واکنش عربستان، قطر و لبنان به قتل‌عام در مدرسه التابعین غزه

دولت‌های عربستان سعودی، قطر و لبنان امروز شنبه با انتشار بیانیه‌هایی اقدام اسرائیل در قتل عام بیش از ۱۰۰ آواره فلسطینی در یک مدرسه در غزه را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، وزارت‌های خارجه لبنان، قطر و عربستان سعودی، با انتشار بیانیه‌هایی، جنایت هولناک امروز در مدرسه التابعین در مرکز شهر غزه را که به شهادت دست‌کم ۱۰۰ آواره فلسطینی در هنگام نماز صبح منجر شد، محکوم کردند.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: بمباران و کشتار سیستماتیک کودکان و غیرنظامیان دلیلی بر بی‌اعتنایی دولت اسرائیل به قوانین بین‌المللی است.

در ادامه این بیانیه تصریح شد که ارتکاب جنایت علیه فلسطینی‌ها هر بار که تلاش‌ها برای آتش‌بس تشدید می‌شود، بیانگر قصد اسرائیل برای طولانی کردن جنگ را ثابت می‌کند. ما از جامعه جهانی می خواهیم که برای حمایت از فلسطینیان در غزه و پایان دادن به این فاجعه انسانی موضعی واحد اتخاذ کند.

پس از لبنان، وزارت خارجه قطر نیز ضمن محکوم کردن این جنایت اسرائیل اعلام کرد که خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی از جمله اعزام بازرسان سازمان ملل برای تحقیق در مورد هدف قرار گرفتن مدارس توسط رژیم اشغالگر است.

دوحه اعلام کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم از آوارگان حمایت کند و از اجرای طرح‌های اشغالگران برای آوارگی اجباری آنها جلوگیری کنند.

سپس وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه خود جنایت مدرسه التابعین غزه را محکوم و اعلام کرد که باید قتل‌عام در غزه که در حال تجربه یک فاجعه انسانی بی‌سابقه به دلیل اقدامات اشغالگران است، متوقف شود .

عربستان سعودی، همچنین ناتوانی جامعه بین‌الملل در بازخواست از اسرائیل برای تخلفاتی و اقداماتی که انجام می‌دهد را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی در هنگام نماز صبح امروز با بمباران مدرسه التابعین در مرکز غزه، موجب شهادت بیش از ۱۰۰ آواره فلسطینی و مجروحیت ده‌ها نفر دیگر شد و در توجیه آن، مدعی شد که این مدرسه مرکز فعالیت جنبش حماس بود. بهانه‌ای که پیشتر بارها در بمباران بیمارستانهای غزه آن را طرح کرد و دروغین بودن آن برای همه اثبات شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 1
    دروغ نگید دلتان با رژیم جعلی صهیونیست است
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    3 0
    عربستان و امارات و ترکیه ، به همراهی اردن و مصر و اتیوپی ، دست از حمایت از صهیونیسستها بردارند ، احتیاجی به شواف احمقانه نیست .
  • سید IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    نمیدونم چرا عربها اینقدر عاشق صلح هستن .ولی نمیدونن بهترین صلح جنگه
  • ایرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    0 0
    پیام اعراب به فلسطین خویشتنداری کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس