علیرضا کمیلی

یکی از سوالاتی که اکنون کارشناسان و تحلیلگران داخلی و خارجی به بررسی آن میپردازند، حدس و گمان درباره شکل یا نحوه انتقام ایران از رژیم صهیونیست است.

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی نوشت: درباره جنبه های نظامی امنیتی پاسخ ایران به ترور هنیه نمیتوانم ورود کنم چون کار متخصصان این امر است ولی درباره ابعاد اجتماعی سیاسی آن می‌شود نکاتی را مطرح کرد از جمله اینکه:

انتخاب هوشمندانه برخی نقاط میتواند تبعات اجتماعی سیاسی بسیاری را برای نتانیاهو که اینک در داخل خود رژیم مخالفان زیادی دارد که او را جنگ طلب و ادامه دهنده تنش، برای منافع سیاسی شخصی خود می‌دانند دارد.

بعلاوه دموکرات های آمریکا نیز افزایش تنش در منطقه را نمی‌خواهند که اقدام نتانیاهو در عبور از خط قرمزها و هتک حرمت تمامیت ارضی ما و البته ترور مهم در لبنان، لاجرم این امر را پدید آورد.

من درباره همه اهداف سخن نمی‌گویم ولی میدانم که باید اهدافی نیز انتخاب شوند که بتوانند رعب و وحشتی فراگیر و ماندگار ایجاد کند که منجر به افزایش مطالبه استعفای بی بی شود. اهدافی شبیه مراکز امنیتی نظامی داخل یا نزدیک شهرهای بزرگ رژیم می‌توانند از آن جمله باشند.

طبعا زیرساخت های‌ عمومی و شهری مد نظر ما نیستند ولی لبنانی ها بخاطر اینکه ساختمان عمومی و مردم غیر نظامی شان کشته شده و نیز یمنی ها بخاطر آسیب در زیر ساخت می‌توانند پاسخ مشابه بدهند. والله غالب علی امره...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 0
    چرا چرت میگی، خود این حیوون باید به درک واصل بشه
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    4 0
    چی میگی بايد خونخواهی شود صدها صهيونيست عالی رتبه‌ بدرک واصل بشوند وزیران تندرو وجنگ طلب ازبين بروند تامردم مظلوم غزه یک نفس راحتی بکشند
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 0
    نتانیاهو باید حتمأ نابود شود البته بدون اینکه کوچکترین ردی از ضاربش باقی بماند و هیچکس و گروهی حتی برای قدرت نمایی نباید ترورش را بعهده بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس