کد خبر 1630070
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
اصلاح طلبان

انتصاب‌های عجیبی و غریب در دولت با غلبه پیرگرایی و فاصله داشتن انتصاب‌ها با اولویت اقتصاد، موجب نگرانی کارشناسان و حتی برخی حامیان سیاسی آقای پزشکیان و جبهه اصلاحات شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: انتصاب محمدرضا عارف ۷۳ساله به عنوان معاون اول، محسن حاجی‌میرزایی ۶۵ساله به عنوان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف ۶۵ساله به سمت معاون راهبردی و جعفر قائم‌پناه ۷۰ساله به سمت معاون اجرائی، کسانی را که طبق شعار شورای راهبری کابینه فرض را بر جوانگرایی گذاشته بودند، دچار تعجب کرد.

همچنین در حالی که انتظار می‌رفت پس از انبوه تبلیغات درباره طیب‌نیا به معاون اولی یا دست‌کم وزارت وی منتهی شود، محمدرضا عارف به این سمت گماشته شد که هزینه آن پای خاتمی و اصلاح‌طلبان نوشته خواهد شد، و طیب‌نیا صرفاً عنوان مشاور گرفت. انتصاب عارف، با مخالفت وی درباره سپردن «معاونت اجرائی» و «معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور» به آذری‌جهرمی نیز همراه بود و موجب کناره‌گیری توأم با دلخوری وی شد.

از دیگر سو در حالی که ظریف ادعای بی‌رغبتی می‌کرد و می‌گفت هیچ پستی را در دولت نخواهد گرفت، با طراحی و کارسازی خودش، معاونت جدیدی به اسم معاونت راهبردی رئیس‌جمهور ایجاد شد تا در حالی که ادعا می‌شد شورای راهبری کابینه موقتی است و پس از دادن مشورت منحل می‌شود، به شکلی دیگر در سطح معاونت احیا شود و بتواند ریل‌گذاری دولت را در اختیار بگیرد.

درباره نابسامانی انتصابات و غلبه نگاه غنیمت‌جویانه، کانال اصلاح‌طلب «بامداد نو» نوشت: «زیرپا گذاشتن اصول دکتر پزشکیان و اعتماد مردم در انتخاب کابینه؟! برخی شنیده‌های بامدادنو حاکی از این است که افراد نهائی انتخاب‌کننده کابینه، با زیرپا گذاشتن اصول دکتر پزشکیان‌ نظیر کارآمدی و جوان‌گرایی، با لابی‌گری قصد دارند افراد مدنظر خود را وارد کابینه کنند. این افراد معتقدند که اعتراضات در فضای مجازی نسبت به زیرپا گذاشتن این اصول ظرف دو هفته آینده فروکش کرده و به دست فراموشی سپرده خواهد شد. قطعاً مغایرت لیست احتمالی با آن معیارها مورد اعتراض گسترده قرار خواهد گرفت و کسانی که در این انتخاب نقش داشته‌اند در طول چهارسال دولت مورد استیضاح افکار عمومی قرار می‌گیرند».

کانال عصر اصلاحات هم خطاب به ظریف می‌نویسد: «ولوله‌ای که شورای راهبری به راه انداخت را برخی ریشخند کردند و گفتند نمایشی است برای سرگرمی مردم! ماموریتی که در جهان توسعه‌یافته، احزاب به عهده دارند را در فرآیندی گنجاندید تا نمایندگانی از طبقات اجتماعی جورش را بکشند. هرچه گزارش دادید و شفاف‌تر برخورد کردید، این‌بار نه منتقدان بلکه قدرتمندان مثلاً همراه به کوشش باورمندانه شورا بیشتر خندیدند. خروجی کارگروه‌ها که غیررسمی بیرون آمد وعده حق‌تان جوانه‌های امید زد اما دیری نگذشت که با زمزمه‌های یأس، همگی پرپر شد. آن زمزمه اکنون به نعره رسیده و دوباره همان نام‌های ویژه‌خور و مفت‌بر در صدر اخبار و گزینه‌های وزارت نشسته است! اگر بنا بود مجاهدین شنبه که تا دیروز سایه‌نشین بودند و امروز آفتاب‌پرست شده‌اند از گردونه بیرون بیایند، پس چه نیازی به سنجه‌گذاری و امتیازدهی؟ آقای ظریف! فلسفه شورا زیر سؤال رفته است.».

وب‌سایت رویداد۲۴ هم در گزارشی انتقادی نوشت: «آقای پزشکیان، ظریف را به یک سمت ابداعی به نام «معاونت راهبردی» منصوب کرده است. این حکم در حالی ابلاغ شده که ظریف پیش از این بارها گفته بود خواستار گرفتن هیچ پست و مقامی در دولت چهاردهم نیست. ظریف گفته برای سمت خودش چند شرط برای مسعود پزشکیان گذاشته که مورد قبول قرار گرفته است؛ از جمله شروط «عدم ایجاد دیوان‌سالاری و سازوکار جدید و در نتیجه تحمیل بار بر بودجه دولت»، «عدم تداخل در کار دستگاه‌های دیگر»، «عدن تضعیف دستگاه‌های دیگر» و «ایجاد حلقه وصل بین دولت و مردم و نهادهای مدنی» بوده است؛ بنابراین آنچه مسلم است این است که شایعات چند هفته اخیر به جز پیشنهاد معاون اولی پیشنهاد سمت معاونت سیاسی به ظریف صحت داشته است. سؤال اینجاست که چه فرآیندی باعث شد که یک سمت جدید برای ظریف ابداع شود؟ آیا سمت‌های موجود نمی‌توانست کار او را راه بیندازد؟ چرا ظریف معاونت سیاسی را نپذیرفت؟ معاونت سیاسی در واقع «معاونت سیاسی دفتر ریاست‌جمهوری» است و سمتی مستقیم زیر نظر رئیس‌جمهور نیست بلکه از نظر اداری زیر نظر رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور است؛ بنابراین تمامی مکاتبات این معاونت باید ابتدا از کانال ریاست دفتر عبور کرده و به رئیس‌جمهور برسد. این مقام به لحاظ اجرائی محدودیت بسیاری دارد و صرفا مسئول اداره امورات سیاسی دفتر است. معاونین سیاسی حتی حق حضور در هیئت دولت را ندارند؛ بنابراین طبیعی است که ظریف سمتی اینچنین غیراجرائی و محدود را قبول نکند. با تشکیل معاونتی به نام معاونت راهبردی، عملاً یک مقام جدید بالای مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری ایجاد شده است. سمت جدید، به ظریف این حق را می‌دهد که در جلسات دولت حضور داشته باشد و به این ترتیب بر وزرا و معاونین اثرگذار خواهد بود. کارویژه یک فعال سیاسی، مبارزه برای قدرت است و اظهارات ظریف در مورد عدم تمایلش به گرفتن پست و مقام را نباید بیش از یک تعارف برای عوام تحلیل کرد. ظریف نه‌تنها تمایل به گرفتن پست داشته بلکه هر پستی را هم قبول نمی‌کرده است».

در همین حال محمد فاضلی مشاور همراه پزشکیان در گفت‌وگوهای تلویزیونی هشدار داد بالا آوردن کسی که ته ته فهرست کمیته مشورتی بوده مایه آبروریزی می‌شود. فاضلی نوشت: «نظر کمیته‌ها مشورتی بوده، اما بعید است بالا آوردن کسی که ته ته فهرست پیشنهادی کمیته مشورتی بوده، و فشار آوردن برای معرفی او به عنوان وزیر درست باشد. مایه آبروریزی می‌شود و سرمایه اجتماعی دولت را به باد می‌دهد. یک روز سابقه کار مرتبط ندارد و مدرکش هم بی‌ربط است به جای خود».

او همچنین گفته است: «ان‌شاءالله هیچ‌یک از اعضای کابینه، فامیل نزدیک یا دور آدم‌های بزرگ یا کوچک تعیین‌کننده در سیاست ایران نباشند. کلاً خوب نیست، شایسته هم که باشند! مردم دوست ندارند، وجه اجتماعی خوبی ندارد. ی دونه فامیل دور در برنامه‌های ایرج طهماسب بزرگوار هست، کافیست».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ramin IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    54 41
    متاسفانه همه بهش اذعان داشتند که خود شخص پزشکیان خوبه..اما دورو بری هاش نرمال نیستند! و واقعا هم داره به این نکته میرسیم که نظام سرمایه داری به قدرت بازگشته... کاش حداقل اینبار به سفره مردم عادی هم نگاهی بکنن...!
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      68 91
      پزشکیان مرد این عرصه پرچالش نبود! او را برای نامزدی در این منصب هُل دادند در حالی که گمان نداشتند از سوی شورای نگهبان تأیید شود و خود وی هم آمادگی و این باور را نداشت و ناگهان با یک موضوع پیش بینی نشده مواجه گشت و حیران بازی شروع شد و همان کسانی که وی را به پیش کرده بودند اینک وی را دوره کرده و پزشکیان سرگشته هم به گیج بازی درحال آزمون و خطا هست و وای بر ملت و کشور در این چهارسال پیش رو !!!!
    • ایرانی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      25 22
      موافقم
    • ناشناس IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      33 46
      از کوزه همان تراود که در اوست اقای پزشکیان اگر ادم درستی بود دولت روحانی که مردم ازش نفرت دارن تشکیل نمداد اقای پزشکیان فکرش راه خاتمی وروحانی وظریف است
    • کارگر IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      10 1
      رجایی خوب بود . باهنر ساده زیست.
    • DE ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      0 0
      نیاز نیست لقمه کنه بزاره دهن مردم. کافی بر اساس قانون عمل کنه. چطور پزشکیان نماینده مجلس رد صلاحیت می شه ولی پزشکیان ریس جمهور تایید می شه؟
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    49 21
    چرند
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      23 34
      نکنه تو هم توصف گرفتن پست و مقام تو دولت پیر و ناکارآمد پزشکیان هستی
    • ناشناس IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      16 22
      اصلاحاتیها خودشون تو این انتخاب موندن
    • DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      1 5
      اش شورای نگهبان شور شده. خیلی بد هم شور شده
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      6 1
      ۱۲:۵۰ شورای نگهبان تا کی باید لقمه کنه بزاره دهن مردم ؟ بلوغ فکری و سیاسی مردم کی قراره اتفاق بیافته؟ مگر مردم دولتهای رفسنجانی، خاتمی و روحانی را تجربه نکرده بودند؟
  • لُنگی سوز IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    43 57
    از اولش هم معلوم بود ظریف دنبال پست مقامه
    • BE ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      13 8
      همه اینو میدونن
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    75 50
    چه حکمتی مطالب روزنامه کیهان و شخص شریعتمداری همیشه بودار هستش...یکی هم نیست به ایشون به فرمایند سرت تو اغول خودت باشه
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      36 56
      آره همه سرشون به کار خودشون باشه تا شما هم با تقسیم پست و مقام ها و دادن اونها به یک سری افراد مشهور پر ناکارآمدی و مفسدان اقتصادی و فتنه‌گرها و پیرهای بازنشسته گند بزنید به مملکت
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      26 23
      شما به چه حقی می گی یه روزنامه اظهار نظر نکنه؟؟
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      27 48
      پس شعار آزادی بیان و مطبوعات شما چی شد؟! کیهان تهمت که نزده، تحلیلی کرده بود که الان داره جامه عمل میپوشه. مگه دروغ یا تهمت داره میزنه؟
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      6 4
      این همه رعایت ادب؟!
    • محسن IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      8 8
      بله جانم همیشه گفتن واقعیت ها برای عده ای تلخ بوده جناب شریعتمداری یک تنه درمقابل تمامی رسانه های اصلاحات وصاحبان زرو زور ایستاده دمش گرم وخدابهش سلامتی وتوان بده تا پته ی ویژه خواران رابیشترازپیشتر روی آب بریزه ، ضمنا" توهین وتهمت وهزاران انگ رنگارنگ به ایشون بسیار طبیعی است چون هرکسی که بیشترباکدخدای خودخوانده ی دنیا (امریکا) وپادوهاش درافتاد مستحق هرجور توهین وبی احترامیست ، دمت گرم حاج حسین وخداقوت
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      6 6
      کار رسانه اینه که کاستی ها رو اشاره بکنه دقیقا داره کارخودشو میکنه شما رسانه را نمیفهمی
    • DE ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      4 1
      مشکل از دماغت هست. بشورش
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      افرین.شریعتمداری دوست داره که کاراگاه بازی دربیاره و همه چیزو پیش بینی کنه.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    18 43
    تاسف از رای م پشیمانم با این انتصابات
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      13 30
      دفعه بعد به جای جلیلی به قالیباف رای بده خودتون باعث باخت شدید قالیباف را ول کردید چسبیدید به یه کاندیدای بی تجربه
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      20 31
      برای پشیمانی خیلی دیره ظریف هم پزشکیان هم کشور را نابود خواهد کرد
    • مردم IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      9 8
      دیر به این نتیجه رسیدی بزرگوار. حالا باید 4 سال درد و رنجی مثل دولت روحانی رو تحمل کنیم و اذیت بشیم.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    81 44
    همین که کیهان ناراحت و عصبانیه یعنی کار پزشکیان درسته
    • ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      22 22
      نظر کیهان مهم نیست عزیز دل خروجی ها مهم است اینکه مشکلات حل شوند که با این انتصابات رابطه ای بعید می دانم
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      17 23
      منطق ابوجهل یعنی این
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      5 5
      یک خناس دیگه
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      2 0
      آقای شریعتمداری تا حالا چه آسیبی به مملکت زده؟ خیانت؟ جنایت؟ اختلاس؟ رانت؟وطن فروشی؟و...
  • FR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    32 15
    ماشاالله کیهان توی این چندروز چقدر فعال شده..
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      18 15
      شب بخیر، کیهان‌ بیش از نیم قرن که فعاله
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      1 1
      آقای شریعتمداری دلسوز واقعی انقلاب و مطیع محض ولایت فقیهِ
  • ZA ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    16 17
    تا معاون راهبردی پزشکیان بیاد راهبرد بده، سنت‌کام جنگ را تمام کرده. حکومت‌های پیر و فرسوده برای براندازی بسته شده‌اند.
  • جعفری IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    12 31
    حاج حسین آقا شما حق دارید
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    18 22
    آقای پزشکیان همه اینهایی که برای معاونت‌های خود انتخاب کردی در طول سال‌های گذشته امتحان پس داده و رفوزه شده اند ، ایکاش می‌شد رای ام را پس بگیرم .
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    7 16
    درجاهای که مدیران کارشان را درست انجام می دهند به نظر من تغییر تحول انجام ندهند بهتر است
  • محمد IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    8 3
    برای سازمان سنجش مخبر اومده اعضای هیات امنا انتخاب کرده
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    40 11
    بسوزید از شکست
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      3 1
      باور کنید ما از دست انقلابی ها بیشتر ناراحتیم چون کوتاهی آنان در اجماع باعث روی کارآمدن اصلاح طلبان دروغگوی غربگدا شد
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      4 0
      بگذار کابینه تعیین شود آنوقت خودت از این به اصطلاح پیروزی که بدتر از شکست است خواهی سوخت
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    16 24
    این تازه اول بدبختی مردم هست.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 1
    نه پیرمرد برای سمت با فعالیت فکری بالا خوبه نه جوان
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      10 5
      آره باشه. از شریعتمداری شروع کنیم. با 77 سال سن!! میزاریمش کنار یه میانسال میاریم
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      9 1
      ۱۰:۰۵ خوشم میاد که آقای شریعتمداری یک مطلب که می نویسه اردوگاه دشمن بهم می ریزه😂
  • ایرانی الاصل IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    15 35
    محمد جواد ظریف می گفت دروغ هر چقدر بزرگتر باشد مردم بهتر باور می کنند ، دولت جوان.
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      1 0
      دروغگو تویی که با یه سرچ اینترنتی ساده همه می فهمن اون جمله رو ظریف نگفته بلکه ژوزف گوبلز، وزیر تبلیغات دولت نازی هیتلر گفته بوده
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      2 1
      ۱۴:۳۴ و ظریف نیویورکی همان حرف را بلغور کرد
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    14 25
    هی نگید پزشکیان خودش خوبه |، دوروبری هاش احاطه ش کردن. هم پزشکیان هم دورو بری هاش مخصوصأ ظریف خائن ، می دونن دارن چکار می کنن!!! مردم به فکر خودتون باشید. دسته گل 16 میلیون لجباز و جاهل همینه
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      13 7
      صبر کنید نتیجه کارش رو ببینید بعد نظر بدید
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      در رابطه با امنیت ملی کشور رئیس جمهور اولین خطاش آخرین خطاشه، گوش به فرمان رهبری معظم هستیم
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    4 5
    حتما انتصاب اقا مراد به سمت پایش نظام اموزش کشور خوبه کسی که تصویر خوابش در هیات دولت وایرال شده منصف باشید . به نفع نظام است . بذارید دولت کمی کار کنه بعد انتقاد کنید
  • بنده خدا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    6 6
    بااعتمادی که به ایشان هست ومطمئناقادربه انجام امورهم هستندپس بایداختیارباخودشان باشدوماهم طیب خاطرداشته باشیم نسل جوان بفکرثروت اندوزی وخالی کردن سفره مردم هستندکه این مهم اثبات شده
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      3 1
      این حرف شما یعنی نسل پیر حسابی خورده اند و سیر شده اند، نسل جوان منصوب شوند هم بدنبال همان مسیر میروند و تا اینها هم سیر شوند مملکت به قهقرا رفته است.
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      وجدان اخلاقی پیر و جوان نمیشناسه، در ۷ سال دوم زندگی همزمان با ورود به مدرسه با رعایت قوانین و مقررات و انجام تکالیف مدرسه و خانه شکل می گیره
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    13 9
    خیلی جوش نزن مشرق جان فشارخونت بالا میاره بگذارمنتخب مردم کارش را بکند
  • ناشناس IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    10 32
    گمان کنم انتصاب ظریف که اکثر مردم نفرت زیادی از او دارند غیر قانونی است
    • پرویز IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      6 2
      حاضر هستید یک نظر سنجی بگذارید برای این حرفتان؟
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      14 3
      از طرف مورم نظر نده .
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    11 28
    نتیجه رای دادن قومیتی
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    11 19
    پیرمردهای خسته و پیر دولت خاتمی و روحانی ، کی میره سفر استانی آخه؟؟؟؟؟ حوصله دارین ها
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      5 10
      شما بفرمایید نتیجه سفر استانی چی هست؟ به غیر از عوام فریبی نتیجه دیگه ای داره . البته که برای یه عده نون داره ولی در کلیت وضع جامعه تاثیری نداره .خودتون هم می دونید.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    6 4
    چرا اینقدر خودتون رو به نافهمی می زنید؟ واقعا نمی فهمید با رودربایستی دارید؟ از روز اول تشکیل اون شورای کذایی نوشتم همه اینها با دستور شخص خود پزشکیان ست.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    7 5
    مگه قرار نبود از قشر جوان استفاده بشه.
    • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      5 10
      آخرش پزشکان با طناب ظریف میره توچاه مانند سرنوشت احمدی نژاد و مشایی فقط این وسط مملکت و مردم زرر میکنند
    • مردم IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      4 2
      شب بخیر. کجای کاری همشهری. هزاران قول از جمله جوانگرایی دادن.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      2 2
      زمان تشکیل کابینه طولانی شده صدر درصد مجلس هم چند هفته لفتش میده حالا تاییدکنند نکنند اینجوری از اقتصاد وتولید وبورس چیزی نخواهد ماند فقط وزیر اقتصادت خیلی قوی باشه اقای پزشکیان شجاع ونترس باشه کم کاری کردن زود برکنار
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    7 11
    نه برنامه ای نه کابینه ای نه مصاحبه تلویزیونی نه سفر استانی نه ... مملکت و دادن به یک عده تندرو افراطی که فقط دنبال این هستن که صندلی وزارت و بگیرن و قوم و قبیله خودشون و بیارن. سلام به دولت سوم روحانی . علی برکت الله
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      1 2
      لفت دادن کابینه
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 2
      انگار حالت خوب نیست برادر. سفر استانی؟
  • ناشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    1 1
    ًضرب امثل معروف است که میگه ازآش نخورده بگیر وبده به به اش خورده
  • محمدرصا IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 5
    حضرت امیر المومنین (ع) می فرماید :تدبیر پیر را از دلیری جوان بیشتر دوست دارم
  • حق IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 4
    همچین میگید اصلاح طلب و افراطی انگار باهم فرقی دارند چرا خودتون را میزنید به اون راه اینا همشون یکی هستند به قول معروف خر همون خره فقط پالونش عوض میشه شماها هم که دارید غیر میگید برای اینه که احتمالا چیزی بهتون نمیرسه وگرنه برای مردم عادی هیچ فرقی نداره که کی بیاد
    • ناشناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      1 3
      جناب عالی خیلی از اوضاع مملکت بی خبرین ..
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    11 16
    عمرو عاص به معاویه : برنده تر از شمشیر علی ، جهل مردم. گوارای وجودتان باد دولت سوم روحانی
  • حامد IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    5 14
    این پستها انگار کالاست که داره خرید وفروش میشه . تو اگر این کار را برام انجام بدی این پست را به تو میدهم
  • US ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    4 18
    آقای پزشکیان تو اول بگو با کیان زیستی پس انگه بگویم که تو کیستی
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    20 10
    یه آشی برات پختیم کیهان یه وجب روغن روشه. درت تخته است
    • رها IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      5 3
      ازادی بیان که دنبالش بودین این بود تازه ازادی بیانم نیست بیان وضعیت موجود هست اینجوری میسوزین وای به حال اینکه نقدتون کنن حتما اقای شریعتمداری رو اعدامش میکنین!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      34 1
      شتر در خواب بیند پنبه دانه، وای به حالت که هنوز نمی دونی انتصاب و عزل آقای شریعتمداری چگونه ست
  • ایرانی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    3 3
    همه سروته یک کرباسند
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    4 0
    رییس جمهور که خادم مردم ، در اسرع وقت برنامه سفرهای استانی را اعلام کن
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    3 1
    در مجموعه ماهم دستور العمل بر انتصاب افراد جوان هستش . اما خدالعنت کنه هرکسی را که این تز را داده .به یک مشت جوان جاه طلب بی تجربه و بیفکر پست ها مهم دادند و الان خدا را بنده نیستند . این افراد خودشون را نمیتونند مدیریت کنند چه برسه به یک سازمان و یا یک مجموعه بزرگ. جاسوسی و زیرآب زدن و از همه بدتر بی احترامی و بی ادبی محصول روی کار امدن مدیران جوان هستش .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    10 3
    تا بترکه چشم حسود
    • ناشناس IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      3 2
      ترکیده چشم حسود !!!!ا
  • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    4 0
    کسانی که خانواده شان آمریکا و اروپا ساکن هستند نمی‌تواند ازحقوق ملت ایران در مقابل اين کفتارهای لاشخور دفاع کنند
  • مهدی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    6 6
    خانه سالمندان رو فقط کم داشتیم که راه افتاد
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    6 8
    نتیجه رای دادن قومی به یک بی برنامه و بی سواد و هوچی گر
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      4 4
      باز این بابا جراح هست نماینده مجلس بوده سالها و وزیر بوده
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    6 3
    شما نگران خودت باش که سفره ات دارد جمع می شود
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      6 2
      عزل و نصب آقای شریعتمداری دست رئیس جمهور نیست افتاد؟
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    4 1
    نه خود پزشکیان خوبه نه دور بری هایش
  • حامد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    6 0
    رئيس جمهور پزشك، معاون اجرايي پزشك، معاون پارلماني پزشك، معاون اول مهندس برق. اگر ما بوديم مي گفتند رئيس جمهور و معاونان بايد حقوق دان، اقتصاد دان باشند يا مديريت و علوم سياسي خوانده باشند.
  • سیروس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    3 1
    رئیس حمهور پاسخگوی نتایج وپیامدهای انتصابات است نه نفراتی که منصوب میشوند.انتخاب نفرات به رئیس جمهور مربوط است وحرف زدن دراین مورد فعلا مبنای عقلی ندارد.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    1 1
    الان 45 ساله قانون همینه
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    5 4
    نحسترین آدمها 4 تا بودند - جهانگیری - نعمت زاده - عارف- طیب نیا- که ثروت نگهدار خاندان هاشمی و خاتمی و روحنی بودن و دو نفر الان اومدن سر گاوصندوق بیت المال!!!!
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    5 5
    آخه کشور بیچاره شد پزشکیان یکی بیدار کنه بگه سیمان و کارخانجات همه تعطیل شدن قیمتها روز به روز دارن میرن بلا تو خالی کجای کثیف دروغ گو
  • ح IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    3 2
    همه ی قماشند .
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 0
    دولت پزشکیان باید الگوش در مورد پست ها اصولگراها باشه هر چور که اونا رفتار کردن رفتار کنه اگه ادمای خودشون را گذاشتن اینم ادمای خودشو بذاره اکه مخالغا را قلغ و قمع کردن اونم همین کارا را بکنه اگه ادمای دولت قبل را حتی به خاطر عکس برکنار کردن اونم همین کارها را بکنه اگه نکنه تو دل مردم دیگه جایی نداره با هر کسی باید مثل خودش برخورد کنی
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    9 15
    دولتی که ظریف در تشکیل و آن نقش داشته باشد میشود دولت تحت امر امریکا در ایران
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    6 6
    مردم از چهره‌ای تکرای کار نا بلد خسته شده اند باید چهره‌هایی که دلار را به ۶۰ هزارتومان رساندن برند بازنشسته شوند وبه درد کشور نمی خورند.
  • ع IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 4
    اقایان‌که‌نوشته‌اند‌نظام‌سرمایه‌داری‌اخه‌پزشکیان‌چی‌داره‌که‌نظام سرمایه‌داری تلقی‌میکنید‌فقط دنبال‌کارشکنی‌و‌تهمت‌ هستید
  • ع IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    1 5
    کی‌گفته‌که‌روزنامه‌همه‌کاره‌مملکت‌مطلب ننویس‌چون‌سه سال‌در‌سکوت‌بود‌و‌جرات مطلب نوشتن نداشتن الان‌زمینه‌مهیا‌شده‌هد چه‌دل‌تنگت‌میخواهد‌بگو‌اقا
  • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    4 6
    مردمی که انتخاب اشتباه انجام بدن تنبه شدن حقشونه ولی حیف که تر و خشک با هم میسوزن مثل دولت فریدون
  • سید رضا بازنشسته IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 5
    مارا زتو امید خیر نیست با مشورت ظریف،طیب نیا....جاسوس برای ایران کار نمیکند، گفتی بلد نیستی وما میدانیم حتی بلد نیستی کارشناس و مشاور خوبی انتخاب کنی،!!!!! این ره که تو میروی به ترکستان ،نه ،به بجهنم بردن ایران وایرانی،وغیرت ایرانی است،از ما گفتن واز تو نشنیدن
  • A.m IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 0
    جناب رییس جمهور حواستان به قول هایی که دادید باشد بگارگیری دانشمندان و نخبگان نه آنهایی که قبلا دزد و...بودند جلوگیری از دزدی ها و رانت ها چپاول انفال ۸۵ میلیون که به بهانه خصوصی سازی به دست یک عده افتاده و می افتد رفع مشگلات متعدد مردم و تعامل با جامعه جهانی در غیر اینصورت در دوره بعد فقط ۲۰ درصد رای خواهد بود
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 4
    مجموع سنی معاونین از ۲۰۰ رد میشه
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 1
    وقتی در انتخابات زیر ۵۰٪ هم شکست خوردی و هنوز تو شوک هستی
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      وقتی انقلابی ها اجماع نمی کنن و دزدها و دروغگوها از فرصت سوءاستفاده می کنن
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 2
    این سمت جدید ابداع شده برای ظریف آیا یک شعبه در نیویورک هم داره؟
  • بازنشسته IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    0 0
    حالا چرا کیهان و عقل کل کشور شریعتمداری خودشون را نخود هر آشی می‌کنند ؟
  • محمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 0
    از قبل کاملا واضح و مشخص بود.به دولت سوم روحانی سلام کنید.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    0 1
    سلام عزیزان خیلی روی ظریف بحث می کنید والله داره داره براش تبلیغ میشه خوب فعالیت انتخاباتی داستادالان پست گرفته بد راه داریم میریم خودمون دیگران را محبوب ملت می کنیم بعد در خلوت میگیم چرا رای آوردند....
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 0
    پزشکیان و اصلاحات رو هم از هفت دولت آزادند
  • جعفر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 0
    سلام کارمندان در ۵۵ سالگی به اجبار بازنشته می‌کنند حالا ۶۵ و۷۰ سالها می‌خواهد معاون وزیر بشن مگه جنس اینها با بقیه فرق میکنه یا آدم توی قله دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس