سامانه موشکی آرمان

قابلیت های سامانه پدافندی جدید ایران که "آرمان" نام دارد، مورد توجه صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

سرویس جهان مشرق - وب سایت nziv رژیم صهیونیستی با اشاره به یکی از سامانه های پدافندی ایران که در ماه های اخیر رونمایی شده است، به این مسئله اشاره میکند که این سامانه پدافند، قادر به رهگیری جنگنده های مدرن ارتش رژیم صهیونیستی از جمله F-۳۵ است.

در این گزارش آمده است:

صنعت تسلیحات سازی ایران آخرین نسل سامانه موشکی پدافند هوایی با نام «آرمان» را توسعه داده است. این سامانه قابلیت شناسایی و رهگیری انواع تهدیدات هوایی از جمله جنگنده های مدرن اسرائیلی مانند F-۱۵I، F-۱۶I و F-۳۵I را دارد. اهدافی که این سامانه می تواند رهگیری کند شامل موشک های بالستیک کوتاه برد، موشک های ضد رادار، موشک های کروز، بمب های هوایی هدایت شونده، هلیکوپترها و پهپادها است.

سامانه جدید ایران قادر است جنگنده‌های مدرن اسرائیلی را رهگیری کند
سامانه موشکی ضدهوایی ایران با نام «آرمان» قادر است جنگنده‌های مدرن اسرائیلی را رهگیری کند

سامانه موشکی پدافند هوایی آرمان برای اولین بار در ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ در مراسمی با حضور سرلشکر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع ایران معرفی شد. این سامانه به عنوان یک سامانه دفاع موشکی میان برد با ارتفاع بالا طبقه بندی می شود که برای محافظت از مناطق حساس در برابر تهدیدات مختلف هوایی طراحی شده است. سامانه آرمان مجهز به مکانیزم واکنش سریع با زمان پاسخگویی کمتر از ۲۰ ثانیه است. علاوه بر این، این سیستم برای استقرار سریع طراحی شده است و تنها در سه دقیقه به آمادگی کامل عملیاتی می رسد.

یکی از ویژگی های بارز سامانه پدافندی آرمان پوشش عملیاتی ۳۶۰ درجه است که حفاظت همه جانبه بدون نقاط کور را تضمین می کند. قابلیت کشف سامانه آرمان از طریق فناوری پیشرفته راداری امکان پذیر شده است که می تواند ۲۴ هدف مختلف را در برد ۱۸۰ کیلومتر تا ۲۰۰ کیلومتر شناسایی کند.

در کمال تعجب، این سامانه می تواند تا شش هدف را به طور همزمان مورد رهگیری قرار دهد و تهدیدات هوایی را در فاصله ۱۲۰ کیلومتری و حداکثر تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری رهگیری کند.

سامانه جدید ایران قادر است جنگنده‌های مدرن اسرائیلی را رهگیری کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    به به، خیلی هم عالی!! آقا برا دست گرمی یه دوتا ازین F-35 ها بزنین بندازین حال کنیم!! خداییش اگر این کارو بکنین بزرگترین تودهنی رو به یانکی‌ها زدین!! 👍👍🌹🌹🌹
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    احسنت
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    اتفاقا آزمون واقعی خوبیه تا در عمل، نقص هاشو بفهمیم و سعی در رفع آنها بکنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس