برق

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی از افزایش تقاضای مصرف برق به حدود ۸۰ هزار مگاوات خبر داد و اظهار داشت: این میزان ۶ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته که رقم بسیار بزرگی است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه یک میلیون مشترک جدید به جمع مشترکان برق کشور اضافه می‌شود که ٨٠ درصد آن در بخش خانگی و بقیه مربوط به بخش‌های دیگر است.

وی با بیان این که مشترکان عمده صنعت برق که نیمی از آنها مشترکان بزرگ و انرژی‌بر از جمله صنایع فولادی هستند، ٣٥٠٠ مگاوات مصرف دارند، گفت: بر اساس آمار اخذ شده در پویش باانرژی، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کولرگازی جدید وارد مدار می‌شوند که بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار مگاوات مصرف برق دارند.

رجبی مشهدی ادامه داد: تامین برق ۶ هزار مگاواتی که به تقاضای مصرف اضافه شده است، نیاز به احداث ۹ هزار مگاوات نیروگاه دارد که احداث این میزان نیروگاه و شبکه‌های مرتبط با آن ۹ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و علاوه بر آن نیازمند تامین سوخت بوده و زمان بر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران افزود: برای امنیت انرژی توجه به سمت مصرف و مدیریت آن اولویت اصلی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    0 0
    تنهارها پنل خورشیدی چرا لج میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس