فیلیپین و آلمان در مسیر تعمیق همکاری‌های دفاعی

وزرای دفاع فیلیپین و آلمان از انعقاد یک توافق‌نامه دفاعی برای تعمیق و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، ژیلبرتو تئودورو وزیر دفاع فیلیپین با بوریس پیستوریوس همتای آلمانی در مانیل دیدار کرد.

طرفین در این نشست دوجانبه به گسترش دوره‌های آموزشی و تبادلات دوجانبه، بررسی فرصت‌ها برای گسترش همکاری‌های تسلیحاتی بین فیلیپین و آلمان و مشارکت در برنامه‌های مشترک متعهد شدند.

سفر وزیر دفاع آلمان به مانیل در حالی صورت گرفت که فیلیپین چین را به حمله عمدی به قایق‌های نیروی دریایی کشورش و مجروح کردن یک ملوان فیلیپینی متهم می‌کند.

آلمان هم در همین راستا با توجه تشدید اختلافات میان پکن و مانیل در دریای جنوب چین، در مسیر گسترش روابط نظامی خود با فیلیپین گام برداشته است.

مانیل می‌گوید که پکن در بخش‌هایی از دریای چین جنوبی که محل مناقشه برای حاکمیت میان فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی بوده، جزایر مصنوعی ساخته است.

از سوی دیگر مقام‌های چینی بارها اعلام کرده‌اند که کشورشان حق حاکمیت غیر قابل مذاکره‌ای را بر جزایر «نان‌شا» شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن دارد و رفتار مانیل خلاف حق تمامیت ارضی سرزمین چین و «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» است و همچنین تعهدات این کشور را نقض می‌کند. اما دادگاه دائمی داوری در لاهه هم در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد: ادعاهای پکن مبنای قانونی ندارد.

تئودورو و پیستوریوس تاکید کردند که حکم دادگاه بین‌المللی در مورد دریای جنوب چین «نهایی و از نظر قانونی الزام‌آور» است.

آلمان روز جمعه به فرماندهی سازمان ملل متحد در کره جنوبی به رهبری ایالات متحده ملحق و متعهد شده است در صورت وقوع جنگ از سئول دفاع کند.

وزیر دفاع آلمان در همین راستا، اظهار داشت: برلین بر این باور است که امنیت اروپا با امنیت در منطقه «هند-آرام» مرتبط است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس