کد خبر 1629091
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
تصاویر هوایی از مراسم تشییع پیکر شهید هنیه

تشییع پیکر «شهید اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، امروز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان یافت و بسیاری از خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب به بازتاب ابعاد این آیین پرداختند.

به گزارش مشرق، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل صبح روز چهارشنبه و ساعاتی پس از حمله به محل اقامت هنیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن در محل اقامت خود به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

پس از اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که موجی از محکومیت‌ها را در سطح جهان به همراه داشت، رسانه‌های غربی امروز پس از تشییع پیکر این شهید در تهران به این موضوع پرداختند.

تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین که در تیتر نخست خود را به موضوع تشییع پیکر شهید هنیه اختصاص داده بود، با تاکید بر این موضوع که ترور این رهبر فلسطینی، منطقه را برای ناآرامی هایی جدید آماده می کند، نوشت: بخش نخستین مراسم تشیع هنیه با سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و خلیل الحیه از سران جنبش مقاومت حماس در جمع مردم عزادار تهران آغاز شد.

این روزنامه آورده است که آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران پس از این سخنرانی بر پیکر هنیه و محافظش نماز خواندند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با برجسته کردن احتمال بروز یک جنگ منطقه‌ای گسترده تر پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و تاثیر شهادت هنیه بر مذاکرات صلح در غزه، تصاویری از آیین اقامه نماز بر پیکر این شهید را با حضور رهبر معظم انقلاب ایران منتشر کرد.

بازتاب تشییع پیکر «شهید هنیه» در رسانه‌های جهان

صدای آمریکا (VOA) دیگر رسانه متعلق به ایالات متحده نیز ضمن بازتاب مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در پی اقدام تروریستی اسرائیل که به نوشته این شبکه خبری رادیویی- تلویزیونی، ترس از یک جنگ منطقه‌ای را بیشتر کرده است، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر [معظم] ایران به همراه مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری جدید این کشور در مراسم تشییع جنازه حضور یافتند. این رسانه در ادامه به سخنان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده پرداخته است که اکنون در مغولستان به سر می برد.

این مقام دولت آمریکا در سفر به مغولستان اگرچه از اظهارنظر مستقیم در خصوص شهادت هنیه خودداری کرد، اما افزود: «در حال حاضر، مسیری که منطقه در آن قرار دارد به سمت گسترش جنگ و خشونت، افزایش رنج و ناامنی بیشتر می رود. بسیار مهم است که ما چرخه را بشکینم و این کار با آتش‌بسی که روی آن کار می کردیم شروع شود».

اشاره این مقام دولت آمریکا به مذاکرات صلحی است که پیش از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران برای توقف جنگ در غزه در دستور کار قرار گرفته بود و اکنون به باور بسیاری از رهبران و ناظران بین المللی به خطر افتاده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز با بازتاب مراسم تشییع پیکر این شهید در دانشگاه تهران نوشت: تلویزیون دولتی ایران تصاویری از اقامه نماز آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب را بر پیکر هنیه پخش کرد که در آن هزاران نفر از عزاداران سیاه پوش شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می دادند.

خبرگزاری فرانسه (AFP) هم در خبری با انتشار تصاویر اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه از سوی رهبر معظم انقلاب ایران نوشت: رهبر عالی ایران در حالی اقامه نماز را هدایت می کرد که پس از ترور این عضو ارشد حماس در روز چهارشنبه (دیروز)، تهدید به مجازات سخت کرده است.

مجری شبکه خبری انگلیسی اسکای نیوز نیز در حالیکه در پخش زنده تلویزیونی گفت که همه نگاه ها به سمت مراسم تشییع در تهران است، ضمن اشاره به اقامت نماز از سوی آیت الله خامنه ای بر پیکر دو شهید فلسطینی، به اظهارات روز چهارشنبه معظم له پرداخت که گفته بود انتقام خون اسماعیل هنیه وظیفه ماست.

شبکه خبری فرانس ۲۴ نیز با انتشار تصاویر مربوط به مراسم تشییع امروز در دانشگاه تهران، نوشت: محمد باقر قالیباف در میان شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکای معترضان، اعلام کرد که وظیفه ما این است در زمان و مکان مناسب پاسخ دهیم.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز در همین زمینه نوشت: هزاران نفر در تهران در حالیکه پرچم های ایران، فلسطین و گروه شبه نظامی حزب الله را در دست داشتند برای شرکت در آیین تشییع پیکر اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران گردهم آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نصر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    0 0
    انتقام سخت نابودی تفکرات صهیونیستی در کل جهان است. سرمایه داران جنایتکار صهیونیست نباید در هیچ کجای دنیا امنیت داشته باشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس