اسحاق بریک

ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: در صورت ورود به جنگ، برای سومین بار حکومت یهودیان در فلسطین نابود خواهد شد.

سرویس جهان مشرق - اسحاق بریک، ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با تحولات اخیر منطقه و احتمال تشدید تنش‌ها گفت:

«مردم ما، مردمانی هستند که عبرت نمی گیرند و منتظر شرایطی‌ هستند که دیگر نمی توان از آن خارج شد. در جامعه ما، اکثر مفسران نظامی در استودیوها به تحلیل آنچه اکنون در حال رخ دادن است می پردازند، بدون اینکه هیچ درک درستی از آینده داشته باشند.»

«در زمان نوشتن این سطور هنوز نمی دانم واکنش حزب الله به کشته شدن فواد شکر، شماره دو این سازمان و دست راست سید حسن نصرالله و واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه در خانه اش در خاک ایران چه خواهد بود. با تمام این اوصاف برای من بدون هیچ تردیدی مشخص است که وضعیت ما به شکل تصادعدی در حال بدتر شدن است.»

«مردم اسرائیل هیچ درسی از نابودی حکومت اول یهود، نابودی حکومت دوم یهود، شورش بار کوخبا که در آن صدها هزار یهودی سلاخی شدند و مردم ما دو هزار سال از این سرزمین تبعید شدند، نگرفته اند. ما نه از هولوکاست و نه از جدی ترین شکست پس از آن از زمان تأسیس اسرائیل هیچ درسی نگرفته ایم.»

حکومت‌ما مجددا در معرض نابودی است/ یک قدم تا جنگ منطقه ای فاصله داریم
اسرائیل در حال محو شدن است - جنگ منطقه ای ما را در هم خواهد شکست

«اکنون اسرائیلی‌ها دیوانه وار به سمت نابودی حکومت سوم (رژیم صهیونیستی) میدوند. کسانی که این وضعیت وحشتناک آشوب وار را رهبری می کنند، سه جنگ طلب هستند: بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، هرتزی هالوی و وابسته‌های آنها در سطح سیاسی - ایدوئولوژیک و نظامی.»

«همان گروه ایدوئولوژیک که شکست وحشتناکی را در نوار غزه بر سر ما آورد و بعداً تقریباً مارا به سمت یک جنگ منطقه ای کشاند که ممکن بود شروع شود و اسرائیل را ویران کند. اگر پیشنهاد آن دو (گالانت و هالوی) پذیرفته می شد که همزمان با حمله به حماس، با تمام قدرت به حزب الله حمله کنیم، یک جنگ منطقه ای چند جبهه ای به سراغ ما می آمد.»

«اما جنگ‌طلب‌ها آتش جنگی را که تمام نقاط اسرائیل را می سوزاند متوقف نکردند: ترور ژنرال محمدرضا زاهدی در کنسولگری ایران در دمشق و کشته شدن ۱۲ تن از اشخاص ارشد ایران باعث شد که ایران به اسرائیل حمله مستقیم کند. خوشبختانه بعد از این حمله،‌به طور معجزه آسایی جنگ همه جانبه منطقه ای و یا جنگ جهانی شکل نگرفت. این اقدام نه تنها وضعیت اسرائیل را در جنگ بهبود نداد، بلکه برعکس - در نتیجه آن سیاست ایران را از این سو به سوی دیگر تغییر داد.» ( صبر راهبردی به پاسخ شدید تغییر کرد)

«این روزها شاهد عمل شیطانی دیگری از سوی سه جنگ طلب - ترور شماره دو حزب الله در قلب بیروت و حذف اسماعیل هنیه در خاک ایران - هستیم.»

«در واقع ترور آنها هیچ فایده ای در جهت بهبود وضعیت اسرائیل در جنگ ندارد، بلکه نتیجه آن برعکس است. با وجود این، سه جنگ طلب به جای تلاش برای خاموش کردن آتش، به برافروختن یک آتش بزرگ دیگر پرداخته اند.»

حکومت‌ما مجددا در معرض نابودی است/ یک قدم تا جنگ منطقه ای فاصله داریم

«ما فقط یک قدم با شروع یک جنگ منطقه ای چند عرصه ای فاصله داریم که در آن اسرائیل شانسی برای پیروزی ندارد، بلکه ضربه مهلکی دریافت می کند که می تواند منجر به نابودی سومین حکومت یهودیان ( رژیم صهیونیستی) در این سرزمین شود.»

«کشتن سران دشمن هیچ گاه باعث بهبودی شرایط و یا راه حلی برای پایان جنگ ها نشد، بلکه وضعیت ما را هزاران بار بدتر کرد. در بیشتر موارد، جایگزینی رهبران ترور شده توسط اسرائیل، افراد بسیار تندتر بودند.»

«این همان مسئله ای است که سه جنگ طلب از روی نفرت، میل به انتقام گرفتن و بازگرداندن آبروی از دست رفته خود پس از افتضاح وحشتاکی که در هفتم اکتبر بر سر مردم اسرائیل آوردند، به آن عمل می کنند و نه از روی تفکر عقلانی و درک معانی هر عمل.»

«حتی اگر یک جنگ همه جانبه منطقه ای در حال حاضر رخ ندهد، تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد، احتمال اینکه دیر یا زود یک جنگ همه جانبه منطقه ای بر سر ما خراب شود و ما را از پای دربیاورد، بسیار زیاد است.»

«در حال حاضر، اسرائیل در حال محو شدن است - حتی قبل از شروع یک جنگ منطقه ای. جنگ فرسایشی که تقریباً یک سال است با حماس در جنوب و با حزب‌الله در شمال ادامه دارد، وضعیت اسرائیل را بیش از پیش بدتر می‌کند. ارتش زمینی تا مغز استخوان فرسوده شده است و اوضاع آن برای ادامه جنگ مناسب نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    20 2
    مرگ بر اسراییل
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      4 0
      بهترین سناریو، ترور نتانیاهو و گالانت و هالوی ، سه ضلع شوم خرابکاری‌های اخیر است ، هم ضربه مهلکی زدیم هم دشمنان این سه نفر در اسراییل از این ضربه راضی هستند و هم جایگاه بازدارندگی ما بالا میرود و هم جرات ضربه زدن را دشمن از بین میرود
    • CA ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      2 0
      لعنت بهش
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      0 0
      عجله نکنید ؛ عجله نکنید ؛ عقب بیندازید ! عملیات نظامی ضد سراییل را 30 روز دیگر انجام دهید. موثرترین تنبیه اسراییل و آمریکا عدم حمله نظامی به اسراییل است تا یک ماه دیگر. چراکه خدای غر ب اقتصاد است که در طی این چند روز فقط تهدید ایران شاهد سقوط بورس های غرب هستیم. سقوط تریلیون دلاری یک شبه غول های دایجونز را ببینید .این دومینویی است که تازه آغاز شده و ناگهان تمام اقتصاد آمریکا و کشورهای متحدش را فرا می گیرد. فقط تهدید فقط تهدید. و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    11 0
    چه خوب توصیف کرده. از اسرائیلیها بعید بود . صهیونیستها امروز مصداق کر و گور و لال و بی عقل هستند. گیج و مستن و نمیفهمن چه بر سر خودشون دارن میارن. در کنار ابلیس، خودشون رو برتر میدونن. مثل ابلیس در آزمون الهی باختن. مغرور شدند. مصداق آشکار فرمایش فرشتگان در بدو آفرینش انسان شدن که... آیا میخواهی کسانی را در آنجا قرار دهی که خونها بریزد و تباهی کند؟!
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      1 0
      اسحاق بریک تقریبا نظراتی مخالف صهیونیزم بلحاظ جنگ نظامی صرف داره...البته که یک صهیونیست ظاهرا هست.
  • فرزاد IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    14 2
    محو اسراییل غاصب کودک کش بسیار بسیار نزدیک است .انشاالله
    • US ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      6 2
      بهترین پاسخ به این کفتارها ساخت سلاح هسته‌ای و آزمایش آن در کویر لوت و قرار دادن آنها در مقابل عمل انجام شده است
  • یزدان IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    4 9
    موندم مشرق چرا انقدر دروغ انتشار میدی همین ملت رفتن سراغ اینترنشنال دیگه
  • US ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    10 1
    در اصل شما با دست و حمایت همه جانبه آمریکا آتش افروزی می کنید واگرنه به تنهایی مال این گستاخی ها نیستید، پس برای پاسخ به موذیگری های ساخت سلاح هسته‌ای اوجب واجبات است و بس
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    6 1
    اسراییلی ها جونشون بسیار دوست دارند بهترین راه حذف تک تک سربازانشون هست هیچ سرباز اسرائیلی نباید از جنگ غزه و لبنان زنده و یا حداقل سالم برگرده ،اگر نبرد فرسایشی و با تلفات بسیار زیاده بشه از طرف دیگه حلقه محاصره اسرائیل تنگ تر بشه و آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان مستعمره که حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند تاوان سنگین حمایتشون پس بدن ،ان شاالله که پیروزی نزدیک هست
  • ساس IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    6 2
    اشتباه گفته امروز اسراییل کمک هوش مصنوعی و بمب های نقطه ای و ۲۴هزار ماهواره و ترکیب هوافضای منظم و سپر موشکی بسیار پرقدرت و بهنگامی دارد که میتواند با ارتشی صد برابر خود در لحظه درگیر شود و نیز ناتو و دوستان سلطه گر عربش هم هستند. ولی وعده خدا چیز دیگریست و ب زودی نابود خواهد شد
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      4 0
      با حماس درگیر نتونست بشه... بعدشم، یکبار شده تک به تک فقط با سپاه درگیر بشه، با سپاه قدس حتی، صهیونیست هیچی نیست حتی یک سگ نیست.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    9 2
    باز این جانوران بعد از کشتار مظلوم نمایی می‌کنند. نابودی دیمونا تمام نقشه های شیطانی دیگر آنان را برهم خواهد زد.
  • کیوان IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    9 0
    به زودی اسراییل نابود خواهد شد
  • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    2 0
    سلام مطمئن باشید به زودی زود جهان شاهد دنیای بدون اسرائیل خواهد بود.
  • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    2 0
    هرگز نبایدفریب حرفهای دشمنان را خورد
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    نمی دونم چرا اینا وقتی مقام حاضر هستن یه جور حرف می زنن هروقت مقام سابق می شن کلا می رن تو یه خط دیگه فکر کنم پول می گیرن مصاحبه می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس