افسر سابق سیا: ترور هنیه با حمایت آمریکا و انگلیس اجرا شد

افسر بازنشسته سازمان سیا معتقد است که ترور شهید اسماعیل هنیه با حمایت و آگاهی قبلی آمریکا و انگلیس انجام شده و این حمله شرم‌آور از خطوط قرمز عبور کرده است.

به گزارش مشرق، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

در همین رابطه «لری جانسون» افسر سابق سیا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک بیان کرد: «من چنین چیزی را می‌گویم زیرا گزارش‌های خبری نشان می‌دهد کشتی‌های جنگی ایالات متحده و بریتانیا به سمت دریای مدیترانه می‌روند. احتمالا در یکی از کشتی‌های ایالات متحده یک واحد اعزامی دریایی است.»

وی افزود: «در حال حاضر این وضعیت، تنش‌ها را حتی پس از حمله به ساختمان متعلق به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت ایران در دمشق، و فراتر از آنچه که بود، تشدید کرده است.»

این افسر سابق سیا که سابقه فعالیت در وزارت امور خارجه آمریکا را هم داشته، خاطر نشان کرد: «ایران پیغام بسیار روشنی به اسرائیل داد که در آینده در مقابل هرگونه اقدام تحریک‌آمیز دیگری مانند این با زور مواجه خواهد شد و اکنون هم حزب‌الله و هم ایران شاید در حال ارزیابی و محاسبه برای پاسخ باشند.»

جانسون مجددا با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه گفت: «این به شدت خطرناک است. حمله به هنیه به قدری شرم‌آور بود که فکر نمی‌کنم هیچ خویشتن‌داری از سوی ایران یا حزب‌الله نشان داده شود. این حمله از خطوط قرمز عبور کرد و بسیار نگران‌کننده است زیرا پتانسیل خروج موقعیت از کنترل را دارد. ما اکنون در وضعیتی هستیم که باید منتظر بمانیم و تماشا کنیم.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    زیاد حرف نزن یه تیرم تو کله پوک تو خالی میکننا !!!
  • ZA ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 1
    سفارت انگلیس باید تعطیل شود
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    انشاالله به حق خون پاک همه شهدا،اتشی که امریکا وانگلیس ملعون دردلهای ما افروختند،تمام مملکتشون رو دربر بگیره.لعنت خدابرتمام سران جنایتکار این دوحکومت شیطان صفت.
  • ارش IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    باید سفارت انگلیس و فرانسه و این اروپا کلا تعطیل بشه هر کشوری که با اسرائیل رابطه داره و حممایت میکنه قطع رابطه و در ضمن انتقام سختی از اسرائیل و انگلیس و امریکا باید گرفت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس