به گزارش مشرق، کانال تلگرامی «تنهایی دست جمعی» نوشت:

یک غلط مشهور دیگر: «بزنیم، آتش‌بس غزه خراب می‌شود»

همانطور که ترور ضیف، هنیه، عاروری، عیسی، قندور و ... باعث توقف مذاکرات آتش بس از سوی حماس نشد، پاسخ سخت ایران و یک دور چرخه تنش هم الزاما منجر به توقف این مذاکرات نخواهد شد.

در مقابل هم پاسخ ندادن ایران الزاما منجر به نتیجه‌بخشی مذاکرات ۱۵ اگوست نخواهد گردید. خصوصا که درباره این دور مذاکرات «هیچ» چیز تازه، حتی فرمول تبادل تازه، روی میز نیست. این تاریخ، فقط تاریخ « از سرگیری» مذاکراتی است که الان هشت ماه است با قطع و وصل، جریان دارد.

به وضوح پوست موزی است زیر پای ایران/حزب‌الله/ انصارالله برای ایجاد «خطای شناختی» در تصمیم‌سازان. میخواهند درکنار غلط مشهور «بزنیم، جنگ می‌شود» غلط «بزنیم، آتش‌بس غزه نابود می‌شود» را هم اضافه کنند.

آنچه طراحی شده، هوشمندانه است، اما تن دادن به آن خیلی «هنر ندیدن صحنه واقعی» می‌خواهد.

نتانیاهو اگر به آتش‌بس نیاز داشته باشد، حتی وسط «وعده صادق ۲» هم آن را خواهد پذیرفت. و اگر به آن نیاز یا تمایل نداشته باشد، حتی وقتی روسای امان، شین‌بت، موساد، ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع از ضرورت توافق آتش‌بس می‌گویند (و سخنانشان در رسانه‌های اسرائیلی علنی می‌شود) و حماس هم برگه پیشنهادی را می‌پذیرد و آمریکا هم صریحا از آن حمایت می‌کند (چنان که در موضوع «پیشنهاد قاهره» حدود یک ماه پیش رخ داد)، آن را نمی‌پذیرد.

به کلی پاسخ یا عدم پاسخ ایران جزو پارامترهای «واقعی» در آتش‌بس غزه نیست و نخواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 10
    کانال تلگرامی تنهایی دست جمعی به تنهایی غلط کرده شما چرا این اراجیف رو نشر میدهید
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    3 0
    " اتش بس غزه" عملیات فریب امریکا و اسرائیل علیه محور مقاومت برای خلل در اجرای انتقام است . اسرائیل جنایتکار و خونخوار و شریکش امریکای جنایت و مکار باید تنبیه شوند . انها تروریست های جانی و دیوانه خطرناکی اند که بشریت را با فساد و تباهی و قتل و غارت مواجهه ساخته اند . بوسیله ارتش وحشی و بی رحم و خشن امریکا و انگلیس و اسرائیل میلیونها انسان در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین و یمن و ایران به قتل رسیده یا مجروح و قطع عضو و اواره شده اند . اگر اسرائیل بوسیله محور مقاومت مجازات جدی نه نمادین نشود یقینا در اولین فرصت با شدت و خشونت بیشتر متعرض کشورهای محورز مقاومت خواهد شد .
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 2
    چرا شما ضرب الاجل کوتاه مدت تعیین نمی کنید؟ اعلام کنید تا سه روز آینده باید آتش بس منعقد شود. در مورد حمله به حریم ایران نیز میتوان شرط مجازات عاملین ترور هنیه در ایران را عنوان کنید.
  • FR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    5 0
    اسرائیل روی طرفدارانش در ایران حساب کرده و گرنه اینقدر جسارت نمی‌کرد
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    هر آتش بسی هم انجام شود مثل آتش بس های قبلی برای این است که صهیونیست ها با فراق بال دست به عملیات اطلاعاتی و شناسایی گسترده بزنند و بعد دومرتبه ترور و حمله کنند. باید به نابودی صهیونیست ها فکر کرد نه آتش بس.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 2
    دهان گشاد
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    آتش بس با چهل هزار کشته و سرزمین اشغال شده یعنی پوشیدن لباس ذلت بر تن اسلام و امت ودول اسلامی، اسرائیل به قصاص کشتن چهل هزار مسلمان باید نابود شود.
  • سعید IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    اینهمه دنبال اتش بس نروید خونهای که ریخته شده از فلسطینیان باید انتقام تک تکشون و گرفت
  • کرامت. IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    اگر در هر جای دنیا یک فرد فرد دیگری را بگشد وی اعدام می‌شود شما چطور اسراعیل ۴۰۰۰۰نفر را طی چند ماه گشته به اضافه بزرگانی چون حاج قاسم هنیه و دیگر َشهدا که فراوانند و حرف از آتش بس می‌زنید خجالت بکشید واقعا ،
  • DE ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    شما بزن آتش بس فدای سرت
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    به نظری من هیچ وقت اتش بس نمیشود ۸ ماه هست هی میگن اتش بس تاهنوز کدام نتیجه نداده است ودر اینده هم نخواهد داشت ۱۸

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس