جزئیاتی از رفت و برگشت یک روزه هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به قاهره

منابع رسانه‌ای به نقل از منابع مطلع جزئیاتی را از دستورکار مذاکرات هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی و بازگشت زودهنگام آن به اراضی اشغالی درپی اختلافات با نخست‌وزیر این رژیم فاش کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه «العربی الجدید» در این باره به نقل از منابع مطلع گزارش داد که هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی روز شنبه با مقامات مصر در قاهره پرونده اوضاع در مرزهای مصر و نوار غزه و همچنین سناریوهای مربوط به بازگشایی گذرگاه رفح در دوره آتی را مورد بررسی قرار دادند.

العربی الجدید نوشت: ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه جزو موارد اصلی دستورکار هیئت اسرائیل در قاهره نبود و در این مذاکرات مصر بر مخالفت قاطع خود با حضور اسرائیل در محور «فیلادلفیا» و بازگشایی گذرگاه رفح در سایه تسلط تل‌آویو بر آن تاکید کرد.

منابع مذکور گفتند: مقامات مصری همچنین ابراز آمادگی کردند که در صورت انعطاف تل آویو درخصوص وضعیت مرزی و عقب نشینی از محور فیلادلفیا، برای احیای مذاکرات آتش‌بس با حماس تلاش کنند.

جزئیاتی از رفت و برگشت یک روزه هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به قاهره

روسای موساد و شاباک در کنار نتانیاهو

هیئت رژیم صهیونیستی همچنین درباره تحولات منطقه پس از تهدیدهای حزب‌الله و ایران مبنی بر پاسخ سخت به این رژیم در پی ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و «فؤاد شکر» فرمانده جهادی حزب‌الله گفت‌وگو کردند. بر اساس اطلاعاتی که به العربی الجدید رسیده است، هیئت تل‌آویو به دنبال اطلاع از پاسخ به پیام‌هایی بود که در تماس‌های قاهره با به تهران و حزب‌الله منتقل شد.

اختلافات نتانیاهو و ارتش

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی که به ریاست «رونن بار» رئیس سرویس اطلاعات داخلی (شاباک)، «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «غسان علیان» هماهنگ کننده کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به قاهره سفر کرده بود، به خاطر اختلافات با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بدون هیچ نتیجه‌ای به اراضی اشغالی بازگشته است.

این روزنامه در این باره فاش کرد: اختلافات میان نتانیاهو و ارتش درباره مذاکرات توافق آتش‌بس از جمله دلایل بازگشت هیئت مذاکره کننده بوده است.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است که هیچ دلیل امنیتی مانع از توافق مبادله اسرا نیست.

جزئیاتی از رفت و برگشت یک روزه هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به قاهره

نتانیاهو و گالانت

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از منابعی اعلام کرد: گالانت طی یک جلسه غیرعلنی به نتانیاهو گفت هیچ موافقتی با شروطی که شما مطرح می‌کنید وجود نخواهد داشت و شما ملاحظاتی را مطرح می کنید که به نفع اسرائیل نیست.

نتانیاهو در جدیدترین موضع‌گیری در خصوص روند مذاکرات آتش‌بس در غزه که حکایت از ادامه سنگ‌اندازی او دارد، اعلام کرده است: اسرائیل متعهد به کنترل و تسلط بر محور «فیلادلفیا» است و از شروطی که برای توقف جنگ تعیین کرده است، دست نخواهد کشید.

در بیانیه دفتر نتانیاهو همچنین تاکید شده است که هر کس برخلاف آنچه امنیت داخلی این رژیم به آن نیاز دارد، عمل کند، به این رژیم آسیب می‌رساند و آن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 0
    این نتانیاهو رو در مدتی که اسرائیلی ها کنار گذاشتند و در حال محاکمه بود باید حذف فیزیکی می کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس