کد خبر 1631420
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

روند نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا چه می‌گویند؟

نتایج آخرین نظرسنجی نشریه اکونومیست در ۶ آگوست پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان‌دهنده پیشتازی ۲.۲ درصدی هریس در برابر ترامپ است. با نگاهی به میزان سبد آراء ترامپ در طول دو ماه اخیر می‌توان متوجه کاهش نسبی محبوبیتش در برابر هریس شد. در نظرسنجی دیگر که در ۶ اگوست انجام شده نیز هریس پیشتازی ۱.۹ درصدی را در برابر ترامپ دارد.

ترامپ حتی پس از ترور ناموفقش نیز طبق نظرسنجی‌ها محبوبیت چندانی برای او بدست نیاورد و گرچه پس از کناره‌گیری بایدن تا کنون محبوبیت وی در حال افزایش است اما با سرعت کمتری نسبت به هریس رشد داشته است به طوری که از ۴۱.۷ به ۴۳.۳ رسیده است.

هریس از طرف دیگر، از زمان ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری و حمایت افرادی چون اوباما، دچار رشد محبوبیت فزاینده‌ای شد، به طوری که حدود ۴.۷ درصد از مردم نظر مساعدتری نسبت به وی پیدا کردند و میزان محبوبیتش از ۳۸.۴ به ۴۳.۱ درصد رسیده است.

تصور می‌شود که با ورود تیم والز به عنوان معاون هریس، بخشی از سبد آراء محافظه‌کاران ضدترامپ و مستقل‌ها به سمت هریس روانه شود. این تصور اما کاملا درست نیست چرا که والز به خاطر مواضع لیبرال و به اصطلاح سوسیالیستی‌اش همواره مورد انتقاد بسیاری از قشر خاکستری متمایل به محافظه‌کاران بوده و اصولاً در تاریخ انتخابات‌ ریاست‌جمهوری، معاونین نامزدها نقش تعیین کننده‌ای در تغییر آراء ندارند. به طور کلی اما از آنجایی که میزان سبد آراء هر دو طرف بسیار به یکدیگر نزدیک است، با ایجاد هر مناقشه‌ای ممکن است نتایج به طرف ترامپ یا هریس متمایل شود و نتایج تا حدود زیادی بسته به روندهای جهانی و عملکرد دولت فعلی در طول این چند ماه است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    سگ برادر شغال.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس