به گزارش مشرق، کانال بصیرت انقلابی بخش هایی از نوشته جان ساورز، رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا (MI6) در مقاله‌ای در نشریه فایننشیال‌تایمز را منتشر کرد:

نتانیاهو به جای اینکه به دنبال کاهش تنش‌ها باشد، آماده تشدید تنش‌ها در منطقه است. او فرصتی را به طور همزمان برای پیشبرد امنیت بلندمدت اسرائیل و تثبیت رهبری سیاسی خود در اورشلیم می‌بیند. او همچنین می‌خواهد دولت بایدن را در تنگنای سیاسی قرار دهد و به دونالد ترامپ کمک کند تا به کاخ سفید بازگردد.

ترامپ راحت‌ترین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا بود که اسرائیل از آن لذت می‌برد. او الحاق غیرقانونی بلندی‌های جولان توسط اسرائیل را به رسمیت شناخت، کاری که هیچ کشور دیگری انجام نداده است. او با تشویق نتانیاهو و لابی‌گری نتانیاهو در کنگره و بی‌اعتنایی مستقیم به باراک اوباما، ایالات متحده را از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج کرد. پیشنهادهای ترامپ برای راه‌حل فلسطین عمدتاً توسط اسرائیلی‌ها نوشته شده بود و بخاطر یکطرفه بودن آن‌ها باعث خنده اعراب می‌شد. پس از ۱۵ سال بداخلاقی با حزب دموکرات، نتانیاهو می‌خواهد ترامپ به قدرت بازگردد، به‌ویژه که نامزد جایگزین، کامالا هریس، فاقد تعامل طولانی و همدردی قلبی با اسرائیل است.

نتانیاهو می‌داند که اگر جنگی آشکار با ایران یا حزب‌الله صورت گیرد، آمریکا باید برای حمایت از اسرائیل وارد عمل شود. این امر باعث شعله‌ور شدن دوباره اختلافات در حزب دموکرات می‌شود و می‌تواند منجر به از دست دادن یک ایالت نوسانی بزرگ مانند میشیگان شود که دو درصد از جمعیت آن عرب-آمریکایی هستند.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس