کد خبر 1629732
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴

کاشت مو نیز مانند هر جراحی زیبایی دیگری باید با نتایج فوق العاده‌ای برای زیباجو همراه باشد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا بدانیم کاشت موی ما با موفقیت همراه بوده است؟ از جمله نشانه‌هایی که به شما می‌گوید که عمل زیباییتان درست انجام شده بهبود جای زخم، ریزش موهای کاشته شده، رشد موهای پیوند شده بعد از ۶ تا ۷ ماه و... است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به نشانه‌های موفقیت کاشت مو بپردازیم پس تا پایان همراه ما باشید.

خوب شدن جای زخم

شاید از میان تمامی نشانه‌هایی که موفقیت کاشت مو را به شما نشان می‌دهند خوب شدن جای زخم بتواند اصلی‌ترین علامت باشد. بهبود جای زخم موجب خواهد شد عفونت و خونریزی تا حد زیادی کمتر شوند. اگر کاشت مو در مشهد را انجام داده باشید، احتمالا پزشک معالج به شما این نشانه را یادآور خواهد شد.

نشانه های موفقیت کاشت مو چیست؟

بهبود یافتن خارش سر

از دیگر نشانه‌هایی که می‌توان با کمک آن متوجه شد کاشت موی ما با موفقیت انجام شده است، بهبود پیدا کردن خارش و سوزشی بوده که از عوارض رایج کاشت مو است.

عدم عفونت

به صورت متداول زمانی که پس از کاشت مو عفونت در زخم‌ها و پینه‌های روی سر به وجود آید، نشان از شکست در این عمل زیبایی است. اما اگر شما متوجه شدید که چنین عارضه‌ای بعد از کاشت مو ندارید پس این شیوه درمانی و زیبایی برای شما با موفقیت همراه بوده است.

ریختن موهای کاشته شده

همه ما با فرایند ریزش و رشد مو به شکل طبیعی همیشه مواجه هستیم. زمانی که متوجه شدید موهای پیوند شده شما دچار ریزش می‌شود باید خوشحال باشید؛ زیرا این موضوع، یعنی موی کاشته شده مانند دیگر موهای طبیعیتان در حال رشد و فعالیت است.

رشد موهای پیوند شده پس از ۶ماه

نباید این توقع را داشته باشید که بعد از کاشت مو بلافاصله موی شما رشد کند. این موضوع نیاز به زمان دارد، معمولاً موهای کاشت شده بعد از ۶ تا ۷ ماه رشد و نمو پیدا می‌کنند. هر گاه طی این مدت متوجه شدید که موهای کاشت شده در حال رشد هستند، می‌توان گفت کاشت موی شما موفق بوده است.

عوامل موثر بر موفق بودن کاشت مو

از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در موفقیت کاشت مو موثر باشد موارد زیر هستند:

انتخاب روش مناسب کاشت

کاشت مو روش‌های مختلفی دارد و شما باید با پزشکی حاذق در این خصوص مشورت کنید تا بهترین نوع روش کاشت را که مناسب شما است را تعیین کند

انتخاب کلینیک کاشت مو

کلینیک کاشت مو باید دارای پزشکان حاذق و با سابقه باشد و نمونه کارهای موفقی را بتواند به شما ارائه دهد. کلینیک نوین ایرانا یکی از مجرب‌ترین کلینیک‌های کاشت مو در کشور به شمار می‌آید که شما می‌توانید به آن مراجعه کنید.

انجام توصیه‌های پزشک

عمل به توصیه‌های پزشک و پیروی از تمامی اقدامات احتیاطی که برای شما تجویز می‌کند نقش بسیار مهمی در موفقیت کاشت مو دارد. تمامی نکاتی که به شما گوشزد می‌شود را رعایت کنید تا یک عمل موفق را شاهد باشید.

خودداری از فعالیت‌های سنگین

بعد از کاشت مو شما نمی‌توانید بلافاصله فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های حرفه‌ای را انجام دهید؛ زیرا این کار موجب می‌شود گردش خون شما بالا برود و همچنین تعریقتان را زیاد خواهد کرد.

پرهیز از مصرف دخانیات و الکل

مصرف دخانیات و الکل می‌تواند خونرسانی به موهای کاشته شده را کاهش دهد. همین موضوع باعث می‌شود پزشک تاکید کند که از مصرف آنها بعد از عمل و حتی مدتی قبل از عمل هم پرهیز کنید.

استفاده از آب

اگر می‌خواهید یک عمل موفق کاشت مو را داشته باشید حتماً بعد از عمل ۱۰ درصد بیشتر از قبل آب بنوشید، این گونه موهای کاشته شده بهتر می‌توانند رشد کنند.

پرهیز از خوردن فست فود

به دلیل اینکه فست فودها کالری بسیار زیادی دارند و از مواد مغذی برخوردار نیستند، بهتر است از خوردن آنها پرهیز کنید. برای رشد مو شما نیاز به مصرف مواد غذایی دارید که در آنها کلسیم، ویتامین، B6، روی، آهن و.... باشد.

نشانه های موفقیت کاشت مو چیست؟

به نقل از سایت aestheticsandhairclinic نشانه های موفقیت کاشت مو موارد زیر هستند :

Let's see if your hair transplantation was a success.
New hair growth.
Hair Density.
Hairline Design.
Scarring.
Evenness.
Hair colour.
No Pain and Discomfort.

ترجمه : بیایید ببینیم آیا کاشت موی شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر.
رشد موهای جدید.
تراکم مو.
طراحی خط مو.
جای زخم.
یکنواختی
رنگ مو.
بدون درد و ناراحتی.

مراقبت‌های قبل از کاشت مو

اگر می‌خواهید عمل کاشت موی شما موفق باشد، باید پیش از کاشت هم به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • پرهیز از مصرف داروهای ضد انعقاد خون
  • پرهیز از استفاده از محلول‌های موضعی مانند ماینوکسیدیل
  • پرهیز از خوردن کافئین قبل از جلسه کاشت مو
  • داشتن استراحت لازم پیش از جلسه کاشت مو
  • شست و شوی مو قبل از جلسه کاشت موی سر

درصد موفقیت کاشت مو

بر اساس مطالعات صورت گرفته ۸۵ تا ۹۵ درصد از گرافت‌های که کاشت می‌شوند رشد پیدا کرده و این موضوع نشان از موفقیت در عمل کاشت مو است. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این موفقیت به حرفه‌ای بودن جراح و وضعیت جسمی شما هم بستگی دارد.

نشانه های موفقیت کاشت مو چیست؟

چرا کاشت مو ناموفق می‌شود؟

گاهی کاشت مو با موفقیت همراه نیست و این موضوع می‌تواند به سبب انتخاب نادرست روش کاشت یا رعایت نکردن مواردی که به آنها اشاره کردیم باشد. در صورتی که کاشت مو موفق نباشد، می‌تواند باعث از بین رفتن بانک مو شود و زخم‌هایی را به جا بگذارد. برای اینکه بتوانید این عدم موفقیت را جبران کنید عمل دوم کاشت راهی است که بهتر است با یک جراح دیگر انجام دهید.

نشانه‌های کاشت موی ناموفق

از جمله نشانه‌های کاشت موی ناموفق موارد زیر هستند:

  • التهاب، تورم و درد در ناحیه کاشت مو
  • ایجاد عفونت در محل کاشت
  • داشتن ظاهر نامناسب موهای کاشت شده
  • به وجود آمدن نقاط خالی یا بدون مو در محل کاشت
  • رشد نکردن موی کاشته شده
  • توزیع نامتناسب موهای کاشت شده

سخن پایانی

برای اینکه تشخیص داد عمل کاشت مو با موفقیت همراه بوده است باید به نشانه‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره داشتیم توجه کنید. مهمترین اصل در موفقیت کاشت مو رعایت نکاتی هست که پزشک به شما توصیه می‌کند. فراموش نکنید انتخاب یک کلینیک معتبر که دارای پزشکان با تجربه و حاذق است هم نقش بسیار پررنگی برای موفقیت در عمل کاشت مو دارد.

 

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس