image.png

با توجه به سمت‌های مختلفی که او در نظام آموزشی ایران بر عهده داشته است، علیرضا کاظمی یکی از چهره‌های تأثیرگذار در سیاست‌گذاری و مدیریت نظام آموزشی کشور به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق؛ علیرضا کاظمی یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود. وی در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید، این سمت را بر عهده داشت. علیرضا کاظمی پیش از این نیز در مناصب مختلف در حوزه آموزش و پرورش فعالیت داشته و تجربه مدیریتی در این زمینه دارد.

برخی از مهم‌ترین سوابق و مسئولیت‌های او عبارتند از:

سرپرستی وزارت آموزش و پرورش: در شهریور ۱۴۰۰، پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی، علیرضا کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید این مسئولیت را بر عهده داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی پیش از آنکه به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شود، به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه فعالیت می‌کرد. این معاونت نقش کلیدی در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و تربیتی مدارس ایران دارد.

معاونت آموزش متوسطه: او همچنین در یک مقطع زمانی به عنوان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته است، که در این نقش به سیاست‌گذاری و نظارت بر آموزش در مدارس متوسطه (دبیرستان‌ها) می‌پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی: علیرضا کاظمی در مقاطعی از فعالیت‌هایش، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده و در این سمت به مدیریت و نظارت بر نظام آموزشی این استان می‌پرداخت.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش: او همچنین سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد که نشان‌دهنده تأکید و تخصص وی در امور فرهنگی و هنری مرتبط با دانش‌آموزان است.

منبع: تجارت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    9 3
    ایشون چند سالی است در ستاد هستند و متاسفم که هیچ عملکرد در ستاد مبارزه با مواد مخدر با ۶۰۰ پرسنل ن اشت چطور می خواد وزارت خانه ادره کنه
    • محمدعلی FR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 1
      اتفاقا ایشان سی سال از عمر کاری خود را در آموزش و پرورش سپری کرد و از معلمی شروع کرد تا مدیر مدرسه و رئیس اداره و معاون اداره کل و مدیر کلی آموزش و پرورش و معاونت وزارتخانه تا سرپرستی چند ماهه وزارت آموزش و پرورش. فقط در این اواخر در ستاد مبارزه با مواد مخدر و در آنجا هم در قسمت معاونت فرهنگی انجام وظیفه کرد. انسانی دانشمند و اهل فکر و برنامه و بسیار پاکدست و در جبهه هم به خاطر چابکی به علیرضا چریک معروف بود . خداوند او را موفق بگرداند در وزارتخانه فقیری که خرابه تحویلش می گیرد!
  • حسین IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    5 4
    مخالفان پزشکیان نظری ندارند!؟
    • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      1 0
      مثلا باید چه نظری داشته باشن ؟ ایشون طیفش چیه ؟ چیکاره بوده ؟ اموزش وپرورش و مدارس بهتر میشن یا نه
  • محمود IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    4 2
    نیروی باتجربه مردمی ودلسوز وکاردان ومتدین درپست مدیرکل خراسان رضوی کاملا موردتاییدایت
  • مدیر دبیرستان IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    9 3
    کاش به پزشکیان رآی نداده بودیم
  • شهروند IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    3 1
    مسئولیت ها مهم نیست ، بازده و نتیجه و کارهایی که در اون سمت ها کرده اهمیت دارن . آیا باعث اعتلای فرهنگی و آموزشی شده یا نه ،آیا در مقوله آموزش و پرورش ، به هر دو مقوله اهمیت میده یا مثل موارد بسیاری ، مورد پرورش قراره مظلوم واقع بشه؟؟ و ....
  • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    4 0
    چرا از خود فرهنگیان نظر خواهی نمیشه همین الان مشکلات فرهنگیان وضعیت نابسامان آموزش در کشور را ببینید آخه کی شده مملکت یه بار درست و حسابی به آموزش رسیدگی کنه. فقط باید تاسف خورد
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    6 1
    وزير اموزش و پرورش حتما بايد معلمي كرده باشد ! از روستا و مناطق محروم تا شهر و دانشگاه ! ظاهرا ايشان هرگز معلم نبوده اند!!
  • گمنام IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    5 1
    یکی بگه اخویی ایشون چکاره هستن؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس