پزشکیان

رئیس جمهور گفت: تدبیر رهبر انقلاب و رای هوشمندانه مردم، انتخاب دوره چهاردهم ریاست جمهوری فرصتی نو برای ایران و جهان گشود.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان در مراسم تحلیف خود در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: با سلام و ادب به مردم بزرگ ایران، نمایندگان محترم، سران و نمایندگان کشورهای دوست ایران و سراسر جهان و با درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای گرانقدر به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای دولت، شهید باهنر، شهید رجایی و شهید رئیسی؛ حضور در خانه ملت و ادای سوگند برای به عهده گرفتن بار امانت ریاست جمهوری اسلامی ایران، چنانچه اصل ۱۲۱ قانون اساسی مقرر داشته است، لحظه‌ای تاریخی و مسئولیت آفرین است.

وی افزود: با لطف پروردگار مهربان، تدبیر رهبر انقلاب و رای هوشمندانه مردم، انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری فرصتی نو برای ایران و جهان شد. فرصت وقوف به شرایط خطیر کشور و دشواری‌های زندگی مردم. فرصت شنیدن صدای همه آحاد ملت و خواست آنها برای تحول و تغییر. فرصت اصلاح رویکردها و رویه‌های ناکارآمد در حکمرانی؛ فرصت خلق امید و وفاق برای عبور از تنگناها و بحران‌های پیچیده پیش رو، فرصت اصلاح برخوردهای ناپسند قدرتمندان جهان با مردم دلاور ایران.

پزشکیان گفت: فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همکاری و همراهی ملی در درون حکومت، میان حکومت و جامعه و درون جامعه است. دولتی که با رای اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی عهده‌دار مسئولیت اجرایی خواهد بود، دولت وفاق ملی است. دولتی که خود را دولت همه ملت ایران و موظف به تامین حقوق شهروندی همه ایرانیان و ملتزم به اولویت منافع ملی بر هر امر دیگر است.

رئیس جمهور عنوان کرد: محور همگرایی، التزام به قانون اساسی، سند چشم انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری خواهد بود. قانون اساسی میثاق ملی ما است؛ چشم انداز آینده مشترک ما را ترسیم می‌کند و سیاست‌های کلی روش مورد توافق ما برای رسیدن به چشم انداز را مشخص می‌نماید. آنچه امروز نیاز داریم بازخوانی چشم انداز و طراحی راهکارها بر اساس سیاست‌های کلی برای دستیابی به ویژگی‌هایی است که چشم انداز برای جامعه ایران ترسیم نموده است.

پزشکیان در ادامه سخنانش گفت: در این چشم انداز ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام با تعامل سازنده و موثر در روابط بین المللی و با تاکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادی‌های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی، برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری و متکی بر سهم سرمایه منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی؛ امن مستقل و مقتدر با سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت؛ خواهد بود.

وی ادامه داد: ایران در چشم انداز برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد و نهاد مستحکم خانواده است.

پزشکیان همچنین بیان کرد: چشم انداز ایران به دور از فقر و برخوردار از محیط زیست مطلوب است. فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر، مؤمن، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط روحیه تعاون، با سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن، دست یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی، فناوری در منطقه و با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    بعمل کار برآید به سخنرانی نیست. باید منتظر ماند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس