به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا مطلبی با عنوان تنش بر سر حذف اسرائیل از مراسم یادبود بمباران اتمی ناگازاکی را منتشر کرد:

در 9 آگوست 2024، رام امانوئل سفیر آمریکا در ژاپن و سایر دیپلمات های غربی قصد ندارند در مراسم یادبود بمباران اتمی ناگازاکی شرکت کنند. علت این امر، حذف اسرائیل از این مراسم است.

تنش بر سر حذف اسرائیل از مراسم یادبود بمباران اتمی ناکازاکی

مقامات آمریکایی و غربی معتقدند که این اقدام مقامات شهر ناگازاکی، اسرائیل را با روسیه و بلاروس که به دلیل اقدامات نظامی خود در اوکراین از حضور در این مراسم، حذف شده‌اند، یکسان می انگارد و به باور آنها، این امر پیام این مراسم را تضعیف می کند.

شیرو سوزوکی شهردار ناگازاکی، دلیل حذف اسرائیل را حفظ ایمنی بازماندگان عنوان کرده است. اما منتقدانی مانند سفیر بریتانیا، جولیا لانگباتوم، این اقدام را ناعادلانه و در تضاد با هدف اصلی این مراسم یادبود می‌دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    3 0
    😂😂😂بابا اینا واقعا رد دادن یه تخته شون کمه،اصلا مگه تا حالا آمریکا شرکت میکرده تو مراسم یادبود بمباران !!! فکر کنی یه نفر و به قتل برسونن،بعد از قاتل دعوت محترمانه بکنند تو مراسم یادبود مقتول شرکت کنه،قاتل شرط بزاره بگه اگه هم دستم و دعوت نکنی نمی یام
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    2 0
    رام امانوئل یک صهیونیست شماره دار با تابعیت دوگانه اسرائیلی آمریکایی است که به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن فعالیت می کند. وضعیت سفیر انگلیس هم خیلی بهتر از آن نجاست صهیونیست نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس