کد خبر 1629882
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
تایوان مدعی شناسایی ۳۶ هواپیمای نظامی چین شد

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که ۳۶ هواپیمای نظامی و ۱۲ کشتی نیروی دریایی چین را در اطراف جزیره مشاهده کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان امروز یکشنبه اعلام کرد که از ۳۶ هواپیمای ارتش آزادیبخش خلق (PLA)، ۳۱ فروند از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی شمالی، مرکزی، جنوب غربی، جنوب شرقی و شرقی تایوان شدند.

در پاسخ به اقدام پکن، تایوان هواپیماها و کشتی‌های دریایی خود را اعزام و سامانه‌های موشکی مستقر در ساحل را برای نظارت بر فعالیت‌های نظامی چین مستقر کرد.

تارنمای تایوان نیوز گزارش داد که در ماه اوت (روزهای اخیر)، تایپه ۷۱ بار هواپیماهای نظامی و ۳۶ بار کشتی‌های چینی را شناسایی کرده است. از سپتامبر ۲۰۲۰، چین استفاده از تاکتیک‌های منطقه خاکستری را با افزایش تعداد هواپیماهای نظامی و کشتی‌های دریایی در اطراف تایوان تشدید کرده است.

رکورد قبلی به ماه مه (اردیبهشت/ خرداد) مربوط بود که ۶۲ بار هواپیمای نظامی و ۲۷ بار کشتی نیروی دریایی چین در اطراف تایوان مشاهده شدند.

این در حالیست که با وجود حساسیت‌های چین نسبت به همکاری نظامی آمریکا با تایوان، واشنگتن به حمایت از قابلیت‌های دفاعی تایپه همزمان با افزایش تنش‌ها در این منطقه متعهد شده است.

آمریکا به تازگی فروش بسته تسلیحاتی قابل توجهی به تایوان را تایید کرده است درحالیکه پکن نسبت به کمک‌های واشنگتن به منطقه‌ای که حاکمیت آن را متعلق به خود می‌داند، اعتراض دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس