهری که دارد به بهانه پوشش زنان صورت می‌گیرد و چه انواع تبعیض‌ها و نابرابری‌هایی که در حوزه میزان دسترسی زنان به فرصت‌های برابر در کشور ما وجود دارد. این کار، کارِ دشواری است و به اعتقاد من با یک معاونت زنان هم حل نخواهد شد، بلکه نیاز دارد یک نگاه جنسیتی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و چینش نیروها توسط دولت آقای پزشکیان صورت بگیرد.

رئیس جبهه اصلاحات در ادامه در تلاش برای الگوسازی از مقاومت مدنی نیز اظهار داشت: زنان یاد گرفته‌اند که مقاومت مدنی ‌کنند، مطالبات‌شان را در مسیر مدنی و با توجه به پذیرش واقعیت‌هایی که وجود دارد از این مسیر پیگیری کنند.

ماجرای خواب شومی که رئیس جبهه اصلاحات برای پزشکیان دیده است! / توصیه‌های اقتصادی یا تولید هراس و فشار به دولت؟

گفتنی است این اظهارات در حالی صورت می گیرد که باید گفت، جبهه اصلاحات ایران و نیروهای رادیکال این جبهه علاوه بر تولید فشار به رئیس جمهور جدید تلاش می کنند که مطالبات خود را به دولت تحمیل کرده و به کانونی سازی محورهایی اقدام بورزند که اصولا بر خلاف شعارها و دیدگاه های پیروز انتخابات ریاست جمهوری است.

برجسته سازی مساله زنان و ادعای تحریم انتخابات از سوی بخش عده ای از آنان و تاکید بر حاکم ساختن الگوی مدیریت جبهه اصلاحات بر مدیریت دولت در بطن و متن خود نشان می دهد که این جریان دولت جدید را اسب تروایی برای شکل دهی به دیدگاه های مبتنی بر جنبش زنان(آشوب سازی اجتماعی) تعریف کرده است. از دیگر سو تاکید بر مقاومت مدنی و

تحمیل مطالباتی بر تلاش برای تصمیم دولت جدید در زمینه پوشش زنان بیانگر آن است که رادیکال های جبهه اصلاحات نه به دنبال پیگیری آرامش بلکه به دنبال فعال سازی شکاف های موجود در جامعه و در راستای تعریف خود به عنوان نماینده آنان در برابر حاکمیت می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    27 16
    خواب شوم بهتر از افکار شوم سایه نشین هاست
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      مغزهای کوچک زنگزده
    • هادی CA ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      سایه نشینی که جار میزنه سایه نشین نیست دقیقا زیر آفتابه. منظورت سعید جلیلیه دیگه؟ خدا حفظش کنه.
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      1 1
      اصلاح طلب اختلاسگر
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      قبوله، فرصت برابر زنان هم سربازی بروند مهریه حذف شود نفقه حذف شود
    • علی IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      این تیترها رو تموم کنید
    • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      آره هرزه
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      افکار پشتش منطق و برهان است ولی خواب خزئبلاتی است که شیطان در ذهن کاشته است
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      ظریف دوباره بساط تحقیر شدن ایرانیان با التماس به آمریکا برای رفع تحریم را براه انداخته - اوباما اعلام کرده بود در صورت عدم تصویب برجام تحریم ها دیگر اثر نداشتند. ولی ظریف دوباره تهدید آمریکا رو روی سر مردم آورد.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    1 1
    گفتم برای وفاق زوده من اتحاد ملت زیر سقف نمیرم ...
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      ظریف دوباره بساط تحقیر شدن ایرانیان با التماس به آمریکا برای رفع تحریم را براه انداخته -
  • پدرام IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام جنبش زنان یا هر چی مثل خیلی از موارد دیگه تو ایران مثل این میمونه باید اتفاق بیفته!؟ تا همه ببیند تا واسه خیلیا درس و پند و تجربه بشه نمیدونم واقعا این سیاست کلان!؟یا جنگ و سهم خواهی و بازی های سیاسی چند جریان و حزب و دسته هست!؟راه دیگه ایی نیست
  • هادی US ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    وقتی یکی مثل آذر منصور جای زندون، بیرون ول میچرخه باید هم زبونش سه متر دراز بشه.
  • محمد IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    این دولت با این مشورت ها و دست فرمون یک سال دوام نخواهد آورد و مصیبتش گریبان مردم
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    خودشون تبلیغش رو می کنند، خودشونم بعد از سهم خواهی طرف رو میزنن .‌‌..‌ خیلی زود شروع کردن برای انجام دادند این کارها
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    خواب شوم همین اتفاقی است که برای اسماعیل هنیه و دانشمندان هسته ای خودمون افتاد
  • حسین IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    خواب شوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس